2010-11-06, 15:49
Medlem
Aktiverads avatar
tjenare FB, har nyligen köpt ny dator och nu uppstår det en jävla massa problem med Counter-strike 1.6
Jag har ett XFX Radeon HD 5850 grafikkort med en i5 760 processor.
Felet är att jag kan starta cs 1 gång, efter jag stäng av datorn, i opengl och 800x600 upplösning, stänger jag sen av cs, så går det inte, jag kan inte spela spelet i 640x480 upplösning utan problem.
Sen kan jag inte starta CS med hjälp av voiplay, CS startar upp, sen stängs det ner. har försökt uppdatera drivare till grafikkortet och windows update men verkar inte fungera.

Det är som att bilden är "utdragen" då jag försöker spela i 640x480 upplösning, ser bara halva bomben, halva radarn osv.
Citera
2010-11-06, 18:53
Medlem
Aktiverads avatar
okej nu har jag löst det konstigaste problemet, tydligen var det för jag hade HDMI kabeln i, som det blev så där konstigt med bilden då jag försökte ändra till 640x480, OpenGL fungerar dock fortfarande inte
Citera
2010-12-09, 00:28
Medlem
majzkolvs avatar
Har fått precis samma problem som dig! har precis köpt ett Radeon HD5770, å jag kommer inte in i CS, har installerat allt korrekt, catalyst etc. Alla andra spel fungerar klockrent. Men så fort jag ska gå in i CS så kommer bakgrundsbilden upp sen stängs det bara ner å inget larm eller något kommer upp.. Har du lyckats lösa det?
Citera
2010-12-09, 00:53
Medlem
Lagergrens avatar
haha lite smålustigt att jag har nästan exakt samma komponenter som er, skaffade windows7 ultimate igår, allt funkar klockrent dock.. :)

prova något så enkelt som att installera om steam/cs =P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in