Citat:
Ursprungligen postat av
isch
Ah, bra köp må jag säga. Plockade själva enbart up Blankets på black friday ifrån Amazon. Utöver det så har det mest blivit att läsa digitalt numera då jag avskyr väntetiderna när nya avsnitt i något man följer släpps.
Har hört mycket positivt om både Blankets och Habibi, jag har bläddrat lite i den senare och dem verkade vara lite väl magstarka.
Förutom "trades" så läser jag enbart digitalt. Priset och frakttiderna för s.k. "floppies" är alldeles för höga för att det ska vara värt det. Jag brukade tanka en del comics förr i tiden, men Guided View(som comixology har) är alldeles för smidigt. Nu nuförtiden köper jag nästan uteslutande digital koder från användare på BleedingCools forum, eller ebay, som man sen kan "reedema" och läsa på comixology, priset brukar ligga på runt 1$ styck.
Förövrigt borde dem släppa Tintin/Asterix/Lucky luke, i någon deluxe utgåva. Tyvärr verkar fransmännen vara oförstådda med hur man tjänar pengar på serier, t.ex. är mycket av Moebius verk fortfarande enbart på franska.