2010-11-05, 23:11
Medlem
Hej,

Köpte min kära, älskade och underbara MBP. Men tangetbordet är sämre än på min brors MBP (han köpte det förra julen). Tangentbordet är inte dåligt så klart. Men det är lite "sunkigare", lägre ställt, och t.ex. space-baren "flickrar" fram och tillbaka - om ni förstår vad jag menar - den är lite instabil/vinglig. Jämfört med den gamla har den mkt mindre "give" (den gamla har mer hårdhet & "feedback"/"respons" också - dvs den studsar lite hårdare tillbaka.)

Dessutom är den mer glansig, mitt är mer matt. I det avseendet bryr jag mig inte direkt..

Har två frågor. Ett; Någon som köpt den nya och har samma känsla? Att det är annorlunda. Eller är detta bara ett måndagsexemplar och jag har haft otur?

Fråga två; Om man är missnöjd, kan man byta ut tangentbordet gratis i en apple/mac-store? Det är ju inte ett slitfel iaf. Worth a shot isf, bor dock inte i en stad som har en mac-store, så skulle vilja höra vad ni tror!

Tack på förhand

mvh,
deejvy
Citera
2010-11-06, 15:52
Medlem
Jag tror inte att de byter ut tangentbordet om det inte är ett uppenbart fel på det, alltså om det skiljer sig mycket i kvalitet jämfört med andra datorer av samma modell. Då bör det täckas av garantin (1 år , om du inte har AppleCare då gäller garantin i 3 år) och troligast är att du får en ny dator då det inte "bara är att byta ut tangentbordet".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in