2010-11-05, 20:11
Medlem
Har sparat ihop pengar från diverse fototävlingar jag vunnit, lön från sommarjobbet osv. och har nu snart cashat ihop till en Canon 7D. Iaf om jag ska beställa från utlandet.

Har hittat en del på ebay där dom säljer nya, oanvända 7D'or (grammatik? :S) bla: http://cgi.ebay.com/Canon-EOS-7D-BOD...#ht_5719wt_905

Säljaren har ju fått utmärkelse som "top-rated seller". Och priset landar ju på ca 10 000kr.
Det billigaste jag hittat den i sverige för är ca 13 000.

Är det värt att köpa från utlandet? Hur funkar det om kameran skulle få en skada och jag har garanti kvar?

Tack på förhand!
Citera
2010-11-05, 21:33
Medlem
Lägg på tull och moms så är det dyrare än hemma.

Sen kan man väl lägga till att du inte får någon garanti på minussidan.
Citera
2010-11-05, 22:27
Medlem
Garanti är nog inga problem då dem har världsgaranti men med svensk moms och tullavgift är blir det dyrare än att köpa i Sverige.
Citera
2010-11-05, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuba1
Garanti är nog inga problem då dem har världsgaranti men med svensk moms och tullavgift är blir det dyrare än att köpa i Sverige.

Precis, garantin verkar funka ändå.
Tull är det ju inte alltid man åker på. Hur funkar det med moms? Länken jag skrev är ju från ett japanskt företag. Blir det moms på det?
Citera
2010-11-06, 07:18
Medlem
Sedatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimpmycan
Har sparat ihop pengar från diverse fototävlingar jag vunnit, lön från sommarjobbet osv. och har nu snart cashat ihop till en Canon 7D. Iaf om jag ska beställa från utlandet.

Har hittat en del på ebay där dom säljer nya, oanvända 7D'or (grammatik? :S) bla: http://cgi.ebay.com/Canon-EOS-7D-BOD...#ht_5719wt_905

Säljaren har ju fått utmärkelse som "top-rated seller". Och priset landar ju på ca 10 000kr.
Det billigaste jag hittat den i sverige för är ca 13 000.

Är det värt att köpa från utlandet? Hur funkar det om kameran skulle få en skada och jag har garanti kvar?

Tack på förhand!

Ett tips är att kolla på den holländska marknaden. Jag köper från Cameranu.nl. Snabb leverans, ingen tull,garanti osv.. till väldigt bra priser.

Jag köpte ett 135 f2 L för 8700kr från cameraNU i Sverige kostar det ca. 11 000Kr
Citera
2010-11-06, 07:50
Medlem
Ja det blir moms då inte företaget är med i EU. Boka in en weekend till NY och köp en kamera där, dollarn är ju svinbillig nu
Citera
2010-11-06, 08:22
Medlem
Paijters avatar
Världsgarantin gäller objektiv. Vill du ha din garanti på kamera får du sända den tillbaks till Japan för reparation. Det är värt att köpa i Sverige eller EU.

/Paijter som fokusjusterar alla sina objektiv och kameror hos Intervision via garantin.
Senast redigerad av Paijter 2010-11-06 kl. 08:25.
Citera
2010-11-06, 09:48
Medlem
Man lär sig nått nytt varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här