2010-11-03, 11:16
Medlem
frigolitpannas avatar
Hög tid för en sittning där du vänligen frågar varför du inte får pussa och krama henne.
Ni måste ju kunna prata om detta. Förmodligen får du en bra förklaring eller så får du reda på att hon inte vill vara ihop med dig längre.
Ju förr desto bättre, situationen är ju ohållbar...
Kan ni inte prata om detta så är familjerådgivning nästa steg.
Citera
2010-11-03, 11:20
Medlem
Glad...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeeeesarN
De vill visa att det är dom som har makten, I promise.
Neeej inte ännu en pojke på fb som anser att motsatta könet är en fiende! Var kommer ni alla ifrån, vem har skapat dessa vanföreställningar???

Jag kan lova att ovanstående har fel iaf. Tyvärr är nog problemet att hon inte känner någon sexuell attraktion längre, förälskelsen har dött och ni har nu gått in i ett syskon/vänförhållande.

Om jag nu ska dra paralleller till och slutsatser av det jag erfarit så långt i livet.
Citera
2010-11-03, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glad...
Neeej inte ännu en pojke på fb som anser att motsatta könet är en fiende! Var kommer ni alla ifrån, vem har skapat dessa vanföreställningar???

Jag kan lova att ovanstående har fel iaf. Tyvärr är nog problemet att hon inte känner någon sexuell attraktion längre, förälskelsen har dött och ni har nu gått in i ett syskon/vänförhållande.

Om jag nu ska dra paralleller till och slutsatser av det jag erfarit så långt i livet.

Detta är mitt första seriösa förhållande. Och kan inte tro att det händer mig just nu!

Känns som om allt hon har sagt har varit en ren lögn. Hon vaknar alltid upp, irriterad och surig nbu för tiden.

Och glömde nämna att hon tidigare varit otrogen mot sina tidigare och haft trekant(med 2 killar 2 gånger med totalt 4 killar) och sex med över 30 pers.. men det fick jag inte reda på förrän 6-7 månader in i förhållandet.

Kanske är en helt fel person. jag som trodde att folk kan ändra sig bara man träffar en person som älskar dig och tar hand om dig.
Citera
2010-11-03, 11:36
Medlem
Glad...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Downfall991
Detta är mitt första seriösa förhållande. Och kan inte tro att det händer mig just nu!

Känns som om allt hon har sagt har varit en ren lögn. Hon vaknar alltid upp, irriterad och surig nbu för tiden.

Och glömde nämna att hon tidigare varit otrogen mot sina tidigare och haft trekant(med 2 killar 2 gånger med totalt 4 killar) och sex med över 30 pers.. men det fick jag inte reda på förrän 6-7 månader in i förhållandet.

Kanske är en helt fel person. jag som trodde att folk kan ändra sig bara man träffar en person som älskar dig och tar hand om dig.
Ja man hade önskat att det funkade så. Men sen kan det ju - med tanke på hennes historia du berättar om nu - vara så att hon helt enkelt inte klarar av att ha ett förhållande nu/än? Hon kanske inte är redo eller mogen helt enkelt? Och då spelar det tyvärr ingen roll hur "rätt" du är.
Citera
2010-11-03, 11:38
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRutigPenna
Hon tänder inte på dig längre.
Exakt. Svårare än så är det inte. Har varit tillsammans med min blivande fru i snart 11 år och jag kan försäkra dig om att hon inte undviker sex..
Citera
2010-11-03, 11:40
Medlem
kolvass avatar
Hon är bara ihop med dig nu för att hon är bekväm i förhållandet.

Ta ett allvarligt snack med henne omgående
Citera
2010-11-03, 11:42
Medlem
Melissans avatar
Citat:

När jag läser det här får jag känslan av att du överdriver, och bara är allmänt svartsjuk? Du oroar dig för att hon ska vara otrogen mot dig också. Och hur många hon har haft sex med är ju totalt jävla orelevant i nuläget, eftersom det redan har hänt. Känner så väl igen det från mitt första förhållande, när man började ana oråd hela tiden, men att det inte stämmde för fem öre.

Rannsaka dig själv och fråga dig själv om du är rättvis mot henne i dina tankar. Tänk noga på om det faktiskt finns en anledning till dina misstankar. Om det nu blir ett ja, så fråga henne Varför hon betér sig så konstigt.
Citera
2010-11-03, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glad...
Ja man hade önskat att det funkade så. Men sen kan det ju - med tanke på hennes historia du berättar om nu - vara så att hon helt enkelt inte klarar av att ha ett förhållande nu/än? Hon kanske inte är redo eller mogen helt enkelt? Och då spelar det tyvärr ingen roll hur "rätt" du är.

