2010-11-03, 21:54
Medlem
Hej,

Jag har en Laptop Fujitsu Siemens Lifebook med inbyggd webkamera. Jag fick laptopen med Win XP installerat men uppgraderade till Win 7. Nu finns inte webcamen under "Den här datorn" som innan. Har letat upp den i enhetshanteraren och den finns där, det står att den är installerad och uppdaterad. Kameran fungerar dessutom i msn och windows live movie maker, men jag saknar själva snapshotprogrammet jag hade innan Går det att sätta upp camen på en enhet för att få igång den eller hur fungerar det?

Min fingerprint sensor fungerar inte heller och det står även där att den är installerad och uppdaterad
Citera
2010-11-03, 22:02
Bannlyst
Du behöver drivrutinerna, in på Fujitsu's hemsida o ladda ner därifrån
Citera
2010-11-03, 23:28
Medlem
Meh dum som jag är så trodde jag att drivrutinerna redan var installerade eftersom camen funkade

Letade efter dem nu men det finns inga drivers för camen för Win 7, bara för Vista och XP. Kan den för Vista funka på Win 7?
Citera
2010-11-03, 23:30
Bannlyst
Värt ett försök

googlade snabbt.

If you’re holding back from testing your copy of Windows 7 because you’re not sure what to do as far as device drivers
are concerned, there is something you ought to know (if for some reason you didn’t until this point). Under the hood, Windows 7 is essentially the same as Windows Vista and as such Vista drivers will work just fine a majority of the time.

Så det borde funka
Citera
2010-11-03, 23:54
Medlem
YES, det funkade! Tack för hjälpen
Citera
2010-11-04, 00:05
Bannlyst
Varsågod :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera