2010-11-04, 19:34
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Som det ser ut nu så finns det vad jag vet ingen annan lösning än att det står just omröstning.
Det beror väl främst på tekniska orsaker.
Jo, det hela stinker nödlösning. Min tanke är att en debatt kanske kan få flashbacks duktiga hackers att lösa detta tekniska problem.
Citera
2010-11-04, 20:03
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Precis som epost72 har svarat så misstänker jag att det är ett tekniskt krångel, har inte jättestor koll på forumets kod men misstänker att den är förinställd på omröstning...Hellre att det ser ut som en billig tävling än att det ska bli 200 sidor med vila i frid, rip, haha, fegis osv...
Min fetning

Vad du visar nu är den late moderatorns val. I en debatt kanske vi kan hitta ett bättre val för den late moderatorn. Missförstå mig inte, jag missunnar ingen moderator att vara lat. Söker bara ett bättre alternativ för den late moderatorn.
Citera
2010-11-04, 20:09
Medlem
ShineCitys avatar
Är det någon som fattar den här omröstning i Julian Assange-tråden (https://www.flashback.org/t1275257)? Jag känner mig oinitierad.

"Visa resultat för omröstning: Jag röstar för att slippa skriva ett inlägg som bara är en upprepning av många andra.

Skumt 2875 78,75% Inte skumt 776 21,25%"
Citera
2010-11-04, 20:12
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShineCity
Är det någon som fattar den här omröstning i Julian Assange-tråden ...
Ja, en femåring förstår vad den omröstningen är till för. Anser du att det är skumt eller inte skumt att Julian Assange är misstänkt för våldtäkt. Rösta på din uppfattning istället för att skriva ett onödigt inlägg i tråden där intet nytt tillförs.
Citera
2010-11-04, 20:17
Medlem
eloges avatar
Citat:
Är det någon som fattar den här omröstning i Julian Assange-tråden (https://www.flashback.org/t1275257)? Jag känner mig oinitierad.

"Visa resultat för omröstning: Jag röstar för att slippa skriva ett inlägg som bara är en upprepning av många andra.

Skumt 2875 78,75% Inte skumt 776 21,25%"
Jag fattar det som att den late moderatorn även där försöker utnyttja omröstningsfunktionen på ett felaktigt sätt. Så blir det fel.
Citera
2010-11-04, 20:18
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Jag fattar det som att den late moderatorn även där försöker utnyttja omröstningsfunktionen på ett felaktigt sätt. Så blir det fel.
Förklara gärna utförligare vad du anser vara lathet och varför omröstningsfunktionen används på ett fel sätt, när det är totalt uppenbart att den används för att hålla tråden ren från icke givande inlägg men ändock ger en bild utav opinionen.
Citera
2010-11-04, 20:42
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Förklara gärna utförligare vad du anser vara lathet och varför omröstningsfunktionen används på ett fel sätt, när det är totalt uppenbart att den används för att hålla tråden ren från icke givande inlägg men ändock ger en bild utav opinionen.
Tänk så förstår du att inte omröstningsfunktionen kan ersätta en debatt. Ser du inte att det är en förödande väg att gå att ersätta debatten med en omröstning. Den late debattören omröstar bara. Nu är vi iväg ifrån topic, men det har med topic att göra. Omröstningsfunktionen skall användas till omröstningar och inte till något annat. Inte till att uttrycka sorg och inte till att oerhört förenklat framföra sin åsikt.
Citera
2010-11-04, 20:49
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Tänk så förstår du att inte omröstningsfunktionen kan ersätta en debatt. Ser du inte att det är en förödande väg att gå att ersätta debatten med en omröstning. Den late debattören omröstar bara. Nu är vi iväg ifrån topic, men det har med topic att göra. Omröstningsfunktionen skall användas till omröstningar och inte till något annat. Inte till att uttrycka sorg och inte till att oerhört förenklat framföra sin åsikt.
Den ersätter ingen debatt. Den ersätter ofantliga mängder +1 / -1 / RIP / Vila i frid / Skumt! / Inte skumt!. På vilket vis skulle sådana inlägg tillföra en debatt eller gynna en diskussion. Eller vara skonsammare för de efterlevande om en död person diskuteras? Den late debattören skulle inte skriva något alls i mastodontiska trådar, men genom detta vis kan h*n ändå framföra sin åsikt på ett enkelt och koncist sätt.
Du har slut på argument och griper efter halmstrån.

Apropå ingenting, så lär du väl få hjärtfel av den här omröstningen -> https://www.flashback.org/t408481
Citera
2010-11-04, 20:52
Medlem
ShineCitys avatar
Citat:
Ja, en femåring förstår vad den omröstningen är till för. Anser du att det är skumt eller inte skumt att Julian Assange är misstänkt för våldtäkt. Rösta på din uppfattning istället för att skriva ett onödigt inlägg i tråden där intet nytt tillförs.
Tycker du?

"Skumt" eller "inte skumt" refererar ju inte till Assange, om de refererar till Assange är det grovt syftningsfel. "Skumt" och "inte skumt" refererar istället till ifall det är skumt eller inte skumt att den som initierade omröstningen skall rösta om att han/hon skall slippa skriva ett inlägg som bara är en upprepning av många andra.

Det som det röstas om är sålunda inte Assange, utan omröstningen rör en användare på Flashback och hans förehavanden.
Citera
2010-11-04, 21:17
Medlem
eloges avatar
Citat:
Den ersätter ingen debatt. Den ersätter ofantliga mängder +1 / -1 / RIP / Vila i frid / Skumt! / Inte skumt!. På vilket vis skulle sådana inlägg tillföra en debatt eller gynna en diskussion. Eller vara skonsammare för de efterlevande om en död person diskuteras? Den late debattören skulle inte skriva något alls i mastodontiska trådar, men genom detta vis kan h*n ändå framföra sin åsikt på ett enkelt och koncist sätt.
Du har slut på argument och griper efter halmstrån.

Apropå ingenting, så lär du väl få hjärtfel av den här omröstningen -> https://www.flashback.org/t408481
Jag tror inte att det är rätt väg att gå att rösta om +1 / -1 / RIP / Vila i frid / Skumt! / Inte skumt! i starten av en tråd.

Måhända är det som du säger...

"Du har slut på argument och griper efter halmstrån."

...men då får det väl vara så...
Citera
2010-11-04, 21:32
Medlem
eloges avatar
Citat:
Tycker du?

"Skumt" eller "inte skumt" refererar ju inte till Assange, om de refererar till Assange är det grovt syftningsfel. "Skumt" och "inte skumt" refererar istället till ifall det är skumt eller inte skumt att den som initierade omröstningen skall rösta om att han/hon skall slippa skriva ett inlägg som bara är en upprepning av många andra.

Det som det röstas om är sålunda inte Assange, utan omröstningen rör en användare på Flashback och hans förehavanden.
Det är så att någon moderator kom på detta att ha en omröstning om vila i frid vs R.I.P och en annan försökte ta det till en ny nivå genom skumt vs icke skumt. Tanken var god men det är en misslyckad väg att gå.
Citera
2010-11-04, 23:21
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Jag kanske var otydlig. Det är den lilla detaljen att det står omröstning som ger ett makabert intryck. Kan man ändra det till hälsningsalternativ så skulle jag tycka att det såg mycket snyggare ut.

Instämmer helt med dej. Hade sett betydligt bättre ut. Kanske kan proffsen ha en idé ang förändring?
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in