2011-11-03, 13:28
Medlem
Gameboy92s avatar
Köpte Locas, the Maggie and Hopey stories från Amazon för 450 kr. Har alla album sedan långt tillbaka men ville ha hela samlingen av Jaime Hernandez Love & Rockets historier i en stor paperback version istället för utspridda, sönderlästa gamla album.
Citera
2011-11-03, 16:32
Medlem
Lightnights avatar
Har faktiskt inte köpt några serietidningar på ett bra tag kom jag på. Men det senaste var väl "Lilla Fridoldfs" julalbum för en massa år sedan.
Citera
2011-11-12, 22:22
Medlem
offe_mans avatar
Boom! Studios andra album om Don Rosa's Donald Duck.
Efter att de tagit över licensen från Gladstone.
Citera
2011-11-21, 21:47
Medlem
bombaccis avatar
Cirka en månad sedan jag senast köpte ett seriealbum, men nu var det dags igen. Beställt ett exemplat av Fables

http://www.comicsheaven.se/product/t...-in-exile.aspx

Ville testa något annat än Punisher och nu med Grimm serien på tv, så känndes det aktuellt att läsa denna serie.

Ingen aning om det är bra eller ej, men misstänker att det är lite åt det komiska hållet. Lite kul att se klassiska karaktärer i andra roller.

Hoppas det är ok tecknat o inte bara trams.
Citera
2011-11-22, 07:16
Medlem
monolithics avatar
Tycker du första Fables-albumet är "helt ok" och tvekar om den är värd att fortsätta med så gör det. Den blir bara bättre och bättre för varje album! Dock efter album 11 ungefär kan du sluta läsa i princip, då dippar den rejält.
Citera
2011-11-22, 08:48
Medlem
MasterGradiuss avatar
Rocky 10 år, samlade serier 1998-2008, riktig guldruva för den inbitne Rockyfantasten.
Citera
2011-11-23, 12:11
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monolithic
Tycker du första Fables-albumet är "helt ok" och tvekar om den är värd att fortsätta med så gör det. Den blir bara bättre och bättre för varje album! Dock efter album 11 ungefär kan du sluta läsa i princip, då dippar den rejält.

Ok läste liknande recensioner på amazon, dvs att första numret var ok men de numren som kom efter skulle vara lite bättre.

Mest intresserad av fabelkaraktärerna, men egentligen mer av Punisher o annan serekonst. Men får se efter jag har läst första numret, lär säkert skaffa vol 2 någon gång, om inte vol 1 är urkass.

Hoppas albumet kommer idag.
Citera
2011-12-16, 19:13
Medlem
Crackiesmallss avatar
Modesty Blaise (julklapp) samt Skräckens Timmar (egen läsning)
Citera
2011-12-17, 19:07
Medlem
rullknufss avatar
Arkham asylum, batmanserien utan batman. 8/10, bra stämning.
Citera
2011-12-28, 23:12
Medlem
Ördögs avatar
På Tradera kom jag före jul över Ratte och den vilda jakten på byrån (1982) av Magnus Knutsson och Ulf Jansson. Nu fattas bara Ratte och paniken i Pompador för att jag ska ha sviten komplett.

För några veckor sen hittade jag på loppis två av Hugo Pratts Corto Maltese-äventyr på italienska, La Giovinezza och Corte Sconta detta Arcana. De ingår i Lizard-förlagets svartvita paperback-utgåva från år 2002. En dag ska jag inhandla Espressos 10-bandsutgåva av Cortos samlade äventyr i färg, men de här fungerar bra som aptitretare.
Senast redigerad av Ördög 2011-12-28 kl. 23:15.
Citera
2012-01-29, 01:16
Medlem
bombaccis avatar
Skickat in en beställning. Det blev Punisher war journal hc vol 4: Jigsaw

Snart fått ihop samlingen med de fem war journal hc albumen. Efter dessa får jag ta tag i dark reign med Punisher.

Beställde även Snakewoman vol 1

Känner inte till den så bra, men verkar endast finnas tre nummer i tradepack. Jag gillar ormar och kvinnor, storyn verkar ok.
Citera
2012-01-29, 21:01
Medlem
Phazarans avatar
Köpte Utopi idag och läste som hastigast lite på tåget och den verkar minst sagt spännande! Ser fram emot att få gotta runt i den i kväll.

Tidigare i veckan råkade jag köpa Galago vilket var de sämst spenderade pengar jag någonsin ägt. Vilket jävla emovänsterskit rakt igenom. Framsidan lockade mig verkligen, men läste inte det finstilta som stod skrivet. Mådde riktigt dåligt av möget. Totalt värdelösa skribenter, dock fanns där några härligt tecknade bilder. Får väl riva ut dessa och bränna resten. Tycker det är pinsamt att ha hemma, för vilket jävla piss det var (sista numret 2011 för de som undrar). Jag tycker om satir, åt båda håll, men detta var ju för fan pinsamt. Vilken jävla skitredaktör publicerar sånt här mög? Ännu värre är väl de tecknare som faktiskt är så pass stolta att de skickar in skiten till tidningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in