2004-07-01, 10:14
Medlem
Turistens avatar
Eftersom det inte går att söka vet jag inte om ni känner till denna sida. Själv tycker jag funktionen är kalasbra för att fylla sidor med "dum-text" för att se hur det ser ut.
Alltså, en sida för att generera svammel-latin: http://www.lipsum.com/

Aliquam eu lacus ac elit fermentum aliquet. Praesent leo nisl, semper non, sodales non, imperdiet sed, velit. Nulla fermentum. Nunc sodales, felis non aliquet sodales, diam elit ornare massa, in ornare mauris nulla quis nulla. Vivamus scelerisque arcu eu tellus. Proin consectetuer tellus eget tortor. Vivamus eleifend pulvinar velit. Donec tellus odio, elementum eu, pretium sed, ultricies vel, dui. Quisque mattis. Aenean venenatis hendrerit est. Suspendisse porta, orci vitae ornare pellentesque, purus tellus cursus ipsum, bibendum volutpat ligula risus quis urna. Morbi laoreet suscipit odio. Vivamus vehicula. Phasellus fringilla interdum orci. Cras tortor. Nullam non wisi. Praesent vestibulum.

Nulla dolor dolor, laoreet sed, consequat et, condimentum sit amet, wisi. Integer vehicula, quam a fermentum malesuada, arcu justo egestas pede, ut feugiat purus turpis ac sem. Proin lacus purus, aliquet varius, tempus quis, tristique id, pede. Aliquam erat volutpat. Suspendisse faucibus. Aenean euismod. Aenean id velit. Mauris eget ligula. Donec ipsum diam, auctor ut, dignissim quis, aliquet nec, arcu. Donec ut magna. Nam interdum, risus sed porttitor sodales, mauris sem ullamcorper enim, id posuere urna urna eu tortor. Aliquam erat volutpat. Morbi neque mi, tempor nec, lacinia ut, iaculis et, neque. Etiam blandit sem ut metus. Ut in elit. Nam quis augue et turpis eleifend elementum. Donec tempor quam sit amet est suscipit porttitor. Morbi congue ipsum in nulla. Etiam dictum.
Citera
2004-07-01, 10:32
Medlem
Asterixs avatar
Som turist behöver du kanske en karta, för att hitta den klistrade tråden "länkar för webbutveckling". Det är, för övrigt, en mycket bra sida.
Citera
2004-07-01, 10:39
Medlem
Turistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asterix
Som turist behöver du kanske en karta, för att hitta den klistrade tråden "länkar för webbutveckling". Det är, för övrigt, en mycket bra sida.

Åh, shit...
Jag blev så exalterad över att ha hittat sidan på egen hand så jag kollade inte under klistrade länkar. Ber om ursäkt!
Men tro det eller ej, jag testade faktiskt att söka innan jag postade!
Citera
2004-07-01, 11:02
Medlem
Asterixs avatar
Du behöver inte be om ursäkt för nånting. Det är en bra webbsida, som alltför få använder och som tål att upprepas. Hur snyggt/användbart är följande textflöden egentligen?

Citat:
Text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text.

Citat:
Bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla.
Citera
2004-07-01, 11:25
Medlem
TuXIs avatar
hrm, förstår inte riktigt vad den sidan skall vara bra till? När behöver man fylla ut nåt med massa konstig latin som man inte ens fattar sig på ?
Citera
2004-07-01, 11:33
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuXI
hrm, förstår inte riktigt vad den sidan skall vara bra till? När behöver man fylla ut nåt med massa konstig latin som man inte ens fattar sig på ?
När du har en sida som är WIP - inga texter är bestämda, enbart design. Då är det klart snyggare (och ett vedertaget begrepp inom grafisk design och typsättning) att använda sig av en Lorem Ipsum text.
Citera
2004-07-01, 11:41
Medlem
Asterixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuXI
Den exemplifierar ett naturligt textflöde, till skillnad från mina två exempel. Det blir en mer rättvis bild eller ger en bättre uppfattning, av hur webbsidan kan komma att se ut. Mina två exempel blir särskilt missvisande, när texten är både vänster- och högerjusterad.
Citera
2004-07-01, 12:57
Medlem
TuXIs avatar
Okej då är jag med, utförlig å bra beskrivning på min fråga... Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in