2010-11-04, 19:08
Medlem
Kongo_89s avatar
Lämnade in datorn på service igår för att fgöra rent den från dam å förnya "kylpasta"...men sen när jag startar den funkar inte ljudet! vad kan detta bero på? de egentliga målet med servicen blev ingen hit heller...jävla skit, datorn slocknar fortfarande hela tiden när man spelar ser på youtube etc...vad kan detta felet bero på egentligen om det inte är överhettning!?
Citera
2010-11-04, 19:10
Medlem
Vem lämnar in en dator för rengörning och varför förnya kylpastan? känns som du har blivit lurad vill du vara vänlig och berätta vad du betalade för det?
Citera
2010-11-04, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
Lämnade in datorn på service igår för att fgöra rent den från dam å förnya "kylpasta"...men sen när jag startar den funkar inte ljudet! vad kan detta bero på? de egentliga målet med servicen blev ingen hit heller...jävla skit, datorn slocknar fortfarande hela tiden när man spelar ser på youtube etc...vad kan detta felet bero på egentligen om det inte är överhettning!?

Dem kanske glömde kvar ljudet på servicen.
Citera
2010-11-04, 19:14
Medlem
DollarMakers avatar
om du trycker windows tangenten + R och skriver/ devmgmt.mssc och enter högerklicka och uppdatera på ditt ljudkort där
Citera
2010-11-04, 19:16
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
Vem lämnar in en dator för rengörning och varför förnya kylpastan? känns som du har blivit lurad vill du vara vänlig och berätta vad du betalade för det?

för mig som är okunnig ville jag få de klokt gjort....sitter mkt vid datorn men jag suger på dator delar dyl

grejen va att den inte va så skitig heller så de va princip bortkastade pengar de den inte gav resultat. ska köpa ny dator...ska dock testa att installera om windows...det är iaf nått jag kan. men känns konstigt ifall den inte skulle krascha för man installera om windows....
Citera
2010-11-04, 19:20
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
sitter mkt vid datorn men jag suger på dator delar

Du ska inte suga på datordelarna, kanske har du råkat svälja ljudet?
Citera
2010-11-04, 19:21
Medlem
Kongo_89s avatar
kan de va något med batteriet? mitt ligger på 23% (angående de återkommande krascherna alltså)

men ljudet!!!!!!! hjälp mig
Citera
2010-11-04, 19:23
Medlem
Tycker du ska begära pengarna tillbaka för det finns ingen som byter kylpasta ifall man inte tagit bort cpu, dom grundlurade dig totalt.
Citera
2010-11-04, 19:26
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
Tycker du ska begära pengarna tillbaka för det finns ingen som byter kylpasta ifall man inte tagit bort cpu, dom grundlurade dig totalt.

de är en HP pavillion dv6 series och för att komma åt fläkten va de tugna att öppna hela skiten...hela skalet sitter ju ihop med alla delar typ eller hur de är...inte så att man bara kan öppna luckan till fläkten
Citera
2010-11-04, 21:26
Medlem
krang666s avatar
Du snackar om laptop va?

Om stationär : Kolla om kortet sitter kvar i datorn.

Om laptop : Kolla i enhetshanteraren om det finns något ljudkort installerat.
Citera
2010-11-04, 22:32
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krang666
Du snackar om laptop va?

Om stationär : Kolla om kortet sitter kvar i datorn.

Om laptop : Kolla i enhetshanteraren om det finns något ljudkort installerat.

ljudet funkar när jag har typ hörlurar eller högtalare inpluggade...de är laptopens högtalare som inte funkar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in