2010-11-05, 18:21
Medlem
LnACEs avatar
Har köpt mig en Asus UL30VT. Asus har en inbyggd programvara vid namn Power4Gear Hybrid eller liknande. Denna i sig lägger till flera energischeman. Så nu har jag en mängd olika.

Kan inte heller avinstallera detta program för det är den som gör att man kan använda den inbyggda grafikswitchen för att spara ström!

Hur ska jag göra? Vill bara ha max 3 strömscheman som jag själv får konfigurera!
Citera
2010-11-05, 21:34
Medlem
hasenfrasens avatar
Skriv till Asus och förklara hur du vill ha det. De förinställda i Power4Gear är det inget du kan göra åt.
Citera
2010-11-05, 22:10
Medlem
På min ASUS kan jag kan ändra i schemana hur mycket jag vill.
Alla fyra har många separata inställning för både batteri och ström läge. Väldigt bra!
Citera
2010-11-05, 23:40
Medlem
LnACEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waterproof32
På min ASUS kan jag kan ändra i schemana hur mycket jag vill.
Alla fyra har många separata inställning för både batteri och ström läge. Väldigt bra!

Jag kan ändra i alla scheman. Men jag har ju totalt 6-7 stycken. Vill bara ha c.a tre. Vill även att alla ska ploppa upp som alternativ när jag trycker på batteri-ikonen. Men antar att det bara är att leva med det!
Citera
2010-11-06, 00:09
Medlem
Jag tror att det är de 3 du senast använt som kommer upp med batteri ikonen.
Jag brukar använda genvägen "Fn"+ "mellan slag" för att snabbt hoppa till de schema jag vill ha.
Citera
2010-11-06, 00:26
Medlem
vonOlofs avatar
Jupp, Fn + mellanslag togglar. Har man en Asus med ExpresssGate Utility så kan man även använda dess "extra startknapp" för att toggla när man ligger i Windows-läge.

Men det senast valda ligger ju kvar, så jag förstår nog inte trådskaparens problematik till fullo.
Citera
2010-11-06, 00:52
Medlem
LnACEs avatar
Ah Fn + mellanslag var ju lysande! Då skippar man helt och håller windows egna energischeman! : ) Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in