Den där riktigt ljusa mjölkchokladen (norsk?). Och så salmiakbalkar, blandas gärna med sura nappar.
Lysmelk, månne?
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
1. Violskum(?). Jaja det finns en nuvarande version ute till försäljning men jag riktar mig mot den gamla versionen som föreställde en elefant. Den var fan överlägsen.
2. Delfinerna. Mörkblå däruppe och vit därnere.
Åh, dessa elefanter var i sanning gudomliga.
Flertalet av de äldre "skumgodisarna" upplever jag vara mycket godare än det skumgodis som tillverkas idag. Högst oklart varför.
För min del blir det ganska jämt mellan de turkos/grönaktiga, sura flaskorna och de vita, halvsega "bollarna". Tror de kallas snöbollar? Snuskigt god blandning i alla fall. Har man ätit för många surisar tar man en snöboll och så är balansen återställd. Lätt hänt att man bara fortsätter tugga i sig bollar dock.. tills det blir för mycket tuggande för ens stackars käkar.
Lakritsbåtar/Hallonbåtar, Soda pops (sura flaskorna), cola pops, Marianne blå, Dumle original/Lakrits, crispy bites, gröna grodor och kolakantareller blev en skaplig lista men bättre än såhär blir det inte.
punschchoklad, romerska bågar, nån rektangelaktig choklad med smörkolafyllning kommer inte ihåg namnet, vaniljchokladprickar (heter de så?) ..varför? gillar choklad. päronbåtar är gott ock.
Det är väl mer utspädda smeter för att kunna producera mer för samma pris som förrut...
Å andra sidan är det ju inte speciellt dyra råvaror vi snackar om.
Kanske är det helt enkelt så att mina smakpreferenser börjar att bli till åren.
Dagens barn/ungdomar föredrar helt enkelt "den nya generationens skumgodis"
lakrishallonskallar, skolkritor, fruxo, banan o lakrisbubs, minimarabou chokladbitar, gröna grodor, violknattar, vingummin (bara vita o svarta) m.m .. men kmr inte på mer..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!