2010-11-03, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AfterEightz
Gud vad glad jag blev att det blev ett nej! Droger är till för losers som inte kan njuta av livet utan substanser, att vi var så här nära på att tillåta droger anno 2010 är fan patetiskt.
Dum ? javisst.. jag njuter av livet utan substanser, och sen använder jag drogen marijuana?
Så där misslyckas din teori helt!
gg skriv inget mer cannabis relaterat, jävla cliché neandertalare
Citera
2010-11-03, 15:20
Bannlyst
Citat:
Gud vad glad jag blev att det blev ett nej! Droger är till för losers som inte kan njuta av livet utan substanser, att vi var så här nära på att tillåta droger anno 2010 är fan patetiskt.

Dricker du alkohol? Du är bara en sån person man MÅSTE dra upp detta äckligtuttjatade argument på.

Nu vet jag att cannabis inte är helt ofarligt. Men alkohol är farligare - För kroppen & knoppen.
Cannabis ger däremot socialaproblem som skulle kunna lösas med mer information, en avkriminalisering, och ärlig hjälp till missbrukarna. Sen fine by me om det är olagligt att ha en femma på sin ficka, det är ändå grund och botten en drog. Men denna häxjakt efter missbrukare i Sverige MÅSTE avta för att vi ska få ner missbrukarantalet. Jag kan gott säga att jag har medvetet hållt mig borta från att få hjälp enbart tackvare denna häxjakt och de konsekvsener det får att söka hjälp.

Så, nollvision är en dröm som aldrig kommer uppnås och enbart försvårar för missbrukarna att ta sig ut ur ett aktivt missbruk. Harmreduction is the way to go.
Citera
2010-11-03, 15:20
Bannlyst
rättvisan har segrat
Citera
2010-11-03, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efterna
Dum ? javisst.. jag njuter av livet utan substanser, och sen använder jag drogen marijuana?
Så där misslyckas din teori helt!
gg skriv inget mer cannabis relaterat, jävla cliché neandertalare

Ja du är en loser till människa som skadar din kropp för att ha "kul".
Cliché neandertalare? Jag har i alla fall hjärnan på rätt plats.
Citera
2010-11-03, 15:23
Medlem
Låt kriminaliteten florera! Det är ju vad man gör när man behåller det olagligt, HURRA!! HURRA!! HURRA!!
Citera
2010-11-03, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FreaksAndGeeks
Bara för att man brukar cannabis så betyder det inte att man missbrukar, precis som alla som dricker i dagens samhälle inte är alkoholister. Att påstå något annat är bara barnsligt.

Tycker knappt att det är någon idé att diskutera med idioter som dig, eftersom ni inte diskuterar med fakta, utan bara med vad ni tycker och bestämt är "rätt". Fast det egentligen inte ligger någon sanning i vad ni säger. Ni kan lika gärna bara svara "därför" på frågan varför cannabis inte skulle legaliseras, det är likvärdigt med era argument.
Det är ungefär som att diskutera religion med kristna, dom "vet" att gud finns...

Ja, det kanske ligger ljusår bort, men det är iallafall fan så mycket närmre nu! När våra morföräldrar och föräldrar dör ut, kommer det inte finnas många nejsägare kvar är min gissning.

Jag menar alltså föräldrarna till 80 och 90talisterna.

Tycker du att det är konstigt att de som ej brukar drogen tycker det är någon idé att disskutera med sådana som oss? Nej. För de flesta cannabisbrukarna (och missburkarna) är IQ fiskmås och skriker Bob Marley, LegaLiZe PEACE. Jag hade också tröttnat.

CB är något man måste lära sig att hata för att kunna älska. De flesta jag känner (iknlusive mig själv) har en gång varit missbrukare som har gått från att prisa cannabis som sin gud, till att hata det, till att kunna älska det på en normal nivå. Och det är oftast sådana som vi, som har lärt sig hata för att sedan älska, som kan disskutera detta på en bra nivå utan att det blir sandlådefasoner. Men tyvärr tror dom som inte brukar CB att alla vi är kvar på sandlådenivån som man är på när man en gång börjar röka.
Citera
2010-11-03, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demonsoul88
Dricker du alkohol? Du är bara en sån person man MÅSTE dra upp detta äckligtuttjatade argument på.

