2010-11-02, 18:20
Medlem
Stina-Linas avatar
Jag har kunnat öppna filer i min dators epost tills jag skaffade en ny digitalkamera för nån vecka sen.Idag upptäcker jag plötsligt inte att öppna bildfilerna som kommer med eposten.Jag har Adobe som jag öppnar filerna med men Picture it10 finns också.Jag har återställt datorn det finns inga virus så jag antar att det handlar om att datorn har bytt visningsprogram för bilder som kommer med Epost.Men jag vet inte var jag ska söka.
Har också bockat av rutan i epostegenskaperna där det står att man sk blockera bilder som kommer med eposten.Jag får ju mail med bilderav släktingar så de går inte att spara då gemet är blackt till fätgen och avaktiveratVad ska jag göra?
Citera
2010-11-02, 18:25
Medlem
cannaBes avatar
För i helvete vad jobbigt det var att läsa den där skiten. Använd mellanslag efter punkt kvinna!

Vad händer när du försöker öppna en bild? Har du testat att spara bilden till skrivbordet först? Vilken version av Windows kör du? Testa att spara en bild på skrivbordet, sen högerklickar du och väljer "öppna med" sen letar du upp programmet du vill ha i listan som kommer upp, sen trycker du i "använd alltid detta program..." och sen trycker du OK.

Bilden öppnas och sen kan du starta om OE och bilderna ska öppnas som vanligt vid dubbelklick.
Citera
2010-11-02, 18:29
Medlem
Stina-Linas avatar
Jag har löst problemet. Det handlade om att det lagt sej något skräpfil på datorn som låg ivägen. Använde Windows oncare live för att rensa datorn sen gick det att öppna bilderna. Förlåt min fåkunnighet och tack för snabbt svar åt mej

Jag ska lära mej skriva mellanslag emellan meningarna. Tack för påpekandet! och tipset. Jag använder Windows XP
Senast redigerad av Stina-Lina 2010-11-02 kl. 18:36.
Citera
2010-11-02, 18:32
Medlem
Stina-Linas avatar
Fel på iinlägg förlåt
Senast redigerad av Stina-Lina 2010-11-02 kl. 18:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in