2011-10-10, 02:38
Medlem
Westerners avatar
Vad betyder "europeiskt"?

Ett multikulturalistiskt, queerpromotande, radikalfeministiskt och självhatande samhälle á la skandinavien? Är inte Ungern att anse som europeiskt?

Om du menar att välståndet i Polen kommer att öka och den enorma klyfta gentemot västeuropeisk levnadsstandard (som till stor del beror på våldtäckterna 1772-1918 respektive 1939-1989) gradvis kommer att försvinna så är det ingenting som beror på vår underkastelse gentemot Berlin/Bryssel.

Hade vi fått igenom en uppgörelse som gav kommunistförbrytarna vad dem förtjänade (en lyktstolpe dvs) direkt i början av 90-talet så hade landet legat hästlängder längre fram i utvecklingen jämfört med idag.

Detta spolierades dock av kommunistagenterna som hade infiltrerat solidaritet (t.ex.den helige Lech Walesa, den förste premiärministern i det "fria" Polen Tadeusz Mazowiecki och polens Ruppert Murdoch/Bonnier dvs mediabaronen Adam Michnik).

EDIT: Glömde att skicka med en länk för de tvivlare som tror att jag är en konspirationstok som sitter och babblar i nattmössan.

http://www.spiegel.de/international/europe/0,1518,561414,00.html
Senast redigerad av Westerner 2011-10-10 kl. 02:43.
Citera
2011-10-10, 03:39
Medlem
Festungbreslaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trekky76
Eller så blir Polen mer europeiskt och därmed mer sekulärt. Kaczynski har ju sagt att Warszawa ska bli det nya Budapest, men han och nationalisterna fick tummen ner av många väljare.
Resultaten svider för EU-motståndare men det var en bra dag för Polen tycker jag!

Det är inte ovanligt att "missnöjespartier" förekommer i Polen, tidigare exempel är familjeförbundet och självförsvar. Sen vet jag inte om motstånd mot kyrkan och homosexualitet är att anse som "europeiskt".
Citera
2011-10-10, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Festungbreslau
Det är inte ovanligt att "missnöjespartier" förekommer i Polen, tidigare exempel är familjeförbundet och självförsvar. Sen vet jag inte om motstånd mot kyrkan och homosexualitet är att anse som "europeiskt".

Vad är det då, arabiskt?
Ser även ut som transsexuella Anna Grodzka kommer in i parlamentet. Först transpersonen nånsin i något parlament tror jag.
Citera
2011-10-10, 20:28
Medlem
rex144s avatar
Polen går igen i bräschen för frihet!

Polen redan på 1600 talet förbjöd hets mot judar , samtidigt som i Spanien ,Frankrike brände man judar och andra heretiker,
när religionskrig härjade i Tyskland (30 åriga kriget)
då rådde det religionsfrihet i Polen och alla kunde få sin tillflykt där,

nu är det en queertransa, hehe,

det kommer täppa till munnen på den rabiata homo-lobbyn i Europa,

vad är en Prideparad jämfört med en transa i riksdagen? en piss i Mississippi
Citera
2011-10-10, 20:32
Medlem
rex144s avatar
och tänk sen vilket missnöjesparti Polen har fått

det är varken nationalistiskt... som SD, Sannfinländarna, Front Nationale, etc. eller komunistiskt (KPLR)
Citera
2011-10-11, 01:32
Medlem
Westerners avatar
Citat:
Vad är det då, arabiskt?
Ser även ut som transsexuella Anna Grodzka kommer in i parlamentet. Först transpersonen nånsin i något parlament tror jag.

Det är inte europeiskt iaf. Det är kulturmarxistiskt. Till ursprunget är de tankebanorna främst judiska (sedan var även italienaren Gramsci och några etniska tyskar med på tåget).

Det är pinsamt att missnöjespartiet blev RP. Man kunde istället lagt den rösten på Janusz Korwin-Mikke och hans parti Nowa prawica (nya högern) om man nu ville röra om i grytan.

Det finns redan ett nationalistiskt parti i Sejmen som nästan har ett trettioprocentigt stöd.

Sedan så skulle jag hävda att SD och Front National är naturliga svar på västeuropéernas uppvaknande inför hotet om en total omvälvning av innebörden av "europeisk kultur" i dessa snart f.d västeuropeiska länder. Det är inget negativt eller icke-tolerant med dessa partier.

