2010-11-03, 17:10
Medlem
WestHammers avatar
Det här gäller min lillebrorsas dator, en stationär dator med följande specifikationer:
CPU: Athlon II 2,7 GHz, RAM: 2,7 GB, Windows 7, Video Card: GeForce 6150SE nForce 430.

När jag hjälpte honom att installera Settlers, Rise of an Empire - så laggade det, trots att systemkraven är långt lägre än datorns påstådda kapacitet.
Detta visade sig gälla alla andra spel också. Varför?
Citera
2010-11-03, 17:20
Medlem
DunderBusens avatar
Jag har samma problem med min dator. Dock är min lite äldre... Men spel jag borde kunna spela kan jag inte spela. Fast i mitt fall gäller det mer än bara spel. Allt laggar.. Även java spel och sånt bös. Filmer osv... Dom flesta säger att det nog är nät agget i mitt fall. Ingen aning själv dock
Citera
2010-11-03, 17:47
Medlem
wexxers avatar
Det skulle kunna vara nät aggregatet som "Dunderbusen" säger. Fast det skulle nog även kunna bero på grafik minnet. Det kan även sega ner att ha uppe massa andra program samtidigt som står och arbetar
Citera
2010-11-03, 17:47
Medlem
Kanske kan ha med drivrutinerna att göra...grafikortet har drivrutiner som är för moderna och du kanske kan testa installera äldre eller om du kan uppdatera de du har installerade och se om det löser något... googla drivers och settlers så kanske du kan hitta någon lösning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in