2011-06-12, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckluck
Hur kom Ryssland in i bilden,antonios-grek? Sluta provocera.

Det som talar emot att Polen skulle bli supermakt är förljande;

Från Polen men också från de baltiska länderna har många kvinnor
flyttat till Sverige för att bilda familj med svenska män. ”Giftermålsutvandring”
är en ganska vanligt anledning till utvandring bland
kvinnor i Polen. Framförallt är det till Tyskland de polska kvinnorna
flyttar för att bilda familj. Kvinnounderskottet i Polen är därför ovanligt
stort.
källa: http://www.scb.se/statistik/_publikationer/BE0701_1950I02_BR_06_BE51ST0405.pdf
Samt utvandring överhuvudtaget:

http://www.scb.se/Statistik/AM/AM9903/_dokument/46.pdf

Skojar du med mig? Har aldrig hörts talas om nåt sånt.

Polska kvinnor kanske tycker att Svenskar är spännande men de är nog de sista de vill bilda familjer med eller gifta sig med pga; Polacker är katoliker, kulturen har väldigt mycket med religion att göra vilket gör det svårt att ha en lyckad relation då svenskar är för det mesta inte särskilt religions intresserade.<
Polacker är familjemänniskor, till skillnad från många svenskar osv osv.

Dock vet man ju att det finns ryska Wife-Mailorder? Kanske inte så populärt i Sverige men USA, uff.. Där finns det mycket sånt.
Citera
2011-06-12, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
I Aidshänseende är Polen rena hälsokälla jämfört med Ryssland, (jag slänger in siffror för Sverige också, så ni lär er hur ett civiliserat land skall skötas):

Bussines impact of Hiv/Aids:

Polen plats 24
Ryssland plats 62
Sverige 2

Hiv prevalence:

Polen plats 22
Ryssland plats 106
Sverige plats 22,(länder kan tydligen dela placeringar)

Jag slänger in lite andra hälsosiffror också:

Bussines impact of tubercolosis

Polen plats 39
Ryssland 66
Sverige 2

Tubercolosis incidente

Polen plats 53
Ryssland plats 90
Sverige plats 13

Förväntad livslängd:

Polen plats 47
Ryssland plats 99
Sverige plats 8

Spädbarnsdödlighet

Polen plats 36
Ryssland plats 59
Sverige plats 4

Så medan ni polacker och ryssar drömmer framtida supermaktsdrömmar så utvecklas Sverige, steg för steg till en nordeuropeisk stormakt, utan att vi behöver gorma om det

Du har rätt i dina siffror men tråden heter faktiskt "framtidens supermakt". Jämför man Sveriges och Polens framtid så ser Polens mycket ljusare ut. FN har i en studie kommit fram till att Sverige rasar i alla listor som handlar om livsstandard osv. Sverige importerar hela världen medan Polen fortsatt är nationalistiska och det går bra för dem. Jag skulle vilja jämföra länderna om 30 år.

Polen presterar otroligt bra i alla listor när man tänker efter hur deras 200 senaste år har sett ut. Sverige har gömt sig under en sten och därför är landet på topp. Agerandet i WW2 var otroligt fegt och skuldkänslorna efter det tvingar landet nu att importera skit som kommer placera Sverige bakom Rumänien i många listor inom 30 år.
Citera
2011-06-12, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrTrey
Skojar du med mig? Har aldrig hörts talas om nåt sånt.

Nu är det inte jag som skrivit det, saxat från: http://www.scb.se/

USA ? Varför så långt bort prostitution finns över hela EU (undantaget Sverige) ,helt lagligt, för småpeng, samtliga nationaliteter.

Men är man katolik så är bordell besök inte det första man ägnar sig åt (kanske). Jag är troende ochså, men avstår aldrig när jag passerar en bordell ....
Citera
2011-06-12, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckluck
Nu är det inte jag som skrivit det, saxat från: http://www.scb.se/

USA ? Varför så långt bort prostitution finns över hela EU (undantaget Sverige) ,helt lagligt, för småpeng, samtliga nationaliteter.

Men är man katolik så är bordell besök inte det första man ägnar sig åt (kanske). Jag är troende ochså, men avstår aldrig när jag passerar en bordell ....

Statistiken handlar om tiderna efter andra världskriget och då kommunismen hade tagit över Polen, i dagsläget har jag aldrig hörts talas om något sånt.

Hur kom vi in på bordeller? Ja trodde vi pratade om giftermåls utvadring.
Citera
2011-06-12, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrTrey
Statistiken handlar om tiderna efter andra världskriget och då kommunismen hade tagit över Polen, i dagsläget har jag aldrig hörts talas om något sånt.

