Att katter kraffsar runt matskålen för att "täcka över" maten och spara den till senare har jag hört är vanligt. Men min katt kraffsar alltid i vattenskålen när han ska dricka, han kan flytta den flera meter innan han bestämmer sig för att faktiskt dricka av vattnet. Någon som har en aning om vad detta kan bero på? Skålen är alltid ren och han har alltid tillgång till färskt vatten. Jag har även provat att byta plats på skålen, men det hjälper inte heller.
Senast redigerad av suddgummi 2010-11-06 kl. 15:59.
Det låter ju helt klart som att det är en instinkt grej. Är absolute inget som du behöver ora dig för.
Det är inget fel på din katt, om det nu var det du funderade på.
Min katt dricker för det mesta bara ur kranen, men häromdagen fick hon syn på mitt stora vida vattenglas som var helt fyllt. Då doppade hon upprepade gånger tassen i vattnet innan hon drack. Har inte sett det förut.
Nä jag är inte speciellt orolig eller så, bara lite jobbigt då hela köksgolvet blir blött. :P Men det får jag leva med. Limma fast skålen skulle nog inte uppskattas Funderar på att skaffa en sån där vattenfontän som han kan dricka ur. Kanske skulle underlätta...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!