2010-11-08, 17:34
Medlem
Naftiss avatar
Har försökt med en annan sticka också med samma tråkiga resultat med unbootable media och allt som hör till. Vet inte riktigt vad som står på tok, den stickan är också prövad på mina andra två burkar och den fungerade fint på dem med.
Citera
2010-11-08, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Naftis
Har försökt med en annan sticka också med samma tråkiga resultat med unbootable media och allt som hör till. Vet inte riktigt vad som står på tok, den stickan är också prövad på mina andra två burkar och den fungerade fint på dem med.

För mig låter det som att du har fel på bootfilen på USB:et.. Om du har följt alla guider som redan har blivit postade så ska det ha funkat. Har du provat Windows egna program?
http://store.microsoft.com/help/iso-tool

Funkar inte det så vetti katten...
Citera
2010-11-08, 18:16
Medlem
Naftiss avatar
Ja jag har försökt med det och jag har prövat alla guider som är postade och varenda guide som google har att erbjuda både för Linux och för Windows. ISO-filen är det inget fel på då den funkade underbart på 2 andra datorer men inte för den som jag nu vill ska ha Win7.

Så felet sitter inte i varken iso-filen eller om stickan är bootable. Felet måste vara någonting med denna burken.
Citera
2010-11-08, 20:12
Medlem
Naftiss avatar
Efter lite frågandes på engelspråkiga forum så har dem kommit fram till att problemet är

"if this is the problem, the boot loader that win has dosen't recognise grub (linux boot loader). but grub can recognise win"

Men det hjälper mig inte mycket på vägen dock. Har inte kunskaper nog att göra allt som stod med grub2. Har försökt med det med men med mina kunskaper föll jag redan i början av how-to'n. Känns som att jag är dömd till att ha Ubuntu kvar nu med alla problem som det verkar vara med att få Win7.
Citera
2010-11-08, 20:54
Medlem
Jonblunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naftis
Efter lite frågandes på engelspråkiga forum så har dem kommit fram till att problemet är

"if this is the problem, the boot loader that win has dosen't recognise grub (linux boot loader). but grub can recognise win"

Men det hjälper mig inte mycket på vägen dock. Har inte kunskaper nog att göra allt som stod med grub2. Har försökt med det med men med mina kunskaper föll jag redan i början av how-to'n. Känns som att jag är dömd till att ha Ubuntu kvar nu med alla problem som det verkar vara med att få Win7.

Kanske lite off, men om inget annat hjälper så. Har du provat att installera Vitualbox under linux och där skapa en virtuell win7 maskin. Har själv kört XP så i flera år utan ett enda problem.
Citera
2010-11-08, 20:58
Medlem
Naftiss avatar
Har prövat på virtualbox men levde inte upp till mina förväntningar. Om jag nu nukear hela datorn och swipear den helt från allt vad linux kan heta så borde det rent teoretiskt funka perfekt med mitt usb minne igen då det är grub som busar med mig?
Citera
2010-11-08, 21:04
Medlem
Testa wintoflash! Fungerar alltid bra för mig, bara att följa den lilla guiden så fixar programmet resten!
Citera
2010-11-08, 21:23
Medlem
Naftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Froggster
Testa wintoflash! Fungerar alltid bra för mig, bara att följa den lilla guiden så fixar programmet resten!

Det är sammalika med alla sätt jag använder och alla olika program med för den delen.

Min nya fråga är nu om jag nukear datorn och sedan bootar från usb så borde det funka då boven i det hela är linux?
Citera
2010-11-08, 21:45
Medlem
Saeons avatar
http://www.sweclockers.com/artikel/1...ows-7-fran-usb
Citera
2010-11-08, 21:52
Medlem
Naftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saeon
http://www.sweclockers.com/artikel/1...ows-7-fran-usb

Men det är inte den aktuella topicen som är problemet just nu. Det aktuella problemet är att datorn inte vill boota från usb'et och säger att det är felaktigt när det fungerar problemfritt på två andra burkar varav en laptop och en stationär.
Citera
2010-11-09, 09:03
Medlem
Du kan alltid testa men eftersom BIOS startar före OSet, så tror det inte kommer köra någon skillnad.
Citera
2010-11-13, 14:13
Medlem
Naftiss avatar
Har nu löst problemet med lite blod svett och tårar så tråden kan låsas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in