• 1
  • 2
2004-07-01, 09:12
Medlem
Brukar nn se p det mycket intressanta programmet?

Frmodligen tror de flesta att det bara r bg men, jag kan frskra att detta hnder.
Jag har TYVRR ochs lite av frmgan att "se". En historia kommer hr:

Vi bodde i ett gammalt tvvningshus i en stad hr i norr.
Vi hade bott dr en tid och en kvll ligger jag i sngen, jag var vl en 16 r.
Frn mitt rum dr jag lg kunde jag se "den lilla hallen" som avgrnsade till mina frldrars rum.
Ngonting var uppenbart fel den hr kvllen, det lt som om nn stod och trampande i tret. Normalt sett knakar det och knpper i trhus men, det hr var inget sdant.

Jag vart iskall, gona p mej var uppsprrade, helt blickstilla dr jag lg och observerade "hallen". Ngonting var inte riktigt bra dr.
Efter ett tag var jag s jvla skraj att jag tog madrass kudde och tcke och gick in i frldrarnas rum, s lngt bort frn hallen som mjligt.

Nr jag sedan lgger mej ner och tittar mot hallen(kunde snegla lite under frldrarnas sng - Ser jag bena p vlnaden som str dr.......
Jag drog tcket ver huvudet och vid det laget var jag allt annat n tuff!

Ngra dagar senare stack farsan och jobbade s det var bara jag och morsan kvar hemma. Hon tjatade p kvllen att jag kunde sova i deras rum "om jag ville".
Jag vgrade dock och efter ytterligare tjat frn henne sa jag att
-Jag ligger inte i det rummet s lnge gubben str dr.

-Vilken gubbe undrade hon oskyldigt.

-Gubben som str i hallen, sa jag bestmt!

Hon vart helt tyst, slutade tjata, och s var det inget mer med det (trodde jag).

Efter vi flyttat drifrn satt vi och snackade d jag sa att
- Fan vad sknt och komma sig ifrn det huset.

-varfr d frgar morsan.

-Den kvllen(sa jag), som jag tog madrassen och sov inne hos er, sg jag benen p en gubbe i "lillhallen".

- Jas, sa morsan. Du sg han OCHS.......

Frmgan r den absolut vrsta tnkbara att inneha.
Nej, det r inget bg..
Citera
2004-07-01, 09:24
Medlem
Flskbak(kille)s avatar
Bertta mer. Hur sg bena ut?
Citera
2004-07-01, 09:28
Medlem
"gubben" hade mrka byxor och svarta skor.

(morsan sg hela gubben eller vlnaden...)
Citera
2004-07-01, 09:34
Medlem
Flskbak(kille)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobbarn
"gubben" hade mrka byxor och svarta skor.

(morsan sg hela gubben eller vlnaden...)

Bertta mer, det hr lter ju spnnande. Vad sa din mamma mer om gubben? Fick ni ngon klarhet i vem det kunde vara?
Citera
2004-07-01, 09:47
Medlem
Vi har aldrig underskt vad det kan ha varit (man skrmmer vl ihjl folk som bor dr fr tillfllet...). Men om jag kan ska jag forska lite om husets historia och skriva det hr senare.

Att hon sg hela "gubben", fick jag veta igr d hon snackade om programmet "Andarnas makt".
Jag ska frga mer idag om hon sg ngra detaljer.

Hade jag inte varit med om det hr sjlv, och samtidigt som jag sg "det" som morsan, s hade jag haft lite svrt att ta programmet och dylika hndelser p allvar...

Och till sist - Jag vill ALDRIG vara med om det igen!
Citera
2004-07-01, 14:51
Medlem
Mr Radarkontakts avatar
Fr ngra veckor sedan var jag sjlv hemma, och satt vid datorn och lyssnade p musik och surfade, precis som vanligt. Jag var helt sker p att jag var sjlv, min bror var p ngot lger och mamma och pappa jobbade.
Nr jag som bst sitter dr brjar jag hra ngon som gr p ovanvningen. Ovanligt hrda steg ocks. Men jag blev inte rdd av ngon anledning, jag tnkte ungefr att om det r ngon dr uppe, vlnad, spke eller vad som helst, s ska vl jag inte stra, frhoppningsvis r den inte fientlig. S jag skruvade upp volymen och struntade i det.
Det funkade utmrkt, sen dess har jag inte hrt ngot. Det r kanske s man ska gra, skita i det. Vem vet.

Men den engelsktalande mannen som r med i programmet och lter ngon gammal ande "ta ver hans kropp" tycker jag r lite vl verdrivet. Han pratar med en sn ful och tillgjord rst, att man sitter och smler. Nej, det r nog fejk.

//Mr Radarkontakt
Citera
2004-07-01, 16:20
Medlem
waah snt r s knckande man tror fan att man r helt jvla galen, frsta gngen jag satte mig i terapi s var det drfr min morsa frskrade mig att jag inte var "galen" men fy fan det kndes verkligen som jag var det dr ett tag. Tycker om att titta p andarnas makt en gng nr jag gick p gymnasiet sissta ret s hade min religions lrare tagit dit ett medium. Jag satt lngst bak i klassrummet och vldigt trtt nstan s p lektionen och s brjar hon snacka om att vissa mnniskor r mer "ppna" n andra och s pekade hon p mig sjlv tnkte jag "sluta peka krring dom tycker redan att jag r konstig s gr inte saken vrre!" detta medium ville prata med mig sa hon till min lrare den "intressanta flickan" jag hll p att f ett sammanbrott fr det mediumet visste saker jag inte skulle sga till nn skitskummt!
Citera
2004-07-01, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobbarn
Och till sist - Jag vill ALDRIG vara med om det igen!

kan frst det nr det dr mediumet som pratade med mig sa att "du kanske kommer att uppleva det mer gnger" jag trodde inte p henne men fan vad hon kan ha rtt!
Citera
2004-07-01, 16:32
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Trdskaparen sg ju i och fr sig ett tv-program, men eftersom topic handlar om vernaturliga fenomen skickar jag den hr trden till Psykologi & Psykiatri i brist p bttre forum.

*trd flyttad*
Citera
2004-07-02, 21:41
Medlem
Svartjobbarn> ehm, du verkar ganska detaljfattig i din beskrivning. vad hnde efter att du sett benen?
antingen s ljuger du eller s hade ni en inbrottstjyv
Citera
2004-07-02, 21:45
Medlem
frresten, var mycket skeptisk till sna dr program, dr frgor frblir vetenskapligt obesvarade
Citera
2004-07-02, 23:30
Medlem
Seldars avatar
r inte "Tidigare Liv" p 5an direktsnt

Det r ju verkligen vrsta bgprogrammet, har frvisso inte sett andarnas makt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in