• 1
  • 2
2013-07-10, 22:04
Avstängd
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mouzer
Hej.

Snoken har åkt på någon obehaglig infektion nu vilket har hållt i sig i två veckor. Urinrörsmynningen är lätt svullen och det känns allmänt obehagligt i pitten.

Läste att Zithromax är en allt-i-allo piller som dödar obehagliga bakterier och tänkte prova det. Problemet är egentligen två. Jag hittar inget bra nätapotek och vet inte om de går att lita på. Någon annan som vet ett bra pris eller kan rekommendera något nätapotek med snabb och bra service?

Medinc verkar vara en bra shop men där måste man beställa för minst 700! vilket är något absurt då jag max behöver handla för 300.

tack på förhand.

fick borellia och twar samtidigt fick utskrivet Zithromax 1500g att äta i 2 v (pissade grönt i 2v) sedan helt kurerad,grymma grejer !!
Citera
2013-07-11, 13:51
Medlem
blobben!!!s avatar
Hoppas att ni åker på HIV utan att ni märker av det! Egocentriska fikonkaktusrövpulande skitskallar som självkurerar med antibiotika förtjänar att dö en plågsam död! Ni är orsaken till att antibiotikaresistenta bakterier uppstår.

Med största sannolikhet så skriver första bästa läkare ut det som behövs emot infektionen. Det är inte någon svåråtkomlig narkotika som inte går att få via vården. Testa det alternativet först är en god rekommendation för att bespara mänskligheten ifrån onödigt lidande.

Skäms på dig annars!
Citera
2013-07-14, 18:59
Medlem
Finskpinnes avatar
Att självbehandla sig med antibiotika helt i onödan eller på ett felaktigt sätt (med fel dos, fel behandlingstid, fel antibiotikum) är vårdslöst och kan leda till skapande och spridning av antibiotikaresistenta bakterier! Sedan finns det en stor risk att läkemedel som man köper via illegal försäljning på Internet är utgångna eller förfalskade!
Citera
2014-10-10, 05:20
Medlem
Jag köpte en flaska zithromax eftersom Im orolig att fånga klamydia eller gonorré från kön. Om din nyfikna det är där jag köpte den utan recept http://www.trustrxmeds.com/
Citera
2015-03-03, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lianinho
Bumpar denna: Någon som har käkat en engångsdos Zithromax a' 1000 mg mot Klamydia och fått bekräftade resultat att det fungerat?

Jag har käkat Zithromax engångsdos vid två tillfällen. Ena gången köpte jag en karta på Rhodos och den andra gången beställde jag online. (www.krisapoteket.se/zithromax). Gjorde även ett klamydiatest veckan efter jag käkade Zithromax andra gången och det visade sig att det fungerade!
Senast redigerad av siimon2k7 2015-03-03 kl. 23:08.
Citera
2015-05-06, 18:15
Medlem
Fick med ngt knas, vad jag misstänker vara klamme av en tjej. (hon vet om det).

Fick 1.5g Zithromax av en polare, men de gick ut 2010.
Tog 1g söndag 26 maj
Tog 0.5g måndag 27 maj.

Då jag ändå var lite nojjig, tyckte jag hade lite "discharges" från Pelle-nicklas så tänkte jag att jag kör en dos till för att vara på säkra sidan.

Fick ytterligare 1.5g Zithromax av en annan polare som gick ut 2010.
Tog dom i måndags i en dos.

Funderar dock om de verkligen hjälper eftersom datumet gått ut?
...Så jag köpte nu Azithromycin på euroclinix 1g för 870kr, snordyrt!

Funderar om jag ska ta dem idag? Så finns det ju inte en chans i världen att skiten är kvar sen? Men vill samtidigt inte ta för mycket heller ifall man kan utveckla någon resistens mot skiten?

Skall jag ta dem eller inte?
Skall testa mig tänkte jag nästa vecka. Vill inte ha något då tänkte jag.
Citera
2015-05-06, 23:00
Medlem
Heller78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalzoneBB
Fick med ngt knas, vad jag misstänker vara klamme av en tjej. (hon vet om det).

Fick 1.5g Zithromax av en polare, men de gick ut 2010.
Tog 1g söndag 26 maj
Tog 0.5g måndag 27 maj.
....
Skall jag ta dem eller inte?
Skall testa mig tänkte jag nästa vecka. Vill inte ha något då tänkte jag.
Beror på. Azithromycin är associerat med ökad risk för plötslig hjärtdöd. Så kan man välja ett säkrare antibiotika är det att föredra. Så ska du nödvändigtvis ta det så se till att du har en adekvat diagnos och tabletter som verkligen innehåller vad de ska. Enda säkra sättet är besök hos läkare och sedan besök på apotek.

Personligen skulle jag aldrig leka med utgångna och potentiellt verkningslösa beredningar av något som man vet har en dödsrisk. Och ännu mer personligen tycker jag att det är helt förbannat korkat att självdiagnosticera och behandla när man inte vet vad man sysslar med. But hey, demokrati och internet; du har all rätt att bete dig hur korkat som helst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in