Citat:
Ursprungligen postat av Niccoo
Jaha, här har vi en jävel som fortfarande bor hemma hos mamma i Södra Sandby.. Hur kan man ens få för sig att klassa Lund som "Absolut sämsta staden bo i inom Sverige"??? Det vore intressant att höra dina argument.
Visst Lund är fint, trevligt och idylliskt; i ungefär två timmar. När man sedan har gått runt centrum både en, två och tre gånger börjar julkalender-puttinuttigskänslorna försvinna och man funderar på vad ska man göra resten av tiden i den lilla hålan. Som nybliven student runt 19-20 år är Lund säkert jättekul att bo i till en början. Sedan kommer ångesten och viljan att fly för resten av sitt liv. Tycker på riktigt synd om människor som fastnar där för resten av livet.
Jag tycker egentligen inte ens att Lund kan räknas som en riktig stad, av den orsaken är att den byggts där helt utan egentligt behov och mening. Det finns, t.ex, inget vattendrag i eller i närheten av Lund som det finns i
alla andra svenska hålor. Staden är enbart uppbyggt kring kyrkan och universitetet för att svenskarna skulle (ska) behålla makten i det danska territoriet.
Än i dag saknas hela generationer av människor i Lund. Likt en efterkrigsstad i Tyskland hankar den sig fram i sin meningslöshet i väntan på bättre tider. På sommaren, när alla studenter har åkt hem till mamma och pappa, förvandlas Lund helt och hållet till en spökstad.
Jag har spenderat varje dag i fem års tid i Lund. Så jag vet vad jag pratar om.