• 1
  • 2
2010-11-03, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dgnrrd
dropp för en bakfylla? Om du är kille så knallar du genast ner till närmaste polisstation och lämnar in din penislicens.

Vad har manlighet med bakfylla att göra? Jag är bisexuell och skiter i min manlighet totalt.

Citat:
Ursprungligen postat av Toalettdykaren
Tror inte du kommer hitta något ämne att injicera som kommer ta bort din bakfylla, det funkar inte riktigt så..

Tror inte han menade så, det som botar bakfylla är förbränning, vatten och salt. (En bra blandning mellan salt och vatten dvs, en påse djungelvrål botar inte bakfyllan)

Citat:
Ursprungligen postat av typat
Jag antar att du ska administrera någon typ av vätskeersättning/sockerlösning i droppet?

Visst du kan ge folk det på sjukhus, men bakfyllan kommer av restprodukter från leverns nedbrytning av alkohol, vätske och saltbrist.

Mitt tips, billigare, säkrare, och garanterat mindre bakfylla (eftersom droppet inte direkt värkar direkt på "bakisdagen")

är att du tvingar dig själv att vara uppe 20-30 minuter till innan du går och lägger dig, tvinga i dig 0,5-1l vätska med vätskeersättning typ bakis/resorb. Inte nog med att det innebär att du ersätter en del av förlorad vätska, du kommer vara tvungen att gå upp "under bakisdagen" då du självklart kissar och har ställt ett glas till vid sängen, du dricker det - somnar om och vaknar relativt "frisk"

Förstår, har testat sånt där, funkar typ inte för mig.
Citera
2010-11-03, 18:51
Medlem
EulerBoys avatar
Två små vackra grekiska ord så här på kvällskvisten:

1. Sepsis ("att göra rutten")
2. Embolism ("insättning")

De sammanfattar ganska väl varför man inte bör ge intravenös behandling om det inte är nödvändigt.

Men det kanske bara är jag det.

Citera
2010-11-03, 18:57
Medlem
TIOROPPAROCHENAK4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscen
Orkar inte göra värsta presentationen.

Om man har jävligt lätt för att bli bakis, och vill ha dropp redo för "dagen efter" -
Vad bör man veta? Hur får man tag på dropp-påsar, kanyler, och ställ?

Vilken slags "pålästhet" bör man ha för att sätta dropp? Jag menar själva utbildningen att ta blodprov och sätta dropp tar ju typ 2 veckor bara.

Jag är positiv till detta och överväger det seriöst talat.

För och nackdelar?

1: Jag avråder starkt från att hålla på och laborera på eget bevåg i hemmets sköna vrå.

2: Förmodligen skiter du högaktningsfullt i min åsikt och det du behöver ha tillgång till är då naturligtvis först och främst minst två PVK (då du inte vet hur man gör och misslyckas man första gångerna är det inte smart att använda samma PVK - infektionsrisk), handskar, sprit att desinficera stickstället och händerna med, själva droppåsen (rekommenderar RingerAcetat), en droppslang, plåster att sätta över PVK:n, samt kompresser att sätta över stickstället när du drar ut droppet.

En mer utförlig beskrivning finns på följande länkar:

http://www.vårdhandboken.se/Texter/P...h-avlagsnande/
http://www.vårdhandboken.se/Texter/P...ggningsteknik/
http://www.vårdhandboken.se/Texter/P...ter/Anvanding/

Avviker du inte från vad som står i länkarna skall det inte vara några problem. Problemet är att få tag i alla prylar du behöver.

Vidare bör du ha i åtanke att det inte under några omständigheter får finnas luftbubblor i droppslangen då luft i blodet snabbt kan leda till döden.
Citera
2010-11-03, 19:06
Medlem
EulerBoys avatar
Jag ser TS framför mig vingla fram med droppställningen i högsta hugg till kylen och greppa en iskall och nystulen påse Ringer som han ska avnjuta natten tillsammans med.

Är det bara jag som ser ganska bra mycket mer än fem fel i ovanstående scenario ?

Citera
2010-11-03, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EulerBoy
Jag ser TS framför mig vingla fram med droppställningen i högsta hugg till kylen och greppa en iskall och nystulen påse Ringer som han ska avnjuta natten tillsammans med.

Är det bara jag som ser ganska bra mycket mer än fem fel i ovanstående scenario ?

Nej. Men jag är bara så jävla sugen på att få veta hur det skulle sluta.
Citera
2010-11-03, 19:24
Medlem
Parasights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TIOROPPAROCHENAK4

Precis. Lite som att ge en pistol till en 6-årning, man kan inte veta exakt vad som kommer hända, men man kan vara rätt säker på att det hamnar i tidningen...

