2010-11-02, 18:04
Medlem
Bobblans avatar
Hej!

Har använt Oxascand i ångestdämpande syfte vid behov för några år tillbaka.
Då jag inte känt att jag behövt ta någon så ofta har jag en hel del kvar i min burk.
Fick detta utskrivet av läkare och ordinationen var 1 tablett (10mg) vid behov.
Och jag har väl kanske tagit 1-3 tabletter vid de tillfällen jag känt jag behövt.
Dock var detta ett tag sedan jag senast behövde som sagt, och min fråga är nu hur mycket
behöver jag ta (med denna information som underlag) för att uppnå nån form av rus (euforisk känsla).
Citera
2010-11-02, 18:15
Medlem
Mandic!s avatar
Testa med 20-30 mg och jobba dig uppåt!
Citera
2010-11-02, 18:46
Medlem
Bobblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Testa med 20-30 mg och jobba dig uppåt!

Tackar för tipset!
Citera
2010-11-02, 21:12
Medlem
bosse2000s avatar
Jag lånar tråden lite.

Jag tar 15mg sobril lite då och då mot ångest och det funkar helt ok. Som bekant så är inte effekten densamma om man tar några dagar i rad. Jag undrar alltså hur lång tid det tar innan samma dos får tillbaka effekten igen.

En läkare sa till mig, misstänker att det var i avskräckande syfte, att det spelar ingen roll hur lång tid det går mellan tillfällena man brukar benso utan tolleransen stiger ändå för varje gång något.

Är detta något ni känner till och kan avfärda eller hålla med om.

tacksam för svar/ Bosse
Citera
2010-11-03, 16:13
Medlem
Sleazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosse2000
Jag lånar tråden lite.

Jag tar 15mg sobril lite då och då mot ångest och det funkar helt ok. Som bekant så är inte effekten densamma om man tar några dagar i rad. Jag undrar alltså hur lång tid det tar innan samma dos får tillbaka effekten igen.

En läkare sa till mig, misstänker att det var i avskräckande syfte, att det spelar ingen roll hur lång tid det går mellan tillfällena man brukar benso utan tolleransen stiger ändå för varje gång något.

Är detta något ni känner till och kan avfärda eller hålla med om.

tacksam för svar/ Bosse
Nej den stiger inte om man har mellanrum mellan doserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in