2011-03-09, 19:49
Medlem
FetFulElaks avatar
Det här var.... dåligt? Det var inte bra, inte provocerande, inte roligt... bara dåligt.

Detta är internets baksida - det som förr gjordes framför spegeln med en tandborste som mikrofon går i dag, ocensurerat, rakt ut bland intet ont anande människor.

Lovisa lilla... snart kommer en Bert Karlsson/Billy Butt-figur upp och erbjuder dig ett kontrakt - tänk på att INTE släppa till då...
Citera
2011-03-09, 19:53
Medlem
Discorporations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Jag är förvirrad... vad gör henne till en kändis?

Det är du inte ensam om att fråga dig.
Hon är alltså en flickversion,dålig sådan enligt mig,av Eddie Meduza.

Vad har hon gjort för att vi ska engagera oss överhuvudtaget?
Citera
2011-03-09, 20:45
Medlem
sirVandalots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag avskyr att hon ideligen jämförs med Eddie Meduza. Det är ett upprepat missförstånd att Eddie bara var snusksånger. Eddie var en talangfull musiker någon man inte kan beskylla Lovis för, trots att jag även uppskattar hennes musik.
Det är helt enkelt ljusår mellan lovis och Eddie. Att folk inte förstått detta gör mig bara än mer övertygad om att jag har mycket kvar att göra.

Edit: Detta borde väl för övrigt vara kvinnan ifråga: http://www.flickr.com/photos/jourtor/395137851/#/
Folk kommer inte förstå, folk vill inte förstå. De allra flesta törs inte erkänna att de tänker på kukar och fittor. Det är därför de öppet förfasas över förekomsten av dessa ting i populärkulturen, de skaffar sig alibi som rentänkare. Jag brukar utgå från att de som skriker högt är de som innerst inne är mest sexfixerade. Så länge det finns gott om osäkra individer som hävdar sig genom att skämbelägga andra människors sexualitet samtidigt som de undertrycker sin egen kommer den allmänna förståelsen för könsrock att vara nära noll.

Nej nu ska jag anfalla Eddie-mappen och gräva fram "Pitten flaxar och pitten står", fan vad bra den är
Citera
2011-03-09, 22:14
Medlem
dumboears avatar
Äh, Eddie var ju 27 när han släppte sina första alster, och var väl inte heller helt lysande på den tiden. Kanske lite fel att jämföra henne med Eddie, men å andra sidan så är väl Lilla Lovis den första kvinna som ger sig in hans genre, så det blir ju svårt att låta bli.

Lilla Lovis är kul buskis, ok att musiken har svårt att stå på egna ben, men med videorna hon gjort är det ju sjysst underhållning!

Det kan bli bra framöver, men å andra sidan så kanske det inte blir bättre än så här.

Läste lite på hennes blogg, och hon tenderar ju att mest försöka vara äcklig, men emellanåt så lyser lite sjysst samhällskritik fram. Tycker nog att musiken så här långt även lyckas mana till eftertanke, och ska "feminismen" utvecklas nåt från den grav de håller till i nu, så kan nog Lilla Lovis bidra med det.

Om det nu är Maya F. så är hon ju bara 24 år, vet iofs inte vad hon har för bakgrund, om hon har några musikaliska rötter och om hon har några politiska tankar bakom sina alster, vore intressant att veta.
Citera
2011-03-09, 22:20
Medlem
Jag kan acceptera att Lilla Lovis blir acceptabel om hon släpper lite på hipsterstilen och inte är så jävla pretentiös. Blir till att kolla igenom hennes blogg som kvällsnöje idag.
Citera
2011-03-10, 22:04
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Jag kollade in videon "Jag spottar..." en gång och min bedömning är att hon inte är ute efter att chockera eller vara snuskig. Det är fråga om ett absurdistiskt nummer utan all egentlig sexualitet: steriliserade bilder av bilder av snusk. Helt osnuskigt och helt osensuellt. Och avsiktligt så. Ett egentligen skirt och eteriskt verk som här i tråden har tolkats mycket fördomsfullt med Eddie Meduza som fantasilöst utvald referens.

Det verkar vara en rätt väluppfostrad flicka.
Citera
2011-03-11, 11:31
Medlem
Grievers avatar
Men alltså...

Vad heter hon egentligen?
Citera
2011-03-11, 15:44
Medlem
Polygons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Men alltså...

Vad heter hon egentligen?
Maya Frössén. Var det så svårt att läsa igenom en tvåsidorstråd?
Citera
2011-03-11, 16:24
Bannlyst
Pallar inte riktigt lyssna på musiken, även om jag förstår dom som tycker det är bra/dåligt. Men kollade precis in hennes blogg och jag tycker hon verkar skön. Skönt sarkastisk och bra värderingar =)
Citera
2011-03-12, 16:25
Bannlyst
Maya Petronella Yvonne Frössén
Citera
2011-03-12, 18:50
Medlem
Kanske inspirerats av flås-house hiten från sent 80-tal

Lil Louis is the stage name used by Chicago-born house-music producer and DJ Louis Sims

http://www.youtube.com/watch?v=sx_lBt-O2gE
Citera
2011-03-12, 20:19
Medlem
ratbats avatar
fan hon e ju hur grym som helst..jag har hört rykten att hon e meduzas dotter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem