Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-03, 23:28
  #1
Avstängd
Slambois avatar
Som topic jag har för jävla gymma spel idéer och vill få med dom in i spelbranchen men inte utan att tjäna något på det så hur ska jag gå till väga? jag har inte ekonomin att starta ett spelbolag eller någon kunskap av att göra ett spel så nu vänder jag mig till er my fellow flashbackers... this could be huge for everyone!
Citera
2010-11-03, 23:31
  #2
Medlem
kNekarns avatar
Ge mig idéen Nej men, tror inte finns mkt du kan göra. Och jag tror inte att din idé skulle bli stor!
Citera
2010-11-03, 23:32
  #3
Medlem
Ja!s avatar
Dröm på. Idéernas tid när man kunde "komma på" Pac-Man och Space invaders är förbi, nu är det mer tekniskt kunnande som gäller.
Citera
2010-11-03, 23:34
  #4
Avstängd
Slambois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kNekarn
Ge mig idéen Nej men, tror inte finns mkt du kan göra. Och jag tror inte att din idé skulle bli stor!

Okej , we'll see about that hehehe :P nej men idén är riktigt grym så lyckas jag få nåt bolag att skapa den så får du se
Citera
2010-11-03, 23:34
  #5
Avstängd
Silenozs avatar
Spelidéer är inget man kommer på bara sådär. Det krävs mycket tid och tanke genom det hela.

OT: Tycker dom Markus Persson som skapat Minecraft hade en jävligt bra och simpel ide. Och det visa ju resultat i vad han har tjänat.. vilken kille
Citera
2010-11-03, 23:35
  #6
Avstängd
Slambois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silenoz
Spelidéer är inget man kommer på bara sådär. Det krävs mycket tid och tanke genom det hela.

OT: Tycker dom Markus Persson som skapat Minecraft hade en jävligt bra och simpel ide. Och det visa ju resultat i vad han har tjänat.. vilken kille

haha ja the swedish hero ftw! synd bara att man inte hade hans skillz
Citera
2010-11-04, 01:37
  #7
Medlem
Haris82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slamboi
Som topic jag har för jävla gymma spel idéer och vill få med dom in i spelbranchen men inte utan att tjäna något på det så hur ska jag gå till väga? jag har inte ekonomin att starta ett spelbolag eller någon kunskap av att göra ett spel så nu vänder jag mig till er my fellow flashbackers... this could be huge for everyone!

Lär dig att göra spel. Börja med att moda spel. Och utveckla vidare från det. Vill du värkligen det här så är det som att spela i ett band. Man får börja med att lära sig.

Antigen lär du dig att modelera i 3d program som Blender, eller så lär du dig programera och skapa spel i någon spelmotor, fins massor av dom men jag kan rekomendera unity 3d gratis versionen.

Sen är det bara att kolla på massa youtube tutorials om hur man gör.

Orsaken till att du inte kan bara komma och kläcka ur dig ideer till spelbolag är för att du inte har en anning om vad som är tekniskt möjligt att åstadkomma i olika spelmotorer. Såna ideer blir bara jobbiga.
Citera
2010-11-04, 01:45
  #8
Medlem
Insignificunts avatar
Lite lätt patetiskt.

Jag har också en sjukt grym idé, typ ett spel med helt verklig fysik där man kan göra vad som helst. Fan vilken bra idé eller hur?

Jag har även en idé om forskning, typ att bota cancer och HIV. Fan va smart jag är!

Eller att skriva en bok, som är skitbra!
Citera
2010-11-04, 16:41
  #9
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
Lite lätt patetiskt.

Jag har också en sjukt grym idé, typ ett spel med helt verklig fysik där man kan göra vad som helst. Fan vilken bra idé eller hur?

Jag har även en idé om forskning, typ att bota cancer och HIV. Fan va smart jag är!

Eller att skriva en bok, som är skitbra!

Ungefär så blir det.

En exakt kopia av världen där alla människor beter sig som i verkligheten, man kan bygga maskiner som funkar, flyga över atlanten i realtid och få könsjukdomar. Man kan börja som en bonde eller som en artist och sen jobba sig vart man vill. När man dör får man styra en annan gubbe så spelet tar aldrig slut. Det ska även innehålla naturlig evolution och spelets figurer ska uppfinna teknik på egen hand. Jag tänkte att originalspelet endast innehåller jorden, månen och resten av vårt solsystem (man kan bygga samhällen på andra planeter etc.) men att man släpper en expansion lite senare där hela vintergatan är tillgänglig. Ca 500 miljoner autogenererade solsystem, alla med egna evolutioner i realtid.
Citera
2010-11-04, 17:17
  #10
Medlem
kNekarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slamboi
Okej , we'll see about that hehehe :P nej men idén är riktigt grym så lyckas jag få nåt bolag att skapa den så får du se
Berätta vad idéen är då? Just nu låter det som någon dröm du har mixat ihop i hjärnan. Även om du har en überidé så kommer det aldrig bli av! Utvecklare kommer fortsätta med sina Nazikiller, WoW kopior osv för att tjäna sina pengar. För att fucking p12or tycker att det är jättehäftigt!
__________________
Senast redigerad av kNekarn 2010-11-04 kl. 17:20.
Citera
2010-11-07, 22:52
  #11
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Ungefär så blir det.

En exakt kopia av världen där alla människor beter sig som i verkligheten, man kan bygga maskiner som funkar, flyga över atlanten i realtid och få könsjukdomar. Man kan börja som en bonde eller som en artist och sen jobba sig vart man vill. När man dör får man styra en annan gubbe så spelet tar aldrig slut. Det ska även innehålla naturlig evolution och spelets figurer ska uppfinna teknik på egen hand. Jag tänkte att originalspelet endast innehåller jorden, månen och resten av vårt solsystem (man kan bygga samhällen på andra planeter etc.) men att man släpper en expansion lite senare där hela vintergatan är tillgänglig. Ca 500 miljoner autogenererade solsystem, alla med egna evolutioner i realtid.
Vad trodde du The Sims 15 skulle handla om? Sno inte Will Wrights idéer, tack.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback