2010-11-07, 17:29
Medlem
Hej.

Jag bor idag i Oslo och jobbar som säljare åt Tele2. Får jobba ca 3-4 dagar i veckan med en lön på 800NOK/dag + 25kr/sälj. Jag har precis börjat jobbet och kan därför inte uttala mig om hur mycket jag kommer få ut varje månad. Det är en projektanställning till den 23:e december.

Hur som helst så är jag och min flickvän påväg att resa till maldiverna i mitten av januari. Jag har pengar och råd för det idag, det är ingenting som behöver diskuteras.Idag delar jag en lägenhet med 3 kompisar och vi har en hyra på 3500NOK/månad vilket är helt ok med tanke på att vi bor mitt i smeten.

Vad jag vill ha lite tips om hur ni går till väga att spara in pengar, att snåla så mycket som möjligt. Hur handlar ni? Vad handlar ni? Vad låter ni bli att göra? Vet att det säkert går att googla massa tips om hur man kan gå till väga för att spara in pengar. Men vad jag vill höra är saker som ni gör och att det fungerar.

mvh
Citera
2010-11-07, 17:43
Medlem
bc82s avatar
Det finns ju alltid billiga livsmedel av vissa märken, jag har ingen aning om vad det är för märken i Norge. Nöjen kostar pengar, så enkelt är det.

Summa summarum, ät billig mat och roa dig inte så sparar du pengar.

Sen är det ju aldrig värt att leva som en fattiglapp i flera månader för att kunna roa sig i ett par veckor.
Citera
2010-11-08, 00:49
Medlem
Identisks avatar
Handlar för det mesta first price matvaror. Ett av de billigaste märkena. Men även Eldorado.
Ger fan i att kröka varje helg. När jag väl super till så blir det att supa ner sig på förfesten så man slipper handla så mycket på krogen.
Slutade även röka när jag flyttade till Norge. 90kr per paket känns ju sådär..

Annars kan du ju kika in på www.spartipset.se så slipper du googla.
I kategorin Snåltips kan du nog hitta en del sköna tips för en norgejobbare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in