2010-11-05, 17:52
Medlem
dawns avatar
Jag ska börja på en kort praktik hos ett företag som reparerar allt från tv-apparater, mobiltelefoner och datorer. Praktiken ska övergå till APL och sen förhoppningsvis en anställning.

Jag har mjuklödningscertifikat och har läst bland annat kurserna Elektronik grundkurs, Kraftelektronikkretsar, Digitalteknik A, Ellära A och B unt så vidare.

Var lite intresserad av datorer som yngre men det sträckte sig aldrig längre än att byta komponenter såsom ljud- och grafikkort, cd/dvd-enheter och RAM-minnen.

Men jag har lite problem med självfortroendet här, jag har aldrig jobbat med sånt här förut. Huruvida jag får anställning eller inte beror ju förstås helt och hållet på hur jag sköter mig så jag vill göra ett bra intryck. Så känner ni till några vettiga sidor på nätet? Vill uppfriska minnet och även lära mig en del nytt och vill ogärna beställa hem massa dyra böcker.

Tack på förhand.

/d
Citera
2010-11-05, 22:45
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Övriga dator- och IT-diskussioner

//Mod
Citera
2010-11-07, 18:19
Medlem
dawns avatar
Ingen vänlig själ som kanske jobbat med liknande tidigare? Eller har detta som fritidsintresse?

Sorry för bumpen men tiden är faktor här
Citera
2010-11-07, 21:33
Medlem
hasenfrasens avatar
Kan du ohms lag och inte har tummen mitt i handen så fixar det sig. Med ett så pass brett produktsortiment att reparera blir det väldigt sällan på komponentnivå utan mest byte av kort/moduler. Erfarenhet (som felsökning till mestdels består av) är inget man direkt kan läsa sig till utan måste praktiseras. Google är din bästa vän, även vid felsökning av elektronik, så att lära sig avancerad Google-sökning är minst lika viktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in