2010-11-04, 17:01
Medlem
eloges avatar
Kopplade till en del trådar är en omröstning där man kan rösta antingen på "Vila i frid" eller "R.I.P." Tanken bakom detta är inte svårt att förstå. Trådarna skall inte fyllas av sista hälsningar, men ändå skall det få framföras. Jag tycker att det blir onödigt makabert och föreslår att flashback inte har sådana omröstningar. Alternativen kunde vara särskilda trådar för sista hälsningar eller att texten i omröstningsfunktionen ändrades så att det snyggt framgår att det är sista hälsningsalternativ.

Petigt kan tyckas men för de efterlevande tro jag att det kan göra skillnad.
Citera
2010-11-04, 17:05
Medlem
micaeles avatar
Jag förstår inte riktigt vad du anser som makabert. Det faktum att hälsningar framförs, eller att man kan välja mellan två stycken?
Skulle de efterlevande må bättre utav att inga hälsningar framförs, eller att folk hellre skulle uttrycka hat och onda ting i textform i trådarna (som oftast sker)?
Citera
2010-11-04, 17:10
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Jag förstår inte riktigt vad du anser som makabert. Det faktum att hälsningar framförs, eller att man kan välja mellan två stycken?
Skulle de efterlevande må bättre utav att inga hälsningar framförs, eller att folk hellre skulle uttrycka hat och onda ting i textform i trådarna (som oftast sker)?
Jag kanske var otydlig. Det är den lilla detaljen att det står omröstning som ger ett makabert intryck. Kan man ändra det till hälsningsalternativ så skulle jag tycka att det såg mycket snyggare ut.
Citera
2010-11-04, 17:14
Medlem
nekropedofilis avatar
Fattar inte heller poängen...
Citera
2010-11-04, 17:21
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nekropedofili
Fattar inte heller poängen...
Poängen är att det ser taffligt ut när det ger intryck av att vara en tävling mellan vilken fras som är mest populär.
Citera
2010-11-04, 17:44
Bannlyst
Jag förstår vad du menar... och är på din sida, om det nu hjälper.
Citera
2010-11-04, 18:55
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Jag förstår vad du menar... och är på din sida, om det nu hjälper.
Jo tack, det väger upp 10 som inte förstår och därför är emot.
Citera
2010-11-04, 19:06
Medlem
soulreapers avatar
Jag förstår vad du menar, men ser ingen anledning till att sitta och krångla till det vid polls med namnändringar. Tycker att det är bra att de omröstningarna finns eftersom trådarna annars hade varit spammade med RIP, vila i frid, fegis osv...
Citera
2010-11-04, 19:17
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Jag förstår vad du menar, men ser ingen anledning till att sitta och krångla till det vid polls med namnändringar. Tycker att det är bra att de omröstningarna finns eftersom trådarna annars hade varit spammade med RIP, vila i frid, fegis osv...
Men måste det vara krångligt? Om nu flera tusen människor vill uttrycka sitt deltagande så kan det vara trevligt om det ser snyggt ut och inte som en billig tävling om vilken fras som är populärast.
Citera
2010-11-04, 19:19
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Jag kanske var otydlig. Det är den lilla detaljen att det står omröstning som ger ett makabert intryck. Kan man ändra det till hälsningsalternativ så skulle jag tycka att det såg mycket snyggare ut.
Som det ser ut nu så finns det vad jag vet ingen annan lösning än att det står just omröstning.
Det beror väl främst på tekniska orsaker.
Citera
2010-11-04, 19:24
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Vad är skillnaden mellan alternativen?
(Ungefär lika stor som Orange vs Brandgul)
Man kanske likväl kan ha som Aftonbladet, d v s en "omröstning" med bara ett alternativ.
Senast redigerad av Sjved 2010-11-04 kl. 19:39.
Citera
2010-11-04, 19:28
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Men måste det vara krångligt? Om nu flera tusen människor vill uttrycka sitt deltagande så kan det vara trevligt om det ser snyggt ut och inte som en billig tävling om vilken fras som är populärast.
Precis som epost72 har svarat så misstänker jag att det är ett tekniskt krångel, har inte jättestor koll på forumets kod men misstänker att den är förinställd på omröstning...Hellre att det ser ut som en billig tävling än att det ska bli 200 sidor med vila i frid, rip, haha, fegis osv...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in