2010-11-02, 21:46
Medlem
FB-Kissens avatar
Hej!

Hur vet jag hur mycket pengar jag har TJÄNAT med google Adsense? Kan inte hitta det någonstans, utan jag hittar bara detta, och det kan väll inte stämma?

http://data.fuskbugg.se/dipdip/adsense.png
Citera
2010-11-02, 21:54
Medlem
Står klart och tydligt 54,83 kr (idag), vad är de du inte förstår?
Citera
2010-11-02, 22:35
Medlem
FB-Kissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fOObAH
Står klart och tydligt 54,83 kr (idag), vad är de du inte förstår?
Det står beräknade + att jag har knappt haft några views på sidan...
Citera
2010-11-02, 23:40
Medlem
Det står ju att du visat annonserna 55 gånger och haft en CTR (click-thru ratio) på ~18% vilket har lett till 10 click och 54kr ungefär.

Det är en offantligt bra CTR. Jag säger inte att du clickat på länkarna själv, men tänk på att absolut inte "bonusclicka" lite själv på annonserna för du kommer bli avstängd.
Citera
2010-11-03, 01:02
Medlem
V6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB-Kissen
Det står beräknade + att jag har knappt haft några views på sidan...

Som sagt, har man en bra klickfrekvens så spelar det inte så stor roll om man har många views eller inte.

Det beräknade brukar väl inte skilja sig så mycket från vad man faktiskt tjänar. Och jag kan inte se varför detta skulle vara något undantag.

Lite OT nu men är det inte emot användarvilkoren att visa Klick, klickfrekvens och sid-eCPM? I'm just saying...
Citera
2010-11-04, 01:05
Medlem
FB-Kissens avatar
Har nu 80 Kr i beräknade intäkter och ett klickfrekvens på 5 %.
Det står att man kan välja betalningssätt när man har 60 kr i saldot. Vad är skillnaden på saldo och klickfrekvens?
Citera
2010-11-04, 08:28
Medlem
Saldo är summan pengar du ska har samlat ihop.
Klickfrekvens är hur många av de som sett annonserna som klickat på dem.

5% innebär alltså att om du haft 100 visningar av annonserna har det klickats 5 gånger på annonserna.
Citera
2011-03-02, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nurka
Det står ju att du visat annonserna 55 gånger och haft en CTR (click-thru ratio) på ~18% vilket har lett till 10 click och 54kr ungefär.

Det är en offantligt bra CTR. Jag säger inte att du clickat på länkarna själv, men tänk på att absolut inte "bonusclicka" lite själv på annonserna för du kommer bli avstängd.

18% är inte dåligt ! De som tjänar mest på adsense har jag läst att dom ligger på mellan 8-10% varje dag så 18 ska du känna dig nöjd med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in