Hon har en jätte lång historia, men hon har haft skit killar i sitt liv som slagit henne, varit otrogen mot henne under tiden hon var gravid och fick missfall. Sista killen var värst. Han var kurd och han misshandlade henne och tvingade henne att ha sex med honom, för annars hade han dödat henne och hennes familj.

......... jag är också kurd. Men raka motsattsen mot de andra tidigare killarna hon har haft. Och pga de andra tidigare killarna och hennes deprimerande festliv som hon hade i 10 år, så säger hon att det är precis därför hon vill slå sig till ro och skaffa familj. Hon har själv erkänt att hon aldrig haft en sån kille som mig som tagit hand om henne och älskat henne som jag gör.

Men varför hon beter sig som hon gör nu vet jag inte. Bara med tiden kommer jag få se hur de blir.

Och jag kan lova att om det blir så här så kommer jag förmodligen vilja leva ensam för resten av mitt liv...
Citera
2010-11-03, 11:47
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRutigPenna
Hon tänder inte på dig längre.

Citat:
Hur kan du va 100% på det?

Har frågat henne om det men hon säger bara att jag ska sluta tvivla på henne. Att tycker fortfarande jag är lika attraktiv. Men allt kan ju vara en lögn förstås.

I så fall så fattar jag inte VARFÖR VARA TILLSAMMANS MED MIG OM HON INTE TYCKER DET!!!!!!!!!!???? HON KAN VÄL DUMPA MIG I SÅ FALL
Bry dig inte om Rosa...nånting svar

Tycker det är konstigt att du reagerar på ett meningslöst svar och inte inte på alla andra vettiga svar som försöker hjälpa dig?
Citera
2010-11-03, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melissan
När jag läser det här får jag känslan av att du överdriver, och bara är allmänt svartsjuk? Du oroar dig för att hon ska vara otrogen mot dig också. Och hur många hon har haft sex med är ju totalt jävla orelevant i nuläget, eftersom det redan har hänt. Känner så väl igen det från mitt första förhållande, när man började ana oråd hela tiden, men att det inte stämmde för fem öre.

Rannsaka dig själv och fråga dig själv om du är rättvis mot henne i dina tankar. Tänk noga på om det faktiskt finns en anledning till dina misstankar. Om det nu blir ett ja, så fråga henne Varför hon betér sig så konstigt.

Jag är inte svartsjuk, hon berättade själv allt detta. Och anledningen till varför jag nämner detta är för att ge folk som läser detta information. Så ni som läser kan lättare förstå att det finns olika anledningar till varför hon beter sig som hon gör.

Inte svartsjuk bara osäker, eftersom det är mitt första seriösa förhållande och jag älskar henne över allt annat.
Citera
2010-11-03, 12:03
Medlem
Cregers avatar
Fråga henne, alla svar du får här blir bara spekulationer som sätter griller i huvudet på dig.

Bäst är det nog om du tar upp det här med hon så du inte får idéer som kan va fel och krånglar till det, det kan ju bara va så att hon är inne i en fas där hon inte vill ha gos med plutti snutten osv osv.
Citera
2010-11-03, 12:03
Medlem
Glad...s avatar
Citat:
Hon har en jätte lång historia, men hon har haft skit killar i sitt liv som slagit henne, varit otrogen mot henne under tiden hon var gravid och fick missfall. Sista killen var värst. Han var kurd och han misshandlade henne och tvingade henne att ha sex med honom, för annars hade han dödat henne och hennes familj.

......... jag är också kurd. Men raka motsattsen mot de andra tidigare killarna hon har haft. Och pga de andra tidigare killarna och hennes deprimerande festliv som hon hade i 10 år, så säger hon att det är precis därför hon vill slå sig till ro och skaffa familj. Hon har själv erkänt att hon aldrig haft en sån kille som mig som tagit hand om henne och älskat henne som jag gör.

Men varför hon beter sig som hon gör nu vet jag inte. Bara med tiden kommer jag få se hur de blir.

Och jag kan lova att om det blir så här så kommer jag förmodligen vilja leva ensam för resten av mitt liv...
Ja, det är ju en förskräcklig bakgrund och hon menar det säkert när hon säger att hon fått nog av det. Det är nog så att hon kanske känner det, men inte kan leva upp till det ändå. Hon kanske måste bearbeta, växa eller vad fan som helst innan hon kan ge sig totalt åt en enda. Och tyvärr så hjälper det då inte hur underbar du är mot henne och hur rätt du än är. Hon kanske inte är klar och redo helt enkelt. Jag vet att det är en klyscha men i detta fallet tror jag det stämmer: Det är inte dig det är fel på.

Din sista mening vill jag helst ignorera. Du känner så nu det förstår jag men jag lovar att du med tiden kommer tänka annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in