2012-06-15, 21:04
Bannlyst
Kom över några bättre begagnade tidningar/album idag:

3 Fantomen-album
2 Tung Metall-album
1 [b]Hacke HackspettB]-tidning
1 Helgonet-tidning
1 Western-tidning
1 Masters of the Universe-tidning
1 Serie-Magasinet
1 Hulken
Citera
2012-06-15, 21:41
Medlem
Ördögs avatar
Vanligtvis brukar jag inte köpa nyutkomna böcker, utan stålsätta mig de går att uppbringa på rea eller antikvariskt - det tar inte länge. Men ibland kan man göra undantag, om inte annat för att det är sommar.
Häromveckan tog jag således och skaffade

Brian Walker: The Comics - The Complete Collection

i en av hemstadens nysiga seriebutiker/antikvariat. En sannskyldig bibel för seriefantaster. Läs mer här! Och här och här. (Jag hade faktiskt inte en aning att författaren var son till Knasens skapare Mort Walker.)

Och så har jag hittat ett par gamla amerikanska pockets:

Charles M. Schulz: Good Grief, Charlie Brown! (Crest Book 1963 - serierna är från tidigt 50-tal)
Johnny Hart: B.C. The Sun Goes Up, The Sun Comes Down (Fawcett Gold Medal 1986 - serierna är från början av 70-talet)
Citera
2012-06-29, 17:47
Bannlyst
Senaste albumet jag köpte var The X Files: 30 Days of Night. Jag har läst det också och blev väldigt nöjd med det. Det enda minuset är att serien knappt har nånting alls med filmen 30 Days of Night att göra, trots att det utlovas på omslaget. Den enda likheten är att båda utspelar sig i Alaska och handlar om vampyrer. Albumet är väl snarare som ett ovanligt blodigt Arkiv X-avsnitt. Men det är väl inget fel med det, huvudsaken är ju att själva serien är bra och det var den.

Och sen damp det nya numret av Agent X9 ner i brevlådan idag. De små jävlarna höjde priset på tidningen från och med förra numret (samtidigt utökade de antalet sidor, men i alla fall!), så då bestämde jag mig för att börja prenumerera istället för det tjänar man ju på.
Citera
2012-06-29, 19:19
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Placido-Domingo
Senaste albumet jag köpte var The X Files: 30 Days of Night. Jag har läst det också och blev väldigt nöjd med det. Det enda minuset är att serien knappt har nånting alls med filmen 30 Days of Night att göra, trots att det utlovas på omslaget. Den enda likheten är att båda utspelar sig i Alaska och handlar om vampyrer. Albumet är väl snarare som ett ovanligt blodigt Arkiv X-avsnitt. Men det är väl inget fel med det, huvudsaken är ju att själva serien är bra och det var den.

Fast 30 Days of Night är ju en betydligt äldre serie än filmen. Finns säkert 15 album. Samtliga är mer eller mindre egna historier. Så det är inte så konstigt att en serie inte har samma story och karatärer som filmen, framförallt när det är en crossover med Xfiles.
Citera
2012-06-30, 02:13
Bannlyst
Jag införskaffade 91:an häromdan.
Citera
2012-07-04, 12:31
Medlem
willas avatar
Det senaste var Batman: The Black Glove och Batman: RIP. Två mycket bra album må jag säga.
Citera
2012-07-04, 19:26
Medlem
At-Your-Funerals avatar
Köpte igår Creepy Archives Volume 1 (HC) för ett hyfsat pris. Ska bli intressant att läsa igenom den.
Citera
2012-07-04, 19:30
Moderator
Popesizes avatar
Den senaste blaskan jag köpte var premiärnumret av Frode Overlis (Pondus) "Inrutat". Vilken består mestadels av en massa enrutingar av diverse nordiska tecknare. Inget speciellt med den ännu. Men jag kommer nog att ge den en chans året ut.
Citera
2012-07-06, 11:56
Medlem
15st svenska Shonen Jump, varav en av dom jag redan hade

Den enda årgången jag saknar är nu 2004, vet någon var jag kan köpa nr från den årgången?
Citera
2012-07-06, 16:25
Medlem
bombaccis avatar
Efter att ha provat Swamp thing och Dracula så återvänder jag till trogna gamle Frank.

Beställde idag:

PunisherMax: Homeless (hardcover). Punisher är hemlös och måste komma förbi Elektra för att kunna döda kingpin. Avslutande delen av punishermax. Har varit en ganska ok serie. Förra albumet "frank" var väl sådär, men kingpin och bullseye var små mästerverk. Hoppas på en bra avslutning.

Punisher dark reign (hardcover). Tänkte lite på Kennedymordet när jag läste om albumet. "Rätt man på rätt plats", beror väl på vad man menar med det o vilken sida man har sina sympatier för. Kommer förmodligen försöka skaffa hela denna serie med.
Citera
2012-07-09, 18:40
Bannlyst
Såg att de sålde Lady och Luffsen som serietidning ute på ICA, men den var lite för dyr (är inget stort fan av filmen), så jag köpte 91:an istället.
Citera
2012-07-11, 01:31
Medlem
Övervägde om jag skulle ta det senaste nummret av pondus eller Inrutat, blev inrutat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in