2010-11-03, 12:56
Medlem
Har ett jtteproblem jag skulle behva hjlp med:

De senaste veckorna har min laptop brjat sega ner sig mer och mer och framfrallt har filmer bjat hacka och ljudet blivit skrapigt (allt frn lite segt ljud till att det hackar sig utan att komma framt).
Det har som sagt blivit vrre och vrre men sedan ngra dagar sedan r den att betrakta som "trasig". Det r helt omjligt att gra i princip ngonting annat n att surfa runt p internet men ven detta gr extremt segt. Detta gller oavsett i vilka format, om jag kr genom skrmen eller TV:n, etc.

Jag prvade igr dels att stnga av processer/autostartfunktioner i (Kr/msconfig) men efter det blev det bara nnu vrre och datorn hngde sig s jag gjorde en systemterstllning. Avinstallerade ven ngra ondiga program, rensade temp-mappen, rensade ondiga filer som tar mycket plats etc.
Men inte heller efter detta r det ngon bttring, snarare vrre.

S vad ska jag ta mig till? Jag r okkunig om datorer s r extremt tacksam fr hjlp.

10 mnader gammal
Packard Bell Easynote LJ61
AMD Athlon 64 X2 QL-65
4GB Memory
Windows 7
100 MB Bredband
Sg till om det behvs ngra uppgifter jag har glmt.
Citera
2010-11-03, 12:59
Medlem
Defunctuss avatar
Hade samma problem med min gamla brbara dock p Vista, men kr en systemterstllning en tv veckor bak i tiden eller nr det senaste funkade fint.

Det pverkar inte dina personliga filer eller program.
Citera
2010-11-03, 13:04
Medlem
Kan vara vad som helst. Blir datorn fr varm? Testat att rengra flktar osv frn damm?
Kan vara spyware eller maleware.. kan vara hrddisken.. osvosv..
Sjlv hade jag nog formaterat om skiten om den brjat jvlas s med mig.. Hade den sedan fortsatt jvlas med mig efter formateringen s hade jag nog brjat misstnka att det varit ngot fel p hrdvaran..

Glm inte gra backup p det du vlll spara om du vljer att formatera den.

Mvh
Orvar med korven
Citera
2010-11-03, 13:13
Medlem
new-eurochilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallen
Har ett jtteproblem jag skulle behva hjlp med:

De senaste veckorna har min laptop brjat sega ner sig mer och mer och framfrallt har filmer bjat hacka och ljudet blivit skrapigt (allt frn lite segt ljud till att det hackar sig utan att komma framt).
Det har som sagt blivit vrre och vrre men sedan ngra dagar sedan r den att betrakta som "trasig". Det r helt omjligt att gra i princip ngonting annat n att surfa runt p internet men ven detta gr extremt segt. Detta gller oavsett i vilka format, om jag kr genom skrmen eller TV:n, etc.

Jag prvade igr dels att stnga av processer/autostartfunktioner i (Kr/msconfig) men efter det blev det bara nnu vrre och datorn hngde sig s jag gjorde en systemterstllning. Avinstallerade ven ngra ondiga program, rensade temp-mappen, rensade ondiga filer som tar mycket plats etc.
Men inte heller efter detta r det ngon bttring, snarare vrre.

S vad ska jag ta mig till? Jag r okkunig om datorer s r extremt tacksam fr hjlp.

10 mnader gammal

Packard Bell Easynote LJ61
AMD Athlon 64 X2 QL-65
4GB Memory
Windows 7
100 MB Bredband
Sg till om det behvs ngra uppgifter jag har glmt.

http://download.cnet.com/Malwarebyte...-10804572.html

Kr den och se vad som hnder
Citera
2010-11-03, 13:17
Medlem
Tack fr snabba svar!
Kr en Malware-scanning nu och fr se om den ger ngonting.
Hur gr jag en systemterstllning lngre bak i tiden?
r skert en idiotisk frga men nr jag gr in p systemterstllning finns det bara en tidpunkt i listan och den r i gr frmiddag.

Tillgg 1: frskte nu igen hitta hur man kommer t tidigare terstllningspunkter men hittar det verkligen inte, kan de ha frsvunnit?=/

Tillgg 2: Hur gr jag fr att gra rent flktar? skruvar upp datorn underifrn och tar loss flkt helt enkelt? Det hr knns lite verkurs fr mig men det gr omformatering ocks och ngonting mste jag ju gra!
Senast redigerad av Skallen 2010-11-03 kl. 13:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in