2004-07-13, 02:31
Medlem
flexors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Ja, jag är ju inte så insatt i sömntablettsvärlden;

men, finns det någon tablett som gör att man somnar på studs, sover som en liten bebis och vaknar pigg som en fågel?

våga inte klaga på metaforerna

hmm ...rohypnol ...haha.. om du lägger dig ner när du intagit det dvs... även stilnoct .. . om du ligger ner och "skall sova på dom". . men håller du dig vaken så blir du bara fluddrig

imovane funkar väl det med.. fast inte lika bra på mig.. .halverar väl kanske min insomningstid med det...
Citera
2004-07-13, 02:36
Medlem
Spookiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Kanske lite OT, men känns lite som en naturlig utvikning;

sover man TYNGRE på sömntabletter, t.ex. imovane?

Inget personligt mot dig flows MEN imovane är ingen sömntablett, det är en INsomningstablett. Likaså roppar. De är till för att man ska kunna SOMNA på kvällen.

Sömntabletter t.e.x Propavan, är till för att man ska SOVA hela natten utan massa uppvaknanden. Så på sömntabletter sover man "tyngre", just för att kunna sova en hel natt.

Kanske skulle ha mer koll mina egna filurer, det han ju skrivas 3-4 inlägg innan jag hade skrivit mitt, som känns mer som ett eko nu bara.
Citera
2004-07-13, 02:40
Medlem
flexors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spookies
Inget personligt mot dig flows MEN imovane är ingen sömntablett, det är en INsomningstablett. Likaså roppar. De är till för att man ska kunna SOMNA på kvällen.

Sömntabletter t.e.x Propavan, är till för att man ska SOVA hela natten utan massa uppvaknanden. Så på sömntabletter sover man "tyngre", just för att kunna sova en hel natt.

Kanske skulle ha mer koll mina egna filurer, det han ju skrivas 3-4 inlägg innan jag hade skrivit mitt, som känns mer som ett eko nu bara.

haha.. .ja, jag undrade precis varför du upprepade det jag just hade sagt
Citera
2004-07-13, 03:21
Medlem
Spookiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flexor
haha.. .ja, jag undrade precis varför du upprepade det jag just hade sagt

Allt jag har att säga är att Godis är gott, och att matte inte är min starka sida, ett bra tag sedan man tappade räkningen.
Citera
2004-07-13, 07:39
Medlem
Jag måste upprepa för dig det jag skrev i nån annan tråd:
Du skriver extremt svårläsligt!

Om du vill sprida kunskap om sånt här kan du väl iallafall försöka att dela in det du skriver i olika stycken. Vidare föreslår jag att du använder punkt när en mening är slut istället för att skriva långa meningar på 70 ord eller fler.

[EDIT]
Till sist ett faktafel:
Imovane är ingen bensodiazepin.

Citat:
Ursprungligen postat av roche
Hej, ja det mesta är väl sagt. Jag gillade aldrig imovane just för att det var så snabb insomning, nästan otäckt snabbt och det stod i fass att den skulle sväljas stående, ja fy, den smakade som typ bränd elektricitet eller nåt.
Imovane är ju en benzo och det är många som håller sig vakna på dessa men det är inget att rekomendera, sömnhallisar säger en del, hur som helst är de farligare än traditionella benzodiazepiner och samma för iktorivil som ju också är en ren benzo med mer än dubbelt så lång halveringstid som tex xanor ( och dom kan du få ep-anfall av ihop med alkohol!)
Xanor är en förfining av benzodiazepin och verkar snabbare, 20-30 min.
det förädiska med xanor bl a. är att de är starka, 1 mg motsvarar 20 mg valium/ stesolid.
!983 kom en varning WHO varning, use and abuse about benzodiazepines, där man till alla värden läkare talade om att benzodiazepines är svårare att sätta ut än heroin. En till kom 1989 : endast kortvarigt bruk, två högst fyra veckor och då måste uppföljning alltid ske.
Om någon är intresserad så finns det färdiga utsättningsscheman (www.benzo.org.uk flik till vänster dr aston manual och finns även på danska) för alla sorters benzodiazepiner så att utsättningen går så smärtfritt som möjligt
Citera
2004-07-13, 11:16
Medlem
Citat:
Hej, ja det mesta är väl sagt. Jag gillade aldrig imovane just för att det var så snabb insomning, nästan otäckt snabbt och det stod i fass att den skulle sväljas stående, ja fy, den smakade som typ bränd elektricitet eller nåt.
Imovane är ju en benzo och det är många som håller sig vakna på dessa men det är inget att rekomendera, sömnhallisar säger en del, hur som helst är de farligare än traditionella benzodiazepiner och samma för iktorivil som ju också är en ren benzo med mer än dubbelt så lång halveringstid som tex xanor ( och dom kan du få ep-anfall av ihop med alkohol!)
det förädiska med xanor bl a. är att de är starka, 1 mg motsvarar 20 mg valium/ stesolid.
!983 kom en varning WHO varning, use and abuse about benzodiazepines, där man till alla värden läkare talade om att benzodiazepines är svårare att sätta ut än heroin. En till kom 1989 : endast kortvarigt bruk, två högst fyra veckor och då måste uppföljning alltid ske.
Om någon är intresserad så finns det färdiga utsättningsscheman (www.benzo.org.uk flik till vänster dr aston manual och finns även på danska) för alla sorters benzodiazepiner så att utsättningen går så smärtfritt som möjligt
imovane är inte en benzo!!
Citera
2004-07-13, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mortiis
imovane är inte en benzo!!
Du är den tredje som påpekar det nu om du missat det!? Eller va du tvungen att säga det ändå?
Citera
2004-07-13, 11:56
Medlem
SnoopDoGGs avatar
ähh tacka vet jag barbiturater
Citera
2004-07-13, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insomniax
Jag måste upprepa för dig det jag skrev i nån annan tråd:
Du skriver extremt svårläsligt!

