2010-11-03, 19:13
Medlem
folioboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonCarlsson
Malmö är en jäkligt trevlig stad, om man vet var man ska vara förstås.
Visst sker det mycket skit i Malmö, men risken att du blir ett offer är nästintill obefintlig.

Lustigt att du tycker Stockholmare är ytliga, när du kallar Malmö för Sveriges Bagdad .
så jävla långt bort ifrån skåne som möjligt dvs!

sen så bidrar jag också till listen!

Falkenberg: Trevlig håla beroende på ditt ursprung. Äger du något värdefullt och du stannar i Falkenberg så garanterar jag att du blir ganska snabbt av med det. pundare som krossar rutor på bilar för det ligger filtar i baksätet. (tar inget annat) snor vindspel som man gett bort till grannen i 50års present. snor cyklar om du inte har kedjat ihop dom med rediga kubalänkar. brevlådor blir fullproppade med hundskit och raketer. (VÄÄÄÄdigt trevlig överraskning när man ska hämta tidningen på morgonen. och åk aldrig till Falkagård om du har livet kärt!
Citera
2010-11-03, 19:13
Medlem
bullruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitewidow1
Karlstad, WT - WT och åter wts, fyfan vilken skit stad, fick 2timmar sömn i husvagnen pga alla störiga snorungar som sparkade på dörren, skrek och försökta tjuva sladdarna till vagnen. (Ja arbetade som munkförsäljare)
Munkförsäljare är inte det ett riktigt WT jobb?
Citera
2010-11-03, 19:14
Medlem
Citat:
(Otrevliga människor, ytliga, dyrt, men framförallt är det en deprimerande miljö, WT-staden nummer 1)

Ja, för alla vet vi ju att dyra priser och ytlighet är så starkt förknippat med termen white-trash.
Citera
2010-11-03, 19:22
Medlem
Niccoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frinken
Lund

Jaha, här har vi en jävel som fortfarande bor hemma hos mamma i Södra Sandby.. Hur kan man ens få för sig att klassa Lund som "Absolut sämsta staden bo i inom Sverige"??? Det vore intressant att höra dina argument.

Är det Sveriges bästa skolor som du inte tycker om? Är det den lugna och sköna stämningen på stan som kommer ifrån att det bor så många unga och ambitiösa människor i staden? Eller är det kanske rent av det faktum att det den stad i Sverige som har det bästa universitetet?

Upplys mig!!!

Själv bor jag i Malmö, har bott i många andra större städer i landet men det finns ingen annanstans jag ens skulle kunna tänka mig att bo, den här staden är helt underbar! Fråntaget Berlin finns det ingen plats i norra Europa som kan mäta sig med det driv och den dynamik som finns i den här smältdegeln!
Citera
2010-11-03, 19:27
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Är det något ställe i Sverige med fler än tusen invånare som ännu inte nämnts som en skitstad i denna tråd?

Här är min subjektiva lista över de "städer" jag personligen har bott i, med sämsta först.

1. Södertälje - tragisk industriförort full med alkoholiserade finnar och självgoda syrianer
2. Kiruna - fin natur men världens ände på ett deprimerande sätt, i denna lilla håla stannar bara de riktiga kufarna, över tio plusgrader bara ca fem dagar om året
3. Malmö - kunde ha varit hur fint och bra som helst om inte hela skiten hade gjorts om till en invandrarförläggning
4. Uppsala - tråkigt belägen på slätten, inget vatten, knapp svensk majoritet
5. Göteborg - händer mycket men ofta på fel sätt, ganska lagom stort men även här för multikulturellt, något drygt med alla goa gubbar dessutom
6. Lund - extremt sömnig, men lugn & fin akademikerstad, hopplöst grått och tråkigt under vinterhalvåret
7. Skellefteå - inavlat, bondigt och litet, men ligger fint till och befolkat med ganska trevliga människor
8. Luleå - skärgård, fina stränder och bra omgivningar både för sommar och vinter, men med ett märkligt storstadskomplex trots sin uppenbara litenhet
9. Umeå - Vänsterhåla, men fint naturnära och inte på tok för litet, går att överleva alla årstider här, mest lugna och trevliga invånare
Citera
2010-11-03, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av folioboy
så jävla långt bort ifrån skåne som möjligt dvs!

sen så bidrar jag också till listen!

Falkenberg: Trevlig håla beroende på ditt ursprung. Äger du något värdefullt och du stannar i Falkenberg så garanterar jag att du blir ganska snabbt av med det. pundare som krossar rutor på bilar för det ligger filtar i baksätet. (tar inget annat) snor vindspel som man gett bort till grannen i 50års present. snor cyklar om du inte har kedjat ihop dom med rediga kubalänkar. brevlådor blir fullproppade med hundskit och raketer. (VÄÄÄÄdigt trevlig överraskning när man ska hämta tidningen på morgonen. och åk aldrig till Falkagård om du har livet kärt!

det är är väldigt överdrivet, har varit på falkagård/sloalyckan många gånger och det är väldigt sällan det blir bråk där enligt min åsikt, visst dom brände lite bilar ett tag å det va lite skottlossningar. men man behöver absolut inte frukta för livet eller ens vara rädd för bråk, bete dig normalt bara.
Dock är det som du säger väldigt vanligt med bilinbrott och villainbrott

p.s. är helsvensk med rakad skalle (inte främlingsfientlig dock)
Citera
2010-11-03, 19:29
Medlem
Mastodontishs avatar
Är det bara de centralaste stadsdelarna vi snackar om? De mindre orterna i skärgården är ju bland det vackraste och mest harmoniska man kan på i. Vaxholm etc.
Citera
2010-11-03, 19:35
Medlem
sv1nt0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Tänkte vi kunde lista dom sämsta städerna i Sverige man kan bo i.

