Citat:
Ursprungligen postat av petowan
Jag förstår inte riktigt om det är mig du kallar troll? jag ställde bara frågor som jag sedan besvarade med en editering från wikipedia.
Frågan är inte bara varför man ljuger till omvärlden utan varför man går bakom svenska folkets och rikstagens rygg. Kanske för att denna verksamhet inte har demokratiskt stöd? jag vet inte varför alliansen valt att göra detta.
Ett sätt att undvika korruption är att alla redovisar sina bidrag så man får se vem det är som dikterar partiprogrammen och vart partiernas lojalitet står(?)
Gjort är gjort, nu bör de ta konsekvenserna.
Edit: Vore nog bättre om du bemöter frågor, funderingar och argument sakligt istället för att kalla och anklaga folk för troll och trolling för på det sättet övertygar man inte. Men det gör du iof med att ställa frågor riktade mot "trollens" fantasi.. (bara mina tankar och funderingar)
Frågan är inte bara varför man ljuger till omvärlden utan varför man går bakom svenska folkets och rikstagens rygg. Kanske för att denna verksamhet inte har demokratiskt stöd? jag vet inte varför alliansen valt att göra detta.
Ett sätt att undvika korruption är att alla redovisar sina bidrag så man får se vem det är som dikterar partiprogrammen och vart partiernas lojalitet står(?)
Gjort är gjort, nu bör de ta konsekvenserna.
Edit: Vore nog bättre om du bemöter frågor, funderingar och argument sakligt istället för att kalla och anklaga folk för troll och trolling för på det sättet övertygar man inte. Men det gör du iof med att ställa frågor riktade mot "trollens" fantasi.. (bara mina tankar och funderingar)
Håller absolut med dig. Det måste finnas andra logiska skäl som gjort att politkerna ser det som så känsligt att bästa taktiken är den sk Manueltaktiken (Fawlty Towers) "I know nooooting"
Jag tror att det indirekt handlar om koppling till detta men i verkligheten är så att vår militära underrättelsetjänst sysslar med registrering och övervakning av svenskar sedan länge som egentligen står i strid med våra lagar. Detta har både S och M regeringar varit delaktiga i och man är orolig att det skall komma fokus på det som man dessutom har dålig koll på vad de faktiskt gör. Kanske är det så att de uppgifter jänkarna ville ha direkt tillgång till för sitt terroristregister är ett sådant icke officielt existerande register?