2016-09-03, 18:16
Medlem
Ördögs avatar
Dagens köp från seriemässan här i Helsingfors:

Walt Kelly: Outrageously Pogo (1985)

Ännu en av Simon & Schusters Pogo-samlingar från 80-talet. Jag hänvisar till mitt tre år gamla inlägg.

Citat:
In the 1980s a series of trade paperbacks (The Best of Pogo, Pogo Even Better, Outrageously Pogo, Pluperfect Pogo and Phi Beta Pogo) collected material from the Kelly fanzine The Okefenokee Star and combined examples of Kelly's massive output of non-strip material with new interviews, essays, and in each volume, a complete year of dailies from the strip starting in 1948. These books were unusual in that they were focused on Kelly's entire life and work, rather than just Pogo specifically.
Senast redigerad av Ördög 2016-09-03 kl. 18:22.
Citera
2016-09-12, 13:51
Medlem
Snusets avatar
Senaste inköpen var två bundles, Hellraiser och Invincible genom Comixology.eu. Mycket läsning för extremt små pengar. Älskar deras helgreor.
Citera
2016-09-13, 10:47
Iron Fist rage. Tänkte läsa lite iron Fist och Luke cage nu när deras tv-serier börjar bli aktuella. Så man får en tydligare bild av karaktärerna.

Alltid kul när man kan jämföra och se likheter från albumen och tv serien
Citera
2016-09-19, 20:08
Medlem
Ördögs avatar
Och så har man igen gjort ett loppisbesök, och för en ringa summa förvärvat

Will Eisner: The Spirit - Femmes Fatales (2008)

En samling med The Spirit-episoder från 1940-talet, alla med fala fruntimmer som bifigurer. Det här är faktiskt första Spirit-utgåvan som tar plats i min bokhylla.
Samt

Berke Breathed: Happy Trails - A Bloom County Book (1990)

Den sista av de "egentliga" Bloom County-samlingarna, där Donald Trump innehar en viktig roll. I början av boken återges mottot I never thought Berke Breathed had talent, so he was probably forced to quit. Undertecknat: Donald Trump, Albany New York, May 4, 1989.

https://theringer.com/donald-trump-b...c17#.cjy49ge7w
http://www.patheos.com/blogs/rolltod...ligious-right/
Senast redigerad av Ördög 2016-09-19 kl. 20:18.
Citera
2016-09-19, 20:09
Medlem
epix (?) (det var POX nr1 89) om åtalet mot Horst Schröder

https://seriewikin.serieframjandet.s...C3%85talad.png
Senast redigerad av plastdunkk 2016-09-19 kl. 20:16.
Citera
2016-09-19, 21:11
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Berke Breathed: Happy Trails - A Bloom County Book (1990)

Den sista av de "egentliga" Bloom County-samlingarna, där Donald Trump innehar en viktig roll. I början av boken återges mottot I never thought Berke Breathed had talent, so he was probably forced to quit. Undertecknat: Donald Trump, Albany New York, May 4, 1989.

https://theringer.com/donald-trump-b...c17#.cjy49ge7w
http://www.patheos.com/blogs/rolltod...ligious-right/
Är det den episoden när de transplanterar Trumps hjärna i katten Bill?
Citera
2016-09-20, 16:20
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Är det den episoden när de transplanterar Trumps hjärna i katten Bill?
Exakt den, ja.
Citera
2016-09-20, 17:08
Medlem
bombaccis avatar
Dr strange into the dark dimension. Samlingsalbum med Dr strange äventyr från 1970-talet.

Kul att ha innan alla nya Dr Strange äventyr kommer ut efter filmen i oktober där man säkert försöker göra om figuren så den passar filmen bättre. Tp.
Citera
2016-11-30, 11:14
Medlem
Ördögs avatar
Inte ett seriealbum, men en tjock (318 sidor, hårda pärmar och pappkassett) och tung (2,8 kilo) bok om seriernas historia.

Pierre Horay: Historie mondiale de la bande dessinée (1989) - Bild
Citera
2016-12-23, 01:19
Medlem
hugTracersbutts avatar
Blev Bubblegum Crisis av Dark Horse Comics som jag la till samlingen (samlar bara serietidningar jag finner billigt, udda eller saker som jag tycker om pga omslag). Dessa kostade runt 15 kronor styck. Trots att det står manga så är det ingen manga, är skapad av en västerländsk tecknare. Den är inte lika bra som den japanska anime-serien, men är alltid kul med något annorlunda. Priss ser kurvig och bra ut dock
Citera
2016-12-28, 17:29
Medlem
Ördögs avatar
När jag ett par dagar före julafton gjorde en loppisrunda för att handla klappar, skaffade jag även

Matt Groening: Binky's Guide to Love (paperback, 1996)

till min egen hylla.
Citera
2017-01-01, 03:10
Medlem
hugTracersbutts avatar
Blev några Batman-album. Bl.a Tales of The Batman: Gene Colan som saknades i samlingen och Tales of The Batman: Alan Brennert.

Alan Brennert gjorde endast fåtalet serier för DC, men tro mig, dessa serier är legendariska. En handlar t.ex om hur Batman får möjligheten att stoppa mordet på sina föräldrar i en alternativ dimension där inga hjältar finns, kommer hans agerande att beröva den dimensionen den enda hjälten som kanske skulle existerat där? Värd att plocka upp om man finner den billigt, eftersom den är ganska tunn.

Edit: Sorry, har blivit några drinkar på nyårsafton, Alan Brennert heter författaren
Senast redigerad av hugTracersbutt 2017-01-01 kl. 03:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in