2010-11-07, 00:47
Medlem
Det hela brjade med att mitt inbyggda trdlsa ntverkskort inte gick att aktivera. Detta frskte jag frst lsa genom att ominstallera drivrutiner via enhetshanteraren utan gott resultat, frskte sedan med HP:s supportsida, ocks detta utan succ. Jag ger upp och anser att mitt ntverkskort r dtt.

Dagen efter hnger sig datorn s fort jag startar ngot som fr grafikkortet att g igng, resulterar sedan efter ett par sekunder i bluescreen. (har ingen dump p detta)

D gr jag hem till min kra kamrat som r lite kunnigare n jag inom datoromrdet, och han finner min dator mycket underlig och plockar ur grafikkortet och dammar av det. Han passar ven p att uppdatera min BIOS ifrn HP:s supportsida.

Efter detta gr jag hem och datorn fungerar normalt i ca tv timmar, sen hnder samma sak nr jag startar ngot grafikkrvande.

Nu bestmmer jag mig fr att formatera om datorn, detta gr utmrkt. Till min frvning hittar min dator nu p ngot magiskt vis min trdlsa router efter att jag ftt skriva in min produktnyckel. Jag laddar ned alla viktiga uppdateringar ifrn windows update och startar om datorn. NU vgrar datorn starta. Efter ett par gnger vill den starta "startreparation" och jag gr med p detta. Den sger att den inte lyckas, men efter att den gtt klart s startar datorn. Dock vid terstllningspunkten innan jag fick hem mina drivrutiner frn windows update. Sen nr man laddat ner dem igen s r det samma visa om igen.

Fick sedan fatt i ngot som kallas fr en boot-CD dr det skulle finnas ngot som hette mini xp, denna skulle hjlpa mig att felska vad som var fel med min dator. Dock ser det ut shr http://img149.imageshack.us/f/imag0026u.jpg/ nr jag ska boota en skiva, s jag kan inte riktigt urskilja ngra menyval. S ser det ven ut om jag frsker boota med en windowsskiva, fast dr r det ju bara och trycka en gng s ser det normalt ut med menyer osv.

Ska ven tillgga att BIOS-menyn ser helt normal ut.

Har en HP Pavilion Elite m9788sc med windows 7 x64 frn MSDN.
(Dr garantin gick ut fr 2 mnader sedan)

skulle vara sjukt tacksam om ngon har en id vad det kan rra sig om...
Citera
2010-11-07, 02:49
Medlem
bergsturks avatar
Grafikkortet eller ntagget? Lna ett annat grafikkort av en kompis.
Citera
2010-11-07, 04:24
Medlem
hasenfrasens avatar
Bilden visar att ditt grafikkort r trasigt. Det r inget annat som kan orsaka det dr.

Kr MEMTEST86+ fr att testa minnet.
Kr PRIME95 fr att testa cpu och ntagg.
Kr FURMARK fr att testa grafik och ntagg.
Senast redigerad av hasenfrasen 2010-11-07 kl. 04:27.
Citera
2010-11-07, 10:41
Medlem
Tackar fr svar, skall felska mer under dagen.
Citera
2010-11-07, 19:48
Medlem
Testade med flickvnnens grafikkort, och problemen var borta. Blir till att inhandla sig ett nytt kort. Tack fr hjlpen =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in