2010-11-02, 22:55
Medlem
Robanos avatar
En snabb fråga, Är det farligt att ställa datorn vid ett element? kan datorn gå sönder?
Citera
2010-11-02, 22:56
Medlem
dannekerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robano
En snabb fråga, Är det farligt att ställa datorn vid ett element? kan datorn gå sönder?

Överstiger ditt element 60 grader?
Citera
2010-11-02, 22:57
Bannlyst
Nu har du ju inte givit oss mycket info, men jag skulle inte påstå att det är ett optimalt ställe att ha en dator på.
Citera
2010-11-02, 23:00
Medlem
Låter som en dum idé.
Citera
2010-11-02, 23:14
Medlem
Dumt påstående kanske, men hoppas du inte menar en bärbar. Blir en himlans fjutt i lipo-batterier.
Citera
2010-11-02, 23:22
Medlem
Robanos avatar
Elementet är avstängt men kopplat till ström, om jag ställer datorn bredvid kan elementet ge av ström elr nåt så datorn går sönder?
Citera
2010-11-03, 20:32
Medlem
fjiskens avatar
Varför vill du göra det? Datorn kommer bli onödigt varm.

Citat:
Elementet är avstängt men kopplat till ström, om jag ställer datorn bredvid kan elementet ge av ström elr nåt så datorn går sönder?

Nej det kan det inte, såvida det inte är ojordat och avger läckström och du byglat in direkt till moderkortet.. Så nej, det är inget hokuspokus eller hoppande blixtar som kommer skada datorn för dig.
Citera
2010-11-03, 23:32
Medlem
Citat:

En gång i tiden hade jag datorn brevid ett element, dock inte dikt an. Det killade roligt i knät varje gång det kilade in sig mellan elment och dator... Värdeläs lägenhet med jordade kontakter endast i köket. Sånt har ska man egentligen inte uttala sig om om man inte är fackman, men jag gör en kvalificerad gissning och säger att så länge datorn är ansluten till ett jordat uttag som i sin tur är korrekt anslutet (en polare köpte ett hus med jordade uttag överallt, av en händelse vid en liten renovering upptäckte han att hela elnätet var tvåtrådigt och man hade bara bytt ut de gamla ojordade väggkontakterna mot nya fina jordade...) så är det lugnt.

/Hast
Citera
2010-11-03, 23:36
Medlem
M0rt4l1tys avatar
Nej, sålänge du inte täpper för några in/utblås så äre lugnt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem