• 1
  • 2
2004-07-01, 22:50
Medlem
Styrbjörns avatar
Plötsligt i Vinslöv går i repris nu torsdag 23.10 på kanal ett!
Citera
2004-07-01, 23:03
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
En höjdare! Vilka människoporträtt. De där minigolfmänniskorna, jösses...

Klart sevärd, särskilt för storstadsmänniskor. Bara titeln säger ju allt: "Plötsligt i Vinslöv!. Byn verkar leva ett liv som man levde på Snoddas tid. Och det finns en massa "Vinslöv" i Sverige...
Citera
2004-07-02, 00:43
Medlem
snuttes avatar
Har en gammal arbetskamrat som bor i Vinslöv. Riktigt härlig liten håla
Citera
2004-07-02, 00:59
Medlem
Styrbjörns avatar
Ja det är en helskön film. En lite rolig människostudie. Holger med mopeden verkar vara en helskön snubbe. Han verkade också vara klart normalast av dom Det var länge sedan dom visade något så bra på tv. Nu kan man sova gott. Godnatt!
Citera
2004-07-02, 12:52
Medlem
Klabbarparns avatar
Den är guld!! Sett den en gång innan och igår flippade jag över precis när den började av misstag. Karaktärerna är härliga, dessa typer av dokumentärberättelse som egentligen bara berättar ett skede av någons liv utan att egentligen ha någon mening med dokumentären är oftast de bästa. Om det nu finns karaktärer, som det finns i denna, så framkommer det på ett lysande sätt och det blir ofta väldigt bra.

Bästa citatet: "Då ska du inte komma hit och gnälla. Det är ju rena psykningen."

Måste imponeras av minigolfarna, helt otroligt bra.
Citera
2004-07-02, 15:10
Medlem
frankensteins avatar
Rekomenderar alla som uppskattar denna underbara dokumentär att besöka
http://www.dopingkontroll.com
Citera
2004-07-03, 01:04
Medlem
Knudsons avatar
Detta var ta mig fan den bästa dokumentären jag sett på jävligt länge. När killen står och grillar kött i köket är ju värt en guldbagge bara det. Och sen när han står och visar hur man ska slå!!!!!, och missar!!!!! gör ju bara det att man måste gå och pissa för att man skrattar ihjäl sig . Måtte Svt visa mer såna här dokumentärer åt svenska folket .
Citera
2004-07-03, 01:36
Medlem
Nidstangs avatar
Jag missade den men SVT vore inte SVT om den inte gick i repris, och voilá
SVT 1 på Söndag kl. 12.15
Citera
2004-07-03, 14:17
Medlem
frankensteins avatar
Två andra jävligt roliga dokumentärer är "Vem bryr sig" om nazister i Skåne och "Snickeriet". De är bara för goa!
Citera
2004-07-03, 15:26
Medlem
Icke att förglömma är dokumentären "Jobbjakten" som visades på SVT för några månader sen. Mycket underhållande.
Är det någon här som minns dokumentären om en gubbe som samlade på massa skrot och bakade våffeltårta? Tror dokumentären hette "Samlaren" och gick på SVT för en herrans massa år sen. En av höjdpunkterna i dokumentären är när gubben berättar att han brukar hjälpa folk, som inte orkar handla och laga mat själva, med just detta och konstaterar (utan att inse det komiska i uttalandet) att alla han lagat mat till har dött...
Citera
2004-07-03, 17:43
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knudson
Detta var ta mig fan den bästa dokumentären jag sett på jävligt länge. När killen står och grillar kött i köket är ju värt en guldbagge bara det. Och sen när han står och visar hur man ska slå!!!!!, och missar!!!!! gör ju bara det att man måste gå och pissa för att man skrattar ihjäl sig . Måtte Svt visa mer såna här dokumentärer åt svenska folket .

Förra gången den visades så var det ett inslag i sydnytt om killen som grillade.
Han blev av med lägenheten för den livsfarliga grillningen.
Men visst var dokumentären en höjdare..SVT är i en klass för sig själv när det kommer till dokumentärer och novellfilmer..kolla in unga filmare, en serie kortfilmer..de brukar vara jävligt bra
Citera
2004-07-04, 11:55
Medlem
Styrbjörns avatar
Bara en liten påminnelse till er som missat. Nu kommer den snart igen kl 12.15
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto