2010-11-08, 17:14
Medlem
kimmelimms avatar
Små violpistoler http://www.konfekta.se/1/sv/loesvikt/violpistoler.php

Dom är små och goda, kan därför proppa i sig en näve på en gång. Gottigottgott
Citera
2010-11-08, 20:38
Medlem
Clean-Cut-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puzcko
Vattenmelonisar HELT klart, godare lösgodis finns inte

Vad är vattenmelonisar!? Älskar allt som smakar & luktar vattenmelon. Måste pröva dessa!

Citat:
Ursprungligen postat av hatched
För min del blir det ganska jämt mellan de turkos/grönaktiga, sura flaskorna och de vita, halvsega "bollarna". Tror de kallas snöbollar? Snuskigt god blandning i alla fall. Har man ätit för många surisar tar man en snöboll och så är balansen återställd. Lätt hänt att man bara fortsätter tugga i sig bollar dock.. tills det blir för mycket tuggande för ens stackars käkar.

Hahah, är du jag? Jag kan också sitta och stoppa in snöboll efter snöboll tills jag inser att jag knappt kan tugga dom längre.

Egentligen är jag inte särskilt förtjust i lösgodis. Men som några andra påpekat före mig så handlar det om att uppnå en balans! Kola- eller chokladgodisar balanseras med sura varianter. Sen går jag bananas där med plastsleven i handen och plockar ner alldeles för mycket i påsen, och ångrar mig alltid bittert efteråt då jag önskar att jag skulle köpt chips istället.
Citera
2010-11-08, 20:45
Medlem
Disco-Mannens avatar
Äter inte lösgodis så ofta men när jag väl gör det så blir det mestadels lakrits. Kryptoniter, salta fiskar, lakritsbalkarna, salta rullar, häxvrål, jordgubbsbananer och bamsingar är mina favoriter
Citera
2010-11-08, 22:04
Medlem
mushabooms avatar
Hallonlakritsskalle, givetvis!
Citera
2010-11-08, 22:39
Medlem
Bomastomans avatar
Salta Bilar
Citera
2010-11-08, 22:41
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Colaflaskor, omväxlande hallon- och lakritsbåtar.
Citera
2010-11-08, 22:44
Medlem
kaktusbengts avatar
Bananer sådana där gula! När jag såg denna tråd blev jag påmind om när jag skulle "lura" ICA. Blev sugen på naturgodis, men som vi alla vet kostar naturgodiset lite mkt! Så jag fyllde påsen (nästan full) med naturgodis dock i en lösgodispåse ovanpå naturgodiset hävde jag i 2-3 skopor bananer. Killen i kassan regisserade självklart det som lösgodis men när jag skulle gå iväg med påsen så går det hål i botten och ut for cirkus 2 kg naturgodis!
Citera
2010-11-08, 23:52
Medlem
spLitpersonaLitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusbengt
Bananer sådana där gula! När jag såg denna tråd blev jag påmind om när jag skulle "lura" ICA. Blev sugen på naturgodis, men som vi alla vet kostar naturgodiset lite mkt! Så jag fyllde påsen (nästan full) med naturgodis dock i en lösgodispåse ovanpå naturgodiset hävde jag i 2-3 skopor bananer. Killen i kassan regisserade självklart det som lösgodis men när jag skulle gå iväg med påsen så går det hål i botten och ut for cirkus 2 kg naturgodis!

Hahahaha! Jag och mina vänner har gjort samma som dig, men vi har dock inte failat. Men ja, då har jag något att vara stolt över efter att jag läst din berättelse
Citera
2010-11-09, 01:46
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
1. Violskum(?). Jaja det finns en nuvarande version ute till försäljning men jag riktar mig mot den gamla versionen som föreställde en elefant. Den var fan överlägsen.
2. Delfinerna. Mörkblå däruppe och vit därnere.

Ja! de var riktigt goda.

Tröttnat rejält på Karamellkungen, skulle vara cocosprickar då, men är ju egentligen Cloetta.
Tyvärr verkar de flesta affärer ha KK som leverantör nu för tiden.

Mina favoriter är lakrits-ferraris, alltså lotusbilar..så jävla goda. Peacemärken i div smaker är också favoriter.
Senast redigerad av wonderland 2010-11-09 kl. 01:49.
Citera
2010-11-09, 08:09
Medlem
McHarleyBandits avatar
All choklad.Men dom där små runda chokladplättarna är favoriter
Citera
2010-11-09, 13:52
Medlem
Stora Skumnappar, Sockerbitar.. Sen chokladöverdragna skumgodisar mums!
Citera
2010-11-09, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.Shabazz
Sjukt svår fråga.
Säsongsbaserat men just nu denna http://www.godisdirekt.se/virtupload...s/91009517.jpg.
Blandningen mellan Lakrits & sött är magnifik!
Sen att den förmedlar fred gör det inte sämre

Nån som minns Lonka-kolan? Fudge-klumparna är inte alls detsamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in