2023-02-22, 11:54
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Som sagt, jag har inte koll på serien. Men det verkar vara en nyproduktion om jag tolkar infon på insidan av pärmen rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Har tidigare fått med Tex Willer när jag beställt från retroklubben och albumet/serien heter Legenden om Tex Willer - Hämnaren av Mauro Boselli. Så troligtvis nyproducerade äventyr.
Inget för mig i alla fall.
Tex Willer verkar ju ha varit enormt populär i Italien genom åren, samt i många andra länder. Jag var inte speciellt förtjust i femtiotalsupplagan av den serien, utan läste hellre Vilda Västern (om kapten Miki), Örnöga, Hopalong Cassidy, Tom Mix och Buffalo Bill bland västernserierna från det decenniet och som jag hade tillgång till under min barndom. Den till synes populära serien om Tex Willer torde ha genomgått en del förändringar genom åren, och har därför undrat ifall jag kanske har missat något. Samtidigt känns västernserier inte speciellt lockande, även om det händer att jag läser Lucky Luke eller Blueberry fortfarande. Det var en annan sak när man var liten och försökte konstruera egna pilbågar och tillhörande pilar. Inte helt ofarliga lekar kanske, för det var sisådär med precisionen med de egenhändigt gjorda pilbågarna ...
Citera
2023-03-03, 12:33
Medlem
Uti vår hage album 2003-2007 sorteras som skämt
Citera
2023-03-04, 17:51
Moderator
Popesizes avatar
Ok. Detta är visserligen långt ifrån det senaste jag köpte. -Då inköpet gjordes för ungefär tre år sen (och det har blivit många serier sen dess)
Men -Idag fick jag äntligen hem den stora lyxiga utgåvan med Kalle Och Hobbe från Apart förlag.
Allt som Bill Watterson tecknade om den sexåriga pojken och hans tiger, finns första gången samlat på svenska, i en oerhört vacker box. Med så följde även boken Pojken med tigern, vilket består av ett gäng fanarts från diverse svenska tecknare, som Jonas Darnell, Patrik Norrman, Simon Gärdenfors, Peter Bergting, Johan Wanloo, Frida Malmgren och Elin Lucassi för att nämna några... Sedan tidigare fanns även en inbunden bok med söndagssidor. Vilket var ett delmål i denna kickstarter.

Kan säga att trots allt som hänt sedan de drog igång kickstartern i maj 2020, så har de inte på något sätt tummat på kvalitén, för att försöka få ut det snabbare. Fyra feta inbundna böcker i ett slipcase.
Det här är givet i varje svensk seriesamlares bokhylla.

Här är min https://imgur.com/a/jq7p1eu
Citera
2023-03-04, 21:12
Medlem
Citat:
Ok. Detta är visserligen långt ifrån det senaste jag köpte. -Då inköpet gjordes för ungefär tre år sen (och det har blivit många serier sen dess)
Men -Idag fick jag äntligen hem den stora lyxiga utgåvan med Kalle Och Hobbe från Apart förlag.
Allt som Bill Watterson tecknade om den sexåriga pojken och hans tiger, finns första gången samlat på svenska, i en oerhört vacker box. Med så följde även boken Pojken med tigern, vilket består av ett gäng fanarts från diverse svenska tecknare, som Jonas Darnell, Patrik Norrman, Simon Gärdenfors, Peter Bergting, Johan Wanloo, Frida Malmgren och Elin Lucassi för att nämna några... Sedan tidigare fanns även en inbunden bok med söndagssidor. Vilket var ett delmål i denna kickstarter.

Kan säga att trots allt som hänt sedan de drog igång kickstartern i maj 2020, så har de inte på något sätt tummat på kvalitén, för att försöka få ut det snabbare. Fyra feta inbundna böcker i ett slipcase.
Det här är givet i varje svensk seriesamlares bokhylla.

Här är min https://imgur.com/a/jq7p1eu
Den som väntar på något gott.
Citera
2023-03-21, 18:05
Moderator
Popesizes avatar
Ny leverans idag från Retrobokklubben: Usagi Yojimbo: Drakvrålskonspirationen. (Dragon bellow conspiracy på original)

En väldigt vacker bok med vävd rygg och märkt med Mifune-klanens mon

Som bonusavsnitt är det en crossover mellan Usagi och Lenonardo från TMNT, när de möts för första gången.

Med i paketet följde också ett tjockt samlingsalbum med Dylan Dog. Ännu en serie som Retrobokklubben och Ades Media ger ut. Har skummat igenom tidigare exemplar jag har fått av serien på olika sätt, men aldrig riktigt fastnat för den. Men man kanske ska den en chans till. Den verkar ju ändå vara hyfsat populär.
Citera
2023-04-15, 21:30
Medlem
Ördögs avatar
Hittade i går i Fidas butik i Nordsjö

Goscinny & Uderzo: Astérix en Hispanie

för en euro och 50 cent. Nyutgåva från 2007, helt i nyskick. (Ja, det är Asterix i Spanien på originalspråket.)
Citera
2023-04-15, 21:31
Medlem
zombie-nations avatar
En Tintin i tidig utgåva. Jag tänkte gå på loppisar och försöka samla alla men numera är sådant hopplöst. Så jag har bara två.
Citera
2023-04-22, 08:31
Medlem
Hälge: Varning för vargavinter!

Köper sällan seriealbum längre, men just till jul är det ju lite av en tradition.
Var också lite nyfiken på hur Hälge ritad och skriven av någon annan än Lars Mortimer skulle fungera.

Manus av Johan Wanloo som oftast är rolig så länge det inte handlar om politik. Och teckningar av Alan Kamieniarczyk som jag aldrig hört talas om.

Resultatet var helt OK Hälgenostalgi. Inte lika bra som Mortimer naturligtvis, men ändå roligt att se att serien har ett liv även efter sin skapare.
Citera
2023-04-26, 09:36
Medlem
Album ur Farbror Joakims skattkammare. Försöker få ihop hela serien.
Citera
2023-05-02, 17:18
Medlem
87:an
Citera
2023-05-15, 15:54
Moderator
Popesizes avatar
Fick hem en ny leverans från Svenska Retrobokklubben idag.

Vapen X av Barry Windsor Smith

Alltså historien om hur Logan/Wolverine får sitt adamantiumskelett och blir Vapen X

EDIT: Glömde ju berätta att de även skickade med en inbunden bok med Dylan Dog: Berättelser från Morgondagen
Senast redigerad av Popesize 2023-05-15 kl. 15:58.
Citera
2023-05-18, 18:29
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Fick hem en ny leverans från Svenska Retrobokklubben idag.

Vapen X av Barry Windsor Smith

Alltså historien om hur Logan/Wolverine får sitt adamantiumskelett och blir Vapen X

EDIT: Glömde ju berätta att de även skickade med en inbunden bok med Dylan Dog: Berättelser från Morgondagen

Jag gillar inte marvel och superhjältar. Men jag skall nog köpa den där, när man kan köpa bara den delen och inte en wolverine omnibus. Barry windsor smith är en av världens bästa tecknare.

Anyway. Jag köpte hela Thorgal krönikan som är utgivet på svenska. Har läst fram till del 8. Helt klart underhållande.

Sen köpte jag alla Stor Jobal från krokjala för ett tag sen. Riktigt jävla bra. Rekommenderas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in