2010-11-03, 02:03
Medlem
Skandalfs avatar
Min mac höjer automatiskt sin input volym för micen. Detta är sjukt drygt då jag kollar på film och har skype igång och inte vill att den jag pratar med ska behöva höra. Varje gång jag drar ner den till 50% glider den sakta upp mot hundra.

Varför?

Går det lösa?

P.S. jag kanske är efterbliven men behöver ändå hjälp.
Citera
2010-11-03, 02:51
Medlem
Snöjs avatar
Det kan hjälpa att nämna vilken Mac du har, och om du använder den inbyggda mikrofonen eller något annat.
Citera
2010-11-03, 02:52
Medlem
Irinas avatar
Hej,

Ja du den frågan har jag oxå ställt mig. Jag har inte hittat något sätt att "låsa" känsligheten på en viss nivå. Värdelöst att man inte kan välja själv.

Men om du vill punga upp med 1500kr för detta headset så kommer det lösa ditt problem för du ställer in det på headsetkontrollen.

Headsetet är det enda som jag har hittat som har fungerat bra till min mac.
Har en 27" imac och MacBook Pro.

/Irina
Citera
2010-11-03, 23:25
Medlem
Skandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Det kan hjälpa att nämna vilken Mac du har, och om du använder den inbyggda mikrofonen eller något annat.

Sorry.

Jag har en 5.1 och använder det inbyggda ljudet. Jag vet att ett headset skulle lösa problemet men pallar inte ha det jämt.
Citera
2010-11-03, 23:28
Medlem
Skandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irina
Hej,

Ja du den frågan har jag oxå ställt mig. Jag har inte hittat något sätt att "låsa" känsligheten på en viss nivå. Värdelöst att man inte kan välja själv.

Men om du vill punga upp med 1500kr för detta headset så kommer det lösa ditt problem för du ställer in det på headsetkontrollen.

Headsetet är det enda som jag har hittat som har fungerat bra till min mac.
Har en 27" imac och MacBook Pro.

/Irina

Tack för tipset. Men jag hade hoppats mer på att bli kallad efterbliven och sen fätt höra hur man låser skiten. Men som du säger verkar det ju inte gå, och 1500 pallar jag tyvärr inte lägga.

Tack ändå, o lycka till själv!
Citera
2010-11-04, 09:06
Medlem
ei96byods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skandalf
Sorry.

Jag har en 5.1 och använder det inbyggda ljudet. Jag vet att ett headset skulle lösa problemet men pallar inte ha det jämt.

En iMac 5.1?
En Macbook 5.1?
En MacBook Pro 5.1?

Lite mer info än 5.1 behöver vi.
Citera
2010-11-04, 16:07
Medlem
Skandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ei96byod
En iMac 5.1?
En Macbook 5.1?
En MacBook Pro 5.1?

Lite mer info än 5.1 behöver vi.

Haha... jag är ett pucko. Trodde jag hade skrivit MacBook men tydligen inte. Sorry senior!

Macbook 5.1 är det altså.
Citera
2010-11-04, 16:28
Medlem
ei96byods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skandalf
Haha... jag är ett pucko. Trodde jag hade skrivit MacBook men tydligen inte. Sorry senior!

Macbook 5.1 är det altså.

OK, vet inget om Macbook-modellerna tyvärr (kör en gammal MacBook Pro själv, och har inte upplevt problemet), men jag kom på en sak. Chatprogram som Skype, iChat m.m. har inställningar och funktioner som automatiskt ändrar involymen beroende på brusnivån och nivån på bakgrundsljudet. Har du möjligtvis något sådant program igång när det händer?

EDIT: Aha! Läste just din ursprungliga post igen. SKYPE! Det måste vara där problemet ligger. Det skall gå att avaktivera den funktionen i Skype på något sätt har jag för mig.
Senast redigerad av ei96byod 2010-11-04 kl. 16:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in