TS: Den stora haken i resonemanget är att det helt enkelt inte hjälper. Vätska intar man bäst via munnen. Det är när det av olika skäl inte funkar/går för sakta, som man sätter dropp.
Jag kan väl erkänna att jag någon gång när det varit som värst lekt med tanken, men då krävs det en urinkateter också. Inte för att man skulle må bättre av det, men för att man skulle slippa lämna sängen och förhoppningsvis kunna sova sig igenom eländet...
Citera
2010-11-03, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasight
Precis. Lite som att ge en pistol till en 6-årning, man kan inte veta exakt vad som kommer hända, men man kan vara rätt säker på att det hamnar i tidningen...

Ska han verkligen som tidigare nämnt sitta och laborera själv är det bättre att han får veta hur man gör det på ett korrekt sätt än att bara göra det på måfå. Alla vet ju att man inte ska göra sånt här själv, ALLA vet det. Men vår gode herre kanske skiter i det och verkligen vill göra det och då skulle jag tycka att det är bättre att berätta hur istället för att komma med pekpinnar om han bestämt sig.
Citera
2010-11-03, 20:51
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
1: Jag avråder starkt från att hålla på och laborera på eget bevåg i hemmets sköna vrå.

2: Förmodligen skiter du högaktningsfullt i min åsikt och det du behöver ha tillgång till är då naturligtvis först och främst minst två PVK (då du inte vet hur man gör och misslyckas man första gångerna är det inte smart att använda samma PVK - infektionsrisk), handskar, sprit att desinficera stickstället och händerna med, själva droppåsen (rekommenderar RingerAcetat), en droppslang, plåster att sätta över PVK:n, samt kompresser att sätta över stickstället när du drar ut droppet.

Avviker du inte från vad som står i länkarna skall det inte vara några problem. Problemet är att få tag i alla prylar du behöver.

Vidare bör du ha i åtanke att det inte under några omständigheter får finnas luftbubblor i droppslangen då luft i blodet snabbt kan leda till döden.

Jag trodde det var en myt att små mängder luft kan leda till döden.
Citera
2010-11-03, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Jag trodde det var en myt att små mängder luft kan leda till döden.

I små mängder är det ofarligt. Men varför skulle man vilja man ha in luft i blodet? Summa sumarum: bättre att se till att det inte finns luft där.
Citera
2010-11-04, 04:55
Medlem
Citat:
Två små vackra grekiska ord så här på kvällskvisten:

1. Sepsis ("att göra rutten")
2. Embolism ("insättning")

De sammanfattar ganska väl varför man inte bör ge intravenös behandling om det inte är nödvändigt.

Men det kanske bara är jag det.

Fast IV behandling är ju trots allt inte någon procedur man undviker inom sjukvården, jag har flertals gånger fått det fastän jag bara svarat "Nej" på om jag druckit eller ätit tillräckligt (Var drogmissbrukare förut och fick problem med magen, som senare visade sig vara blindtarmen som spökade i alla år jag knarkade, så jag åkte ofta in på SÖS och fick undersökningar, varje gång fick jag IV med dropp, förmodligne för att jag var så blek av alla opioider.)

Citat:

Tack så jättemycket! Givande inlägg uppskattas!

Jag tror också att det är en myt med luftbubblor, men som du säger, stora mängder leder väl tillräckligt mycket luft till hjärtat för att bilda koagulation.

Citat:

Om jag pröjsar för det, och gör allt på eget bevåg ser jag inga fel med det, jag skulle aldrig stjäla från den offentliga sektorn, jag har stor respekt för proletärer och det deras arbete kretsar runtom.

Citat:

Jag med!

Citat:
Ursprungligen postat av Parasight

TS: Den stora haken i resonemanget är att det helt enkelt inte hjälper. Vätska intar man bäst via munnen. Det är när det av olika skäl inte funkar/går för sakta, som man sätter dropp.
Jag kan väl erkänna att jag någon gång när det varit som värst lekt med tanken, men då krävs det en urinkateter också. Inte för att man skulle må bättre av det, men för att man skulle slippa lämna sängen och förhoppningsvis kunna sova sig igenom eländet...

Nejdå, heroinister klarar sig i 10tals år och sätter injektioner på sig själva varenda dag, förvisso oftas muskulära injektioner men det har sina hälsorisker det med.

Precis. Fast jag dör verkligen av mina bakfyllor, jag klarar mig knappt upp ur sängen, fast viljan för vätska finns oftast, men det är ett elände att tvinga i kroppen vätska när man är i sjukdomstillståndet Bakfylla

Citat:
I små mängder är det ofarligt. Men varför skulle man vilja man ha in luft i blodet? Summa sumarum: bättre att se till att det inte finns luft där.

Precäjsly.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in