2010-11-04, 11:59
Medlem
Hundvalps avatar
Har ett USB minne på 6 GB som ja tycker är lite för stort för mina ändamål. Därför tänkte ja att jag kunde dedikera lite minne till ReadyBoost. Valde tillslut 4 GB.

När ja sedan tittar i Aktiviteshandlaren under prestanda står det bara att ja har 2 GB Fysiskt minne. Borde det inte stå 6 GB nu?

Hoppas någon kan hjälpa mig. Tack!
Citera
2010-11-04, 12:14
Medlem
perelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvalp
Har ett USB minne på 6 GB som ja tycker är lite för stort för mina ändamål. Därför tänkte ja att jag kunde dedikera lite minne till ReadyBoost. Valde tillslut 4 GB.

När ja sedan tittar i Aktiviteshandlaren under prestanda står det bara att ja har 2 GB Fysiskt minne. Borde det inte stå 6 GB nu?

Hoppas någon kan hjälpa mig. Tack!
Ditt usb-minne som du dedikerar till Ready Boost kommer inte att fungera som ett RAM minne då dem är mycket snabbare än ett usb-minne. Vad som händer är kort och gott att Windows lägger in lite startfiler på ditt usbminne så att uppstarten av datorn blir snabbare, men när datorn är igång har det ingen funktion alls. Jag kan ha fel men jag är rätt säker på det.
Citera
2010-11-04, 13:33
Medlem
Jimpozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pereli
Ditt usb-minne som du dedikerar till Ready Boost kommer inte att fungera som ett RAM minne då dem är mycket snabbare än ett usb-minne. Vad som händer är kort och gott att Windows lägger in lite startfiler på ditt usbminne så att uppstarten av datorn blir snabbare, men när datorn är igång har det ingen funktion alls. Jag kan ha fel men jag är rätt säker på det.

Japp det stämmer
Citera
2010-11-04, 14:51
Medlem
Hi-Techs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpozz
Japp det stämmer
Det är inte den enda funktionen. Det utökar inte ens minne som trådstartaren tror, det fungerar snarare som ett cache-minne för Windows att lagra data på när minnet är fullt. Istället för att skriva data till hårddisken skrivs det till USB-minnet istället.

Märks tydligt att det går snabbare att starta upp olika program på äldre datorer när man kör readyboost. Men, det är absolut ingen rekommendation att köra readyboost istället för att köpa mer minne då det inte ersätter minnen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in