2010-11-05, 23:02
Medlem
RebarMoskels avatar
Jag bråkar med min flickvän om vem som vann Skitgubbe.

Vi hade båda ett kort kvar och hon lägger sitt sista ( en trea ) och jag lägger mitt sista på det ( en kung ) så vem vann? Jag som la högst eller hon som la först?

Tack på förhand
Citera
2010-11-05, 23:03
Bannlyst
den som blir av med korten först
Citera
2010-11-05, 23:57
Medlem
Knotknets avatar
Din flickvän vann eftersom skitgubbe går ut på att bli av med korten först. Du får ta den i tvåan i natt som straff.
Citera
2010-11-06, 23:53
Medlem
Grmmbls avatar
Eftersom hon spelade spader och du ruter så vann hon.
Citera
2010-11-07, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskSoldat
den som blir av med korten först
Helt korrekt. Tråden kan låsas
Citera
2010-11-07, 01:40
Medlem
Caltherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RebarMoskel
Jag bråkar med min flickvän om vem som vann Skitgubbe.

Vi hade båda ett kort kvar och hon lägger sitt sista ( en trea ) och jag lägger mitt sista på det ( en kung ) så vem vann? Jag som la högst eller hon som la först?

Tack på förhand

Förstår faktist inte meningen med denna trådstarten när man hur enkelt som hellst kan kolla reglerna på..t.ex google?
Trodde alla visste att den som gick ut först vunnit :P
Citera
2010-11-08, 00:53
Medlem
Profunduss avatar
Yupp hon vann. 13 cm ned i skittunnan med dig!
Citera
2010-11-08, 01:29
Medlem
framtands avatar
Njae om hon började skulle jag nog kalla det lika, minst antal kortlägg is the shit där jag kommer ifrån. Men ditt 3VsKung-försvar är helt irrelevant.
Citera
2010-11-21, 16:20
Medlem
enoutarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Njae om hon började skulle jag nog kalla det lika, minst antal kortlägg is the shit där jag kommer ifrån. Men ditt 3VsKung-försvar är helt irrelevant.

Man "spelar" ju om att få börja i varje fall... Den som får sista kortet när man tar "stick" får ju "trumfet" och denna person börjar.
Citera
2010-11-25, 23:02
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoutarn
Man "spelar" ju om att få börja i varje fall... Den som får sista kortet när man tar "stick" får ju "trumfet" och denna person börjar.

Svensk skitgubbe hade jag glömt, 97% av gångerna har det spelats norsk/dansk/finsk skitgubbe och där jobbar vi inte med trumf eller stick vad jag minns. Eller så har jag några märkliga lokala regler i minnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in