Tack för att du säger till!

[EDIT]
Till sist ett faktafel:
Imovane är ingen bensodiazepin.
Faktafel får ej förekomma och jag ber om ursäkt för att jag formulerade mig fel.
Imovane och stilnoc räknas som benzo enligt Ashton Manual.
På danska: Ikke-benzo.
På engelska Fast-benzo och vi på rfhl säger snabb-benzo.
Båda har kort halveringstid.
Båda behandlas lika som övriga benzo-diaszepiner vid utsättning.
Källa: Dr Ashton manual (fliken till vänster) www.benzo.org.uk (välj danska om du inte vill läsa engelska).

ps Jag var för trött när jag skrev igår.
Då gör jag slrvfel och det ska inte hända mer.
Citera
2004-07-13, 16:22
Medlem
Andans avatar
Citat:

Här kommer en till som måste påpeka ett fel. Xanor verkar efter ca 1-2 timmar depot varianten ännu längre. Valium/Stesolid verkar däremot efter ca 15 min. Men du har rätt i att xanor går ur kroppen snabbare.
Citera
2004-10-13, 11:30
Medlem
Bloodhounds avatar
Var ute hos en kompis igår och lyckades i samma veva dra på mig huvudvärk. Frågar killen om jag kan ta en värktablett av något slag så efter några småskämt om stolpiller så står vi och rotar i hans medecinskåp. Hans morsa är psykiatriker (var nära att skriva psykopat ) så i medecinskåpet fanns både det ena och det andra. Ett antal små intressanta förpackningar med texten "För eget bruk" på fångade min uppmärksamhet. Den ena bar namnet Imovane. Frågade raskt om jag kunde få ett par (eller jag erbjöd mig att köpa dom eftersom han tar en liten risk när han snor dom från sin morsa) och visst säjer han.

Inatt hade jag sen en dröm, en dröm i vilken jag tog 3 Imovane som jag sakta tuggade på för att skölja ner med ett brinnande glas av min nylevererade Absint. Då är frågan, händer det något roligt på 3 Imovane och en dl etanol? Behöver man ta mera?

//Bloodhound
Citera
2004-10-13, 14:38
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
Var ute hos en kompis igår och lyckades i samma veva dra på mig huvudvärk. Frågar killen om jag kan ta en värktablett av något slag så efter några småskämt om stolpiller så står vi och rotar i hans medecinskåp. Hans morsa är psykiatriker (var nära att skriva psykopat ) så i medecinskåpet fanns både det ena och det andra. Ett antal små intressanta förpackningar med texten "För eget bruk" på fångade min uppmärksamhet. Den ena bar namnet Imovane. Frågade raskt om jag kunde få ett par (eller jag erbjöd mig att köpa dom eftersom han tar en liten risk när han snor dom från sin morsa) och visst säjer han.

Inatt hade jag sen en dröm, en dröm i vilken jag tog 3 Imovane som jag sakta tuggade på för att skölja ner med ett brinnande glas av min nylevererade Absint. Då är frågan, händer det något roligt på 3 Imovane och en dl etanol? Behöver man ta mera?

//Bloodhound

Det kommer nog hända en del roliga saker ska du se. Har du fler imovane kommer du äta upp dom också - vare sig du vill eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in