I går hittade jag på loppis Janne Lundströms bok om berättartekniken i skämtserier, Det roligas teknik från 1984. Det rör sej om specialutgåvan från Bulls. (Boken diskuteras här.)
Jag införskaffade några tidningar och ett par album i fredags:
Hälge - Sommarpåse 2012, innehåller album nummer 19 och "presentbok" 15. Elvis, det senaste numret. Oftast är det en bra tidning, ibland riktigt bra till och med. Knasen. Senaste numret. Jag gillar Knasen-tdningen, även om 91:an är bättre. 91:an, senaste numret även här. En av mina favorittidningar.
Jag köpte en hel flyttlåda full med blandade gamla serietidningar med bl a Fantomen, Seriemagasinet mfl på en loppis i lördags för en hundring. Alla tidningar är mer eller mindre i nyskick.
Jag köpte en hel flyttlåda full med blandade gamla serietidningar med bl a Fantomen, Seriemagasinet mfl på en loppis i lördags för en hundring. Alla tidningar är mer eller mindre i nyskick.
Ett rejält fynd, må jag säga. Det är nästan så att man blir lite sotis.
Spider-man Noir Hardboiled - älskade det första Noir albumet jag läste, (även om det var senare kronologiskt) så nu är jag glad att även har denna!
Sedan har jag införskaffat några gamla dredd då jag vill hypea upp mig lite inför den kommande filmen: Judge Anderson
Judge Dredd
Strontium Dog
Death lives
Spider-man Noir Hardboiled - älskade det första Noir albumet jag läste, (även om det var senare kronologiskt) så nu är jag glad att även har denna!
Sedan har jag införskaffat några gamla dredd då jag vill hypea upp mig lite inför den kommande filmen: Judge Anderson
Judge Dredd
Strontium Dog
Death lives
Du har väl sett att ALLA Dredd serier finns utgivna i kronologisk ordning. Rör sig om minst 20 tjocka album. Dredd Complete Case Files.