Nu vet jag att cannabis inte är helt ofarligt. Men alkohol är farligare - För kroppen & knoppen.
Cannabis ger däremot socialaproblem som skulle kunna lösas med mer information, en avkriminalisering, och ärlig hjälp till missbrukarna. Sen fine by me om det är olagligt att ha en femma på sin ficka, det är ändå grund och botten en drog. Men denna häxjakt efter missbrukare i Sverige MÅSTE avta för att vi ska få ner missbrukarantalet. Jag kan gott säga att jag har medvetet hållt mig borta från att få hjälp enbart tackvare denna häxjakt och de konsekvsener det får att söka hjälp.

Så, nollvision är en dröm som aldrig kommer uppnås och enbart försvårar för missbrukarna att ta sig ut ur ett aktivt missbruk. Harmreduction is the way to go.

Nej jag dricker inte alkohol, jag kan ha kul med vänner utan att skada min kropp fysiskt.
Så du menar alltså ifall man skulle tillåta till exempel prostitution så skulle antalet horor i Sverige sjunka? Vilken tramsig teori.
Citera
2010-11-03, 15:27
Medlem
zumgallis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Haha. Finns det någon minoritet med mer hybris än cannabismissbrukarna.

Kan ni inte bara inse att vi andra inte bryr oss om ert beroende av drogen och vill inte legalisera smörjan. Skönt att ni ännu en gång får smaka på verklighetens käftsmäll, samma resultat kommer ske gång på gång.

Om Sverige var långt ifrån att rösta om legalisering innan nederlaget i Californien så kan ni ge er fan på att det är ytterligare några ljusår borta nu. Sluta missbruka istället.

Det finns storre minoriteter an cannabisBRUKARNA. Foresten, sa ar inte cannabisBRUKARNA minoritet, just for the record.

Du bryr dig, tydligen? Hade du inte brytt dig, hade du inte skrivit, eller?! Vi kan avkriminalisera det? Pa sa satt hade du inte behovt bry dig namnvart om vart "dodsknarkande" eller enormt sjuka missbrukar beteende som skapar ett helvete for dig?

Smaka pa verklighetens kaftsmall, hrmm. DU ar inte sa insatt i verkligheten, utan forlitar dig blint pa smorjan som ar missvisande och hittats pa for att vi(!) ska sta tysta, och stilla i det langa ledet.

Att Sverige ar trogstartade vet vi om, men att det kommer ta ljusar innan vi har en omrostning, ar tveksamt.

FETSTIL - skulle du kunna utveckla dig pa denna punkt?
Citera
2010-11-03, 15:31
Medlem
Ryghs avatar
Det här är ett kraftigt bakslag för cannabisrörelsen.
Om propositionen skulle gå igenom skulle vi fått se liknande skeden på andra platser runt om i världen inom en snar framtid. Det här bakslaget lär bidra till att politiker på Ja-sidan drar sig för att ta upp frågan igen.

Jag är givetvis emot en legalisering eftersom droger bara fördummar.
Citera
2010-11-03, 15:33
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Trist med sån attityd som du har. Komma in och kalla folk för neandertalare och losers bara för att dom inte delar din åsikt i livet. Jag antar att denna attityd har kommit för att du inte har annamat en ört som sprider kärlek,tollerans och öppenhet istället för det du sysslar med. Jag tackar gud för att jag inte är som du....
Citera
2010-11-03, 15:34
Citat:

Fan vilket roligt liv du måste ha, fullt med begränsningar. Är du en mes? Vågar inte ens testa ett antal gånger? Du har väl en lika stor rätt till att göra absolut inget med ditt liv och "njuta" medan andra kanske väljer att njuta av det på annat sätt?

Allting är irrelevant, vi kommer alla lida samma avslut hur som helst.
Citera
2010-11-03, 15:34
Medlem
Citat:

Tycker du inte att vi borde tillåta något som är säkrare än det som är legalt i dagsläget? Man är en loser om man inte förstår att det finns fler fördelar med avkriminalisering/legalisering vare sig man använder droger eller är nykterist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in