2020-03-03, 23:55
Medlem
Hittade två album med Frank världsreportern nämligen: Varghålan och eldstormen på en loppis. Bra ritade lite likt Herge fast snyggare men jag tycker handlingen är enklare och roligafe i Tintin.
Citera
2020-03-04, 00:17
Moderator
Popesizes avatar
Lite under Bokus bokrea.
Tio år med Stockholmsnatt: Samlade serier av Stefan Thungren och Pelle Forshed. Har gillat dessa söderhipsters nästan hela tiden, så en samlingsutgåva kändes rätt.
Grattis Gaston jubileumsalbum för Franquins Gaston. Hade dock hoppats på ett tjockare album. Detta var lika tjockt som ett vanligt äldre album, men inbundet.
Hjältarnas seriebibel verkar vara klassiska bibelberättelser, men personerna har fått superhjältekodnamn (Noa blev Rainman och Petrus Rock, som exempel.) Vi får se vad det är.
Citera
2020-03-10, 17:05
Avslutad
Det var så länge sen. Förmodligen något som Ola Skogäng gjort. Ockulta kuriositeter eller vad de brukar heta. Med den där björnen ni vet. Kanske är det dags att gå ut och köpa en serie nu innan corona bryter ut på allvar.
Citera
2020-03-10, 17:52
Medlem
Sword Daughter av Brian Wood. Gillar hans andra vikinginspirerade grejer Northlanders och Black Road... blev inte besviken den här gången heller.
Citera
2020-03-10, 19:54
Medlem
Rebali179s avatar
Hittade dessa Böcker för 5 :- st på Second Hand i Topp skick

Elvis : Äntligen Semester
Elvis : Måndagszombie
Elvis : Tillsammans sen 2000 - 2010
Elvis : Greatest Hits 2
Elvis : Pungsparkad Av Livet
Citera
2020-03-31, 08:58
Moderator
Popesizes avatar
Senaste (och kanske sista på ett tag) prenumerationsleveransen av amerikanska tidningar kom förra veckan.

X-Men 7 & 8
Ghostbusters First Year: Ray Stantz
Power Rangers - Teenage Mutant Ninja Turtles #4
Usagi Yojimbo -två tidningar. Men har glömt vilka nummer tyvärr

Måste göra en rekommendation på Usagi Yojimbo.
För de som inte känner till serien, så är Usagi Yojimbo, förutom en antropomorf kanin, en herrelös samuraj, en så kallad "Ronin", som reser runt i det feodala japan. Serien har även med demoner och andra övernaturliga varelser. [Har för mig att namnet Usagi Yojimbo ska till och med betyda Samurajkanin på japanska]
Stan Sakai lägger ner väldigt mycket på detaljer och korrekt beskrivning av japansk kultur. Så förutom ett äventyr, så får man också en liten lektion i slutet av tidningen ang. något i äventyret. Hittills har jag fått lära mig lite om japansk dockteater och en författarinna.
Citera
2020-03-31, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Måste göra en rekommendation på Usagi Yojimbo.
För de som inte känner till serien, så är Usagi Yojimbo, förutom en antropomorf kanin, en herrelös samuraj, en så kallad "Ronin", som reser runt i det feodala japan. Serien har även med demoner och andra övernaturliga varelser. [Har för mig att namnet Usagi Yojimbo ska till och med betyda Samurajkanin på japanska]
Stan Sakai lägger ner väldigt mycket på detaljer och korrekt beskrivning av japansk kultur. Så förutom ett äventyr, så får man också en liten lektion i slutet av tidningen ang. något i äventyret. Hittills har jag fått lära mig lite om japansk dockteater och en författarinna.

Håller helt med om den här rekommendationen. Usagi Yojimbo (usagi = kanin, yojimbo = livvakt) är den enda amerikanska serietidning jag köper regelbundet. Underbar serie.

Mina två senaste inköp:
87:an #2/2020
Usagi Yojimbo v. 4 #8
Citera
2020-05-30, 16:40
Medlem
Ördögs avatar
Äntligen har loppisar och återvinningsbutiker öppnat på nytt. Jag hittade idag ännu ett tillskott till min franska Asterix-hylla -

Goscinny & Uderzo: Astérix chez les Helvétes (A. i alperna)

- samt en för mig tidigare obekant bok med bakgrundsfakta och trivia kring Asterix, författad av en brittisk beundrare av serien -

Peter Kessler: The Complete Guide to Asterix (1995)

https://www.pipelinecomics.com/the-complete-guide-to-asterix/
Peter Kessler’s “The Complete Guide to Asterix” is like a modern Asterix fan website, but in print. It makes for a great resource that I wish I had at the beginning of the Asterix Agenda.

Running 105 pages long, there’s a four page color section just past the halfway mark, but is otherwise completely black and white.

It includes interviews with Albert Uderzo, historical explanations, plenty of sidebars, and a complete overview of the first 29 volumes that were done at the time.
Citera
2020-05-30, 22:02
Moderator
Popesizes avatar
I Torsdags fick jag hem följande två böcker.
Marvels Ultimates Omnibus av Mark Millar
Batman/Teenage Mutant Ninja Turtles III av James Tynion IV

Ultimates var Ultimate Marvels svar på Avengers. Mycket av MCU bygger på hur det såg ut i Ultimate Marvel. Som T.ex att Avengers är ett initiativ från SHIELD, och inte som i Earth 616, ett organiskt samarbete från olika hjältar.

När det kommer till Batman/TMNT-crossovern, så har jag läst de tidigare två med stor behållning. Så nu är jag nyfiken på trean.
Citera
2020-06-02, 20:54
Medlem
Ördögs avatar
Idag hittade jag

Ulf Lundkvist: Döden i hälarna (1993)

Ett mycket välbehållet exemplar, som jag dessutom kom över helt gratis.
Citera
2020-06-04, 18:10
Medlem
Ördögs avatar
Idag hittade jag:

Martin Kellerman: Rocky volym 13 (2007)

På loppis, också den här gången.
Citera
2020-06-30, 17:37
Moderator
Popesizes avatar
Äntligen så kom leveransen med amerikanska serier, efter Diamonds tillfälliga nedstängning och därmed tomt på nytt material under två månader.

Fick idag följande:

X-men #9
Mighty Morphin Power Rangers/Teenage Mutant Ninja Turtles #5
Ghostbusters Year One #3 Peter Venkman
Usagi Yojimbo #2, 5, 6, 7, 8, 9
Usagi Yojimbo Color Classic #1-3

Tyvärr blev det en liten miss i leveransen. Jag hade lagt en bokning på alla utkomna Usagi Yojimbo, och fått #1 och #4 i en tidigare leverans. Nu fick jag resten, men de hade råkat skicka en dubblett av #3 Color Classic och missat trean av den ordinarie. Mänskliga faktorn har spelat in, och jag har mailat och bett om att de skickar det missade numret med nästa leverans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in