2010-11-06, 10:18
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schutzengel
Syftar du på Punk IPA från Brewdog? Den är ju hyffsat extrem men jävligt god om du frågar mig
En ljusblå etikett med PUNK skrivet med vita bokstäver om jag inte missminner mig. Personligen upplevde jag den som väldigt fadd, med en ovanligt skarp beska trots att den i övrigt kändes blaskig. Men som sagt, det är en smaksak. Dricker mest ale (favoriten är NewCastle), så det är kanske inte så konstigt att den inte föll mig i smaken.
Citera
2010-11-06, 10:19
Medlem
David.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Varför skulle man öht vilja dricka en ljummen Pripps folköl? När den varken ger rus eller smakupplevelse, vad är då meningen?

Av samma anledning som man väljer att smälla i sig 300g Sour Cream-chips.

Jag har ärligt talat ingen aning om någondera.
Citera
2010-11-06, 10:50
Medlem
petterqs avatar
Kan rabbla upp en hel del ölsorter som bör undvikas, t.ex slotts guld, danish gold, spendrups guld/sort guld, pripps blå, elk ölet osvosv..

såg att nån hade skrivit innis & gunn, god damn bästa ölet som finns! (inte att supa på dock)
Citera
2010-11-06, 11:19
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kairos
En ljusblå etikett med PUNK skrivet med vita bokstäver om jag inte missminner mig. Personligen upplevde jag den som väldigt fadd, med en ovanligt skarp beska trots att den i övrigt kändes blaskig. Men som sagt, det är en smaksak. Dricker mest ale (favoriten är NewCastle), så det är kanske inte så konstigt att den inte föll mig i smaken.
Punk är också ale, en India Pale Ale om än i en lite modernare och extremare form. Sen får man ju tycka vad man vill om Newcastle, men någon vidare ale är det definitivt inte, alldeles för söt och flat i smaken.
Citera
2010-11-06, 11:37
Medlem
petterqs avatar
Citat:
Punk är också ale, en India Pale Ale om än i en lite modernare och extremare form. Sen får man ju tycka vad man vill om Newcastle, men någon vidare ale är det definitivt inte, alldeles för söt och flat i smaken.

Tycker newcastle är riktigt bra jag
Citera
2010-11-06, 11:46
Medlem
LP-skivas avatar
Vad var det för fel på den här tråden?
Citera
2010-11-06, 12:57
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Ah, antagligen därför jag köpte den. Minns bara att den var äcklig. Försöker testa allt i ale-hyllan. Den enda som som varit i närheten av Newcaste är Red October (gjord i Visby vill jag minnas). Lite "bitigare" i smaken, men helt i mitt tycke.
Citera
2010-11-06, 13:08
Avslutad
Finns det en ölsort som bara måste varnas för är det Slotts guld. Denna oerhört äckliga och beska vätska har jag endast druckit en gång och det räcker för att skapa ett omdöme. Kväljning på kväljning under kvällen.
Citera
2010-11-06, 13:34
Moderator
Tystnads avatar
Old Speckled Hen äckligare öl har jag fan inte dryckit
Citera
2010-11-06, 15:23
Medlem
NitroxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasher
Några vidriga sorter:
Swedish Elk Brew 7,5 33cl (250kr lock, drack nästan ett helt och då mådde man ej bra)
Småland 5,2 33cl (Personligen tycker jag att dom duger ibland, men dom flesta tycker inte om denna sorten, kostar 190kr locket)
Tycker Swedish Elk Brew är rätt god om den är bra kyld, sen ska man ju inte dricka en hel back utan bara sisådär 8 stycken på en kväll för att inte bli helt förstörd (Om man inte kör typ 11.00 - 05.00, då kan man dricka några fler)
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Finns det en ölsort som bara måste varnas för är det Slotts guld. Denna oerhört äckliga och beska vätska har jag endast druckit en gång och det räcker för att skapa ett omdöme. Kväljning på kväljning under kvällen.
Haha, känns ju jävligt bra att jag gillar en del av ölen som folk avskyr här. Tycker Slotts är helt okej, sett till priset speciellt. Går att dricka. Dock får man en jävla baksmälla på den av nån anledning.
Senast redigerad av NitroxX 2010-11-06 kl. 15:25.
Citera
2010-11-06, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Allt från harboe kan slängas i sjön.
Räknas in det som förorening av sjön? Harboe är vidrigt!
Citera
2010-11-07, 14:30
Medlem
Entheogens avatar
Tycker inte heller att Punk IPA är en höjdare, vidrigt kraftig beska enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in