Citat:
Ursprungligen postat av GOHUL
Varför skulle då cb leda till någonting positivt?
Då det är mycket enklare att förtära cb än alkohol också och att ruset är 100 gånger bättre kommer det bara leda till att folk missbrukar det mer än alkohol. Alla vet väl att cb inte är bra om man röker det för mycket. Man får sämre minne, slö, omotiverad osv. Been there, done that. Nej cannabis skapar inte misär för individen, men det leder inte till något gott för samhället in the long run.
Det handlar om att det leder till mindre negativitet, vilket är positivt, i jämförelse mot hur det ser ut idag.
100 gånger bättre? Nu överdrev du nog lite va? Jag har rökt mycket och frekvent under en period när jag var runt 18, dock röker jag inte längre då jag vill vara "klar och skärpt" i skallen. Har inget emot det alls, kan vara riktigt härligt vid
rätt tillfälle. Men jag tycker att det är skönare att dricka ett par, tre, starköl och bli sallongsberusad än att röka en joppe. Det är såklart högst individuellt, men min livsstil är inte riktigt att sitta och dega i soffan bäng - jag gillar att göra annat och där passar det bättre med alkohol eller andra uppåtsaker (jag vet att alkohol inte är en uppåt drog, men den får uppåt-effekt sålänge man inte super sig aprak) när det kommer till dessa saker. Givetvis gör jag dessa saker nykter också! Men jag menar typ som att meka med crossen, bygga något, städa, festa, plugga, ect.. Alkohol passar liksom mycket bättre till sånt. Men visst, hade jag varit en slacker så hade jag också tyckt att röka joppe hade varit skönare.