2004-07-01, 21:35
Medlem
hundens avatar
Hej!!

Undrar om någon har beställt typ valium, Xanor osv på ngt onlineapotek och lyckats få hem det?

Vill inte ha några siteförslag utan undrar bara lite allmänt innan en eventuell order.
Citera
2004-07-02, 00:16
Bannlyst
Det funkar men självklart finns ju risken att de fastnar i tullen. Det finns dock några få benzodiazepiner som inte är klassade i Sverige som det är fritt fram att beställa så länge det är inom EU. MEN, tullen tar även dessa om man har otur. Detta har hänt mig två gånger och då har jag ringt upp tullåklagaren och bett att få mina tabletter tillbaka och det har inte varit några problem när de inte finns med på listan över narkotika. Var noga med att kolla varifrån du beställer bara.
Citera
2004-07-02, 15:33
Jag vet en som hade beställt Alprazolam (Xanor), som togs i tullen. Han fick dagsböter motsvarande 9 000 kr! Så jag rekommenderar ingen att beställa narkotikaklassade varor över internet.

En liten påminnelse kan vara på plats i denna tråd:
Ingen länkning till, el. namn på företag som säljer dessa saker!
Citera
2004-07-02, 16:38
Medlem
jag hade tills nyligen endast positiva erfarenheter av att beställa på nätet..
men nu verkar tullen plocka allt som är adresserat till mig. hmm

det var en ganska ordentlig mängd som inte kom fram alltså.
Citera
2004-07-02, 16:50
Medlem
KaZibers avatar
Kanske lite OT men, om dem plockar nått som är adresserat till mig kan väl inte jag hjälpa, menar vem som helst kan väl skicka skit till mig ?
Citera
2004-07-02, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaZiber
Kanske lite OT men, om dem plockar nått som är adresserat till mig kan väl inte jag hjälpa, menar vem som helst kan väl skicka skit till mig ?

Exakt.
Så länge det inte ligger en, typ, "orderbekräftelse" eller något som kan bevisa att du har beställt grejerna, så kan dom inte göra något. Men om det är stora mängder/ett flertal försändelser som dimper ner kan dom inleda förundersökning ändå och försöka få fram bevis för att du har försökt smuggla in narkotika i landet. Ex. vis som någon här på FB beskrev, att dom kollar igenom din e-post eller i extrema fall gör husrannsakan.
Citera
2004-07-31, 16:26
Medlem
jag har beställt lite smått och gott inom EU. sådär 3-4 gånger och det har gått bra. men, min senaste beställning som jag gjorde för flera månader sedan har inte dykt upp, heller ej någon lapp från tullen. och företaget jag beställde ifrån har visat sig vara pålitliga så att de inte har skickat finner jag otroligt. vad ska jag dra för slutsatser av det här? har inte vågat beställa något sen dess, blir helt nojjig och börjar fundera på att de kanske inte skickar förvarnande lappar för de planerar husrannsakan eller nåt sånt. förmodligen föga troligt med tanke på att det bara var en mindre mängd av klass V preparat men man vet ju aldrig..
vågar jag beställa nåt mer?
Citera
2004-07-31, 16:37
Medlem
Hör av dig till företaget du har beställt ifrån och fråga om dom har skickat din order. Om dom har gjort det så tycker jag inte att du ska beställa nåt mer.. Troligen har det isåfall fastnat i tullen och då vill du nog inte att dom hittar mer grejer.. Du kommer isåfall få ett brev från tullen när som helst (dom verkar vara långsamma). Jag har nu fått mitt andra "bruna kuvert" av nån anledning så jag måste höra av mig till tullverket ännu en gång. Lite spooky

Citat:
Ursprungligen postat av kanakastre
jag har beställt lite smått och gott inom EU. sådär 3-4 gånger och det har gått bra. men, min senaste beställning som jag gjorde för flera månader sedan har inte dykt upp, heller ej någon lapp från tullen. och företaget jag beställde ifrån har visat sig vara pålitliga så att de inte har skickat finner jag otroligt. vad ska jag dra för slutsatser av det här? har inte vågat beställa något sen dess, blir helt nojjig och börjar fundera på att de kanske inte skickar förvarnande lappar för de planerar husrannsakan eller nåt sånt. förmodligen föga troligt med tanke på att det bara var en mindre mängd av klass V preparat men man vet ju aldrig..
vågar jag beställa nåt mer?
Citera
2004-07-31, 16:42
Medlem
hörde av mig till företaget ganska omgående och dom säger att det är skickat. och detta var alltså i slutet av april i år. 3 månader sedan med andra ord. är tullen verkligen så sega? enligt andra som har fastnat i tullen har lappen kommit direkt. är tullen förresten skyldiga att skicka lapp gällande beslag?
Citera
2004-07-31, 16:52
Medlem
Citat:
hörde av mig till företaget ganska omgående och dom säger att det är skickat. och detta var alltså i slutet av april i år. 3 månader sedan med andra ord. är tullen verkligen så sega? enligt andra som har fastnat i tullen har lappen kommit direkt. är tullen förresten skyldiga att skicka lapp gällande beslag?

jag är tämligen säker på att dom är skyldiga att skicka besked om beslag.
två månader har det tagit för mig med mitt "ärende".

vad beställde du?
dom måste ju först kolla upp vilken substans tabletterna innehåller.

en kvalificerad gissning är också att dom får in enormt mycket piller och att dom därför har nåt slags prioriteringssystem, dvs tunga droger först. om du har beställt något "lättare" så tar ärendet längre tid..
Citera
2004-07-31, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insomniax

en kvalificerad gissning är också att dom får in enormt mycket piller och att dom därför har nåt slags prioriteringssystem, dvs tunga droger först. om du har beställt något "lättare" så tar ärendet längre tid..

det låter rimligt. var som sagt klass V medicin jag beställde.. vilket är av de "lättare" slaget.
Citera
2004-07-31, 18:35
Medlem
ja, då är det bara att vänta och hoppas på det bästa då

Citat:
det låter rimligt. var som sagt klass V medicin jag beställde.. vilket är av de "lättare" slaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in