Fram till 2005 gäller siffror , sen står det 10 nya EU länder (2004 var det tal om 10 nya eu-länder)
Citera
2011-06-12, 23:57
Bannlyst
Jag tror inte på religiös förklaring sålänge det kommer från kristna (undantaget ortodoxa)
Dels så har vi katoliker som ägnar sig åt pedofili och dels har vi protestanter som ägnar åt sodomit giftemål.

Tror att Islam/Ortodox kristendom har mer gemensamt än dom två ovannämda.
Citera
2011-06-13, 02:58
Medlem
rex144s avatar
det är bara 20 år sedan polacker kastade ut ryska soldater,
för 20 år sedan var Polen ockuperat av flerahundratusen ryska soldater,
det fanns inget att köpa i affärer förutom ättika och salt,
1300% inflation...
arbetslöshet över 30%

nu växer Polen för varje år, tbc statistik kan ha göra med gränserna mot Vitryssland, Ukraiana,
men det sjunker, 5 år för Polen är som 25 år för Sverige...
polska universitet i Warszawa har vunnit flera programeringstävlingar för 2000 universitet från hela världen,
några dagar sedan vann polska studenter igen en världstävling där man byggde den bästa månfarkosten,

polska forskare är först i världen att kunna framställa grafen... ett ämne som kommer ersätta kisel, revolutionära hela vår värld,
nytt "silicon valley" kommer vara i Polen...
Citera
2011-06-13, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CR7DO7
Du har rätt i dina siffror men tråden heter faktiskt "framtidens supermakt". Jämför man Sveriges och Polens framtid så ser Polens mycket ljusare ut. FN har i en studie kommit fram till att Sverige rasar i alla listor som handlar om livsstandard osv. Sverige importerar hela världen medan Polen fortsatt är nationalistiska och det går bra för dem. Jag skulle vilja jämföra länderna om 30 år.

Polen presterar otroligt bra i alla listor när man tänker efter hur deras 200 senaste år har sett ut. Sverige har gömt sig under en sten och därför är landet på topp. Agerandet i WW2 var otroligt fegt och skuldkänslorna efter det tvingar landet nu att importera skit som kommer placera Sverige bakom Rumänien i många listor inom 30 år.
Polen la sig på rygg i andra världskriget för tyskarna. Polackerna dödade judar och särade villigt på benen för tysken. Ryssarna lämnade Polen när Sovjetunionen kollapsade. Sovjetunionen straffade Polen.

Polen är bajs. Polacker skyller sin urdåliga moral och att deras kvinnor är horor på andra. Finns länder som har haft det riktigt tufft men har många fler intelligenta än Polen som särar på benen för tysken.
Citera
2011-06-13, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
(jag slänger in siffror för Sverige också, så ni lär er hur ett civiliserat land skall skötas):

OT

Men Sverige kan liknas vid oskuld som har varit inlåst i en grotta dom senaste 500 åren. Det som är mer intressant är utveckling och nu ser den inte så ljus ut:

"Förra året anmäldes 380 nya fall av Hiv i Sverige. Det är den största ökningen på tio år, enligt DN. Även syfilis, gonorré och klamydia blir allt vanligare. Det visar siffror från smittskyddsinstitutet."

Sen är många andra sjukdomar värre HIV (men i 18års ålder är kanske könssjukdomar mest intressanta)
Senast redigerad av Fuckluck 2011-06-13 kl. 09:46.
Citera
2011-06-13, 15:07
Medlem
Aleizohiets avatar
Polen, likt Ukraina är länder med potential. De har stora befolkningar och arbetsvilliga sådana också. Deras problem är geografiska. De har inte en suck mot varken Tyskland eller Ryssland. Därför kommer man aldrig behöva ta hänsyn till dessa länder i verkligt skarpa länder.

Ukraina betyder ju gränsland, och det är precis vad det är.
Citera
2011-06-13, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleizohiet
Polen, likt Ukraina är länder med potential. De har stora befolkningar och arbetsvilliga sådana också. Deras problem är geografiska. De har inte en suck mot varken Tyskland eller Ryssland. Därför kommer man aldrig behöva ta hänsyn till dessa länder i verkligt skarpa länder.

Ukraina betyder ju gränsland, och det är precis vad det är.

De har fallande befolkningar. Ser inte potentialen i det.
Citera
2011-06-13, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
De har fallande befolkningar. Ser inte potentialen i det.

Men långt ifrån i samma nivå som t.ex. Sverige. För Polens del så utvandrare 2 miljoner medborgare när de blev medlemmar i EU men många är på väg tillbaka och jag har faktiskt förhoppningar att länder som Polen och Ukraina kommer stoppa trenden och vända den till det bättre utan att behöva ta hjälp utifrån.

Deras stora problem är Tyskland och Ryssland. I politik handlar det inte bara om landets BNP utan länders historia och rykte spelar även en stor roll, det är därför bl.a. Frankrike har lyckats hålla kvar sig i toppen så länge trots att de börjar tappa på täten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in