1. Stockholm
(Otrevliga människor, ytliga, dyrt, men framförallt är det en deprimerande miljö, WT-staden nummer 1)
2, Malmö (Välkommen till Sveriges Bagdhad, otrygg stad bo i, fördel dock nära kontinenten)
3, Sundsvall (luktar nästan jämt och staden har en otrevlig stämning av förfallet USSR)
4. Eskilstuna (Den sovande staden, inte mycket händer och mycket kriminella gäng)
5. Gävle (Kommuniststaden nummer 1 i Sverige, alla är röda här och tänker rött, deprimerande miljö)
6. Norrköping (En stad som förvandlats till det sämre pga av en liberal flyktingpolitik, en gång en rik industristad)
7. Örebro (Tillhör det kända gnällbältet, alla gnäller här, en stad man bara passerar för att den är så tråkig)
9. Örnsköldsvik (Trist gammal industristad, absolut ingen finns här, man tror alla flyttat ut när man besöker staden)

No Offence men hur gammal är du och hur länge har du varit i respektive stad för att kunna göra denna lista? Visst har man fördomar men att slänga upp 8 olika städer som är "Sämsta staden att bo i" känns lite väl...
Citera
2010-11-03, 19:35
Medlem
Nauthizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonCarlsson
Finn massor med schysta nybyggen i utkanten av Malmö, vem sa att man måste bo i centrum?

Schyssta nybyggen? Jo tjena, alla dessa triviala medelklassghetton vars hus är något fuskbygge som praktikanter från byggprogrammet smäckt ihop på nån timme. Fruktansvärt dåliga och svindyra hus. Och detta tar nyblivna föräldrar mångmiljonlån för att kunna köpa?! Nej, ska du bo i Malmö så köp en mindre lägenhet i Limhamn, Erikslust eller Fridhem (där är ju majoriteten pensionärer som kolar vippen när som helst), även om det är dyrt så är det bra mer prisvärt än att bo i utkanten. Annars funkar även Djupadal, Mellanheden och Bellevuegården. Hyran för lägenheter i Bunkeflostrand, Limhamn och Annestad ska vi inte tala om, då är det mer värt att köpa en lägenhet på avbetalning istället. Malmö var en jättetrevlig stad en gång i tiden, men det är den inte idag. Dessutom är allting på tok för dyrt. Bunkeflostrand duger, även om stadsdelen expanderat avskyvärt mycket de senaste åren och är ockuperat av danskar och diverse "flyktingfamiljer". Klagshamn har dock fortfarande en viss gammalskånsk gemytlighet, trots alla nybyggen. Djupadal och Mellanheden är mer i utsatta lägen, men är fortfarande ganska gemytliga områden. Limhamn är som det alltid har varit, en mycket trevlig gammal stadsdel, inte alltför mycket som förändrats.

Så flytta gärna till Malmö, men var beredd på det värsta. Det skulle inte förvåna mig ifall inbördeskriget är ett faktum inom några år.
Senast redigerad av Nauthiz 2010-11-03 kl. 19:43.
Citera
2010-11-03, 19:39
Medlem
NestTests avatar
Enda som gör Stockholm till en sämre stad än någon annan är du Prodelin. Skulle vara bra om du bara kunde flytta härifrån. Win-win!

Jag tycker Stockholm är en trevlig stad. Självklart inte en supermetropol, men ändå tillräckligt stor för att ge en viss storstadskänsla, samtidigt som du inom relativt korta tidsperioder kan röra dej hur som helst inom staden!
Citera
2010-11-03, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niccoo
Jaha, här har vi en jävel som fortfarande bor hemma hos mamma i Södra Sandby.. Hur kan man ens få för sig att klassa Lund som "Absolut sämsta staden bo i inom Sverige"??? Det vore intressant att höra dina argument.

Visst Lund är fint, trevligt och idylliskt; i ungefär två timmar. När man sedan har gått runt centrum både en, två och tre gånger börjar julkalender-puttinuttigskänslorna försvinna och man funderar på vad ska man göra resten av tiden i den lilla hålan. Som nybliven student runt 19-20 år är Lund säkert jättekul att bo i till en början. Sedan kommer ångesten och viljan att fly för resten av sitt liv. Tycker på riktigt synd om människor som fastnar där för resten av livet.

Jag tycker egentligen inte ens att Lund kan räknas som en riktig stad, av den orsaken är att den byggts där helt utan egentligt behov och mening. Det finns, t.ex, inget vattendrag i eller i närheten av Lund som det finns i alla andra svenska hålor. Staden är enbart uppbyggt kring kyrkan och universitetet för att svenskarna skulle (ska) behålla makten i det danska territoriet.

Än i dag saknas hela generationer av människor i Lund. Likt en efterkrigsstad i Tyskland hankar den sig fram i sin meningslöshet i väntan på bättre tider. På sommaren, när alla studenter har åkt hem till mamma och pappa, förvandlas Lund helt och hållet till en spökstad.

Jag har spenderat varje dag i fem års tid i Lund. Så jag vet vad jag pratar om.
Citera
2010-11-03, 19:52
Bannlyst
jag skulle säga

Värnamo
Alla små städer/hålor vill ju ha nått som dom har "sveriges mest/största/enda mm mm"
värnamo har sverige högsta självmords statestik,

nu har jag inga källor på det här.. men jag har varit där å jag skulle fan inte palla mer en 1v. hahahaha

å nej jag har inte läst igenom trådens alla sidor om det nu är så att nån sagt det här innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in