Eller är du Rex mot min förmodan en av dem som önskar att Polen ska gå i Västeuropas fotspår och gradvis fylla landet med araber och afrikaner?
Citera
2011-10-12, 03:32
Medlem
Bara vi inte börjar då emot de enorma mängder "barn" som sverige gör så är jag glad.
Citera
2011-10-12, 08:12
Medlem
Westerners avatar
Det hotet kommer i dagsläget från de blint EU-positiva liberalerna i PO och skräppartierna till vänster om dessa. Jag har inget emot att det kommer en del kulturellt någorlunda närstående ukrainare som bär upp delar av arbetsmarknaden efter den miljon (snarare 1.5 miljoner) polacker som lämnat landet sedan EU-medlemskapet 2004. Ukrainarna och främst deras barn har mycket gode förutsättningar för att långsamt assimileras i det polska samhället. PO kallar sig liberalkonservativa men det är uppenbart vilken av de två ideologierna som dominerar partiets politik.

Folkpartiets EU-kommissionär med ansvar för inrikes frågor, som bland annat innefattar asyl- och migrationsfrågor, Cecilia Malmström arbetar i dagarna på att skapa en gemensam europeisk asylmottagningspolitik. Även om hon är för att låta lavinen av MENA folk fortsätta rulla in över EU:s gränser så har hon noterat att motståndet i de västeuropeiska länderna växer och en ökande kontrast mot vissa alltmer välmående homogent etniska länder i öst riskerar att med tiden bli allt mer uppenbar. Budskapet från Malmström är tydligt. Polackerna får räkna med ökat tryck från EU på att öppna sina gränser för samma avskräde som har gjort min stad Malmö till nästintill obeboelig.

Kulturmarxisterna i Ruch Palikota och delar av SLD kommer självfallet att jubla den dagen premiärminister Donald Tusk och PO slutligen ger med sig.

För dem som har svårt att minnas så präglades den andra republiken 1918-1939 av svåra motsättningar p.g.a etniska konflikter mellan polacker och judar, vitryssar, ukrainare och tyskar. Att det skulle gå bättre denna gången med irakier, somalier och afghaner är rätt tveksamt.
Citera
2011-11-11, 18:42
Medlem
vantuss avatar
Citat:
Vad är det då, arabiskt?

Nu har hon tagit plats. Operationen blev lyckat i alla fall. Hon ser ut som äkta batikhäxa. Bredvid på bilden sitter en öppen homofil.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2059043/Anna-Grodzka-Worlds-transsexual-MP-takes-seat-Polish-parliament.html#ixzz1dCdmJBMM

Polen ser ut att gå samma väg som Västeuropa...
Citera
2011-11-11, 20:09
Medlem
Westerners avatar
I Polen pågår ett kallt inbördeskrig för tillfället. Samhället har polariserats till en till en nivå som börjar bli farlig. Jag hoppas kunna skriva mer om detta senare ikväll. Först vill jag bjuda på en video där pederasten från parlamentet skämmer ut sig. Robert Biedron greps förra året i samband med att han attackerade en polis under vänsterblockaden av 11 Novembermarschen till minnet av polens självständighet 1918 (i år urartade situationen ordentligt och fick förra årets störningar att förblekna).

Pederasten släpas iväg av polis samtidigt som han bönar och ber om att bli släppt samt gnäller om att han börjar bli utmattad. I bakgrunden hånskrattar folk och skriker "förbjud homofili".

http://www.tvn24.pl/12690,1682487,0,1,pusccie-mnie-blagam--jestem-juz-zmeczony,wiadomosc.html
Citera
2011-11-11, 20:26
Medlem
Ola Schuberts avatar
Det är möjligt att det finns hopp för Polen. Att man kan utvecklas till ett modernt och postmodernt samhälle. Hur som helst så verkar inte en ungersk utveckling sannolik.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:In...Values_Map.svg

Vi får se hur det går för Polen. Men man har en lång marsch framför sig om man skall hinna ikapp de moderna katolska länderna, både vad gäller värderingar, attityder och ekonomi.

Vad gäller befolkningen värderingar och attityder 2005, så låg man granne med det hiduiska Indien, vilket är ganska kul!
Senast redigerad av Ola Schubert 2011-11-11 kl. 20:30.
Citera
2011-11-12, 02:03
Medlem
Westerners avatar
Det är snarare svenska kulturmarxister som borde uppmuntras att anamma en del polska traditionella värderingar. Som det ser ut i dagsläget så kommer det inte finnas något svenskt folk om ungefär 100 år om inte det svenska folket vaknar upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in