2011-04-18, 20:14
Medlem
Afros avatar
Får man fråga hur det kommer sig att det tar timmatal att ta bort en omröstning? Måste ni ta bort varje röst enskilt eller vadå?
Citera
2011-04-18, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Ok, det är som sagt inte omöjligt, och jag ska ha det i åtanke när tid finns och annat kan vänta.
Det tackar jag för.
Citera
2011-04-18, 22:47
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afro
Får man fråga hur det kommer sig att det tar timmatal att ta bort en omröstning? Måste ni ta bort varje röst enskilt eller vadå?

Nu har du helt missuppfattat det hela. Omröstningen finns till för att vi skall skippa spendera timmar på att plocka bort oneliners av typen RIP etc.
Citera
2011-04-18, 22:51
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afro
Att ta bort en poll tar omkring två sekunder för en administratör, så att säga annat är rent ljug. En moderator kan mig veterligen inte ändra / ta bort en poll när den väl är skapad, iaf inte i den vanliga versionen utav vB.
Citera
2011-04-18, 22:51
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Med tanke på hur mycket tjat det varit om hur tidsödande en sådan åtgärd vore så känns ju inte tolkningen helt orimlig i alla fall...

Vinsten är ju framförallt att forumsdelen ser avsevärt mycket seriösare ut, för inte fan kan någon tycka att det ger ett speciellt seriöst intryck att ha omröstningar om huruvida man säger R.I.P eller V.I.F i en tråd om ett utav 2010/2011 års mest uppmärksammade mordfall?

Forumsdelens ämnen är av på tok för allvarlig natur för att det skall finnas utrymme för något så banalt och småaktigt som omröstningar, oavsett syfte.

Forumsdelens ämnen är av på tok för allvarlig natur för att det skall finnas utrymme för något så banalt och småaktigt som oneliners, oavsett syfte
Citera
2011-04-18, 22:52
Medlem
Afros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Nu har du helt missuppfattat det hela. Omröstningen finns till för att vi skall skippa spendera timmar på att plocka bort oneliners av typen RIP etc.
Njee.. jag förstår varför den finns, men enligt epost72 verkar det ta en halv arbetsdag att plocka bort en omröstning.

Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Som sagt så är det inte gjort i en handvändning, åtminstone inte av en ordinär moderator.
Säg att man vill ta bort en omröstning på en tråd som har flera tusen inlägg så handlar det om ett par timmars jobb.

Jag bara undrar hur det kommer sig.
Citera
2011-04-18, 23:00
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Att ta bort en poll tar omkring två sekunder för en administratör, så att säga annat är rent ljug. En moderator kan mig veterligen inte ändra / ta bort en poll när den väl är skapad, iaf inte i den vanliga versionen utav vB.

Mjo det går men det tar som sagt tid.
Man får flytta inläggen i omgångar om 200 per gång till en nyskapad tråd.
Den metoden innebär sannolikt att det fuckar upp för folk som prenumererar på tråden också.

Jag uttalade mig om att det tar tid för en moderator att plocka bort en poll.
Citera
2011-04-19, 18:56
Medlem
Citat:
Forumsdelens ämnen är av på tok för allvarlig natur för att det skall finnas utrymme för något så banalt och småaktigt som oneliners, oavsett syfte
Det verkar vara ett känsligt ämne det här med tanke på hur mycket personliga påhopp och trams det genererar ifrån vissa moderatorer...
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Mjo det går men det tar som sagt tid.
Man får flytta inläggen i omgångar om 200 per gång till en nyskapad tråd.
Den metoden innebär sannolikt att det fuckar upp för folk som prenumererar på tråden också.

Jag uttalade mig om att det tar tid för en moderator att plocka bort en poll.
Vad hade det då för relevans för ämnet att det tar lång tid för en moderator om det nu tydligen är så att det är en jätteenkel "operation" för en administratör att utföra?

Då är det ju en självklarhet att en administratör är den som skall utföra jobbet istället så behöver ingen moderator offra en massa tid på det, det kunde ni ju ha kläckt ur er lite tidigare kan man tycka.
Citera
2011-04-19, 23:26
Medlem
Jag tycker inte det är så konstigt med en "omröstning" ifall den hade hetat skicka en hälsning eller någonting likande hade det varit okej då?

Hur som så är alternativet klart bättre än en flod oneliners och kreative omskrivningar vilka i praktiken bara är glorifierade oneliners
Citera
2011-04-19, 23:40
Medlem
ischs avatar
Citat:
Det verkar vara ett känsligt ämne det här med tanke på hur mycket personliga påhopp och trams det genererar ifrån vissa moderatorer...

...

Är det någon som tycker det är känsligt så är det väl du RnR. Ser inte någon annan som lipar i tråden utan det handlar mest om förtydligande varför vi agerar som vi gör vilket du verkar ha svårt att förstå/ta till dig. Men jag kan ta det igen;

- Oneliners på oneliners i formen RIP etc tillför inget i trådarna.
- Då vi tycker det vore tramsigt att dela ut tillsägelser för det samt att det uppenbarligen finns ett behov att uttrycka sin sorg över någon men inte tillräckligt mycket för att man skall orka posta ett korrekt inlägg med mer än ett ord ger vi folk möjlighet att visa sin vördnad över någon med en enkel knapptryckning.
- Det finns tekniska begränsningar som gör att dessa 'omröstningar' ser ut som de gör men bara någon som är extremt känslig kan se det som ett större problem.

Så, klarare nu?
Citera
2011-04-20, 15:04
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Det tackar jag för.
Nå, inte helt det resultat som diskuterats, men ett mellanting är nu fixat: https://www.flashback.org/t1309580

Eftersom pollen inte längre hade någon funktion, och det rent tekniskt verkar vara svårt att enkelt ta bort omröstningen så har själva pollen raderats så länge. Jag hoppas att det en acceptabel lösning tillfälligtvis.
Citera
2011-04-20, 18:36
Medlem
Citat:
Är det någon som tycker det är känsligt så är det väl du RnR. Ser inte någon annan som lipar i tråden utan det handlar mest om förtydligande varför vi agerar som vi gör vilket du verkar ha svårt att förstå/ta till dig. Men jag kan ta det igen;

- Oneliners på oneliners i formen RIP etc tillför inget i trådarna.
- Då vi tycker det vore tramsigt att dela ut tillsägelser för det samt att det uppenbarligen finns ett behov att uttrycka sin sorg över någon men inte tillräckligt mycket för att man skall orka posta ett korrekt inlägg med mer än ett ord ger vi folk möjlighet att visa sin vördnad över någon med en enkel knapptryckning.
- Det finns tekniska begränsningar som gör att dessa 'omröstningar' ser ut som de gör men bara någon som är extremt känslig kan se det som ett större problem.

Så, klarare nu?
Nej du isch, jag har ställt frågor och haft åsikter om hur jag tycker att det här bör skötas helt utan att på något sätt bete mig som en barnrumpa, tillskillnad från dig och epost72...

Varför du ens bemödade dig med att skriva det övriga är för mig en gåta, endast om du inte har läst ett enda inlägg i tråden så kan du tro att något utav det är oklart vid det här laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in