Citat:
Ursprungligen postat av YNCD
Han är från Finland och det är min mamma också. Min pappa har alltid varit min "hjälte", han är typ anledningen till att jag har kunnat ta mig ur det här till en viss del, för fast jag inte berättat så har han nånstans fattat att nåt är jävligt fel. Men jag vågar inte berätta för honom om hur mamma är. Jag har varit nära många gånger och han fattar att jag inte har det bra, men när jag är med pappa är jag typ lycklig, känner mig trygg och då vill jag inte förstöra det genom att snacka om mamma.
Plus att min mamma kommer döda mig om han får veta vad hon gör mot mig, ja vet inte, jag vet inte alls vad som är bra längre
jag märker nu när jag skriver det här hur dumt låter men ja vet verkligen inte vad som är bra eller dåligt längre, jag vet inte alls hur jag ska handskas med detta. känner mig så jävla liten ibland
Tycker så synd om Dig!
Tycker du ska absolut kontakta en psykolog!Kanske låter lite tjatigt,men det är för mk du varit tvungen att uthärda!
Detta är helt oacceptabelt!Helt klart har dina mamma problem med sig själv annars skulle hon ju inte göra dig så illa!
Hon kanske hatar sig själv och/eller är arg på din pappa och så går det tyvärr ut över dig!
Det kan faktiskt vara så att hon älskar dig men som många andra föräldrar med problem,så har hon svårt att visa detta!
Men du ska aboslut inte på ngt vis acceptera att hon gör dig illa!Du behöver frigöra dig från henne,helt klart!
Sedan kanske soc eller psykologen som du vänder dig till kan hjälpa till så ni kan ha familjeterapi lr familjesamtal.
Men!-Det är absolut inte ditt problem,utan helt och hållet hennes ansvar att få den hjälp hon behöver!.
Försök att sluta vara rädd och bli arg på henne istället,för det har du faktiskt all rätt till!!!
Hon är nog rätt liten innuti,som behandlar dig som hon gör,så du behöver inte vara rädd för henne.
Att bli arg på henne skulle stärka dig och kan stärka er relation till det bättre.
Men du behöver helt klart söka upp professionell hjälp,för så här kan det inte fortsätta för dig!
Du är värd all Kärlek och ett bra liv!!
Soc kan också hjälpa till så du kan få en kontaktfamilj,det kan man få hjälp med hur gammal man än är!
Du behöver säkert en bra modersgestalt också.
Och försök att sluta vara rädd!Bryt denna onda cirkel,så ska du se att det fanns inget att vara rädd för!
*